בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

פסטייה פטה ומנגולד לשבועות

פסטייה פטה ומנגולד לשבועות

הפסטייה של הדליקטסן היא מאפה פילו פשוט שמורכב משמונה מצרכים בסך הכל (וגם זה כשסופרים את הפלפל והמלח), ולמרות זאת מדובר במעדן. טל סיון-צפורין מספרת כיצד התאהבה בו, ומדגימה כמה פשוט להכין אותו

זה כבר היה די מזמן, כמה שנים טובות אפילו. הדליקטסן נפתח רק כמה חודשים קודם, או אולי שנה. לא הגעתי שם ממש בהתחלה, כי אני (השם ירחם) לא תל אביבית, ולנסוע עם הקטנטנים שהקיפו אותי אז למקום שמזכיר חופשה בחו״ל, זו חוויה לא פשוטה.

אבל עקבתי אחרי הביקורות המשבחות, ונעצתי מבטים ממושכים בתמונות שהתפרסמו בעיתונים ואמרתי לעצמי שבא לי. בא לי לשבת שם, ליד שולחן מכוסה מפה לבנה, ללגום כוס יין, להרכיב משקפי שמש ולהעמיד פנים שאני כוכבת קולנוע צרפתייה.

חלומות בהקיץ זה נחמד, אבל מתישהו אחרי גיל שלושים לומדים להתעורר מהם מהר. היות וברור לי שהסיכויים שאצעד על השטיח האדום בקאן הם נמוכים עד לא התקיימו מעולם, הלכתי על האלטרנטיבה הקרובה: בראנץ׳ עם גיסה מהממת לעתיד, שסחבה אותי לרגע להתאווררות בעולמה התל-אביבי.

שם, בבראנץ׳ ההוא, התבוננה עלי הפסטייה מהתפריט. מהרגע בו נפגשו מבטינו ידעתי שכבר לא אוכל להזמין אחרת (ארוחת בוקר, כן?). וזה היה המפגש הראשון שלנו - כל הגבינה והמנגולד הזה, כרוכים היטב בשכבות שכבות של עלי פילו מתפצפצים, ואני. אני לא זוכרת מה גיסתי אמרה באותו דייט (סליחה מותק, אני אוהבת אותך כמו את החיים עצמם). זוכרת רק את הפסטייה.

 פסטייה מנגולדנ ופטה של הדליקטסן

פסטייה מנגולד ופטה של הדליקטסן - כל הגבינה והמנגולד הזה, כרוכים היטב בשכבות שכבות של עלי פילו מתפצפצים.

מתכון לפסטייה של הדליקטסן

לתבנית בקוטר 26 ס"מ

המצרכים

  • 1 ק"ג מנגולד מאודה וסחוט
  • בצל קטן (70 גרם) פרוס ומטוגן
  • 570 גרם גבינת פטה מפוררת
  • מעט מלח ופלפל
  • 16 עלי בצק פילו
  • 100 גרם חמאה
  • 20 מ"ל שמן זית

 

פטה, מנגולד ועלי פילו

אופן ההכנה

א. מערבבים  את המנגולד המאודה והסחוט עם הבצל המטוגן וגבינת הפטה. ממליחים ומפלפלים.

מאדים את המנגולד

ב. ממיסים את החמאה ומערבבים עם שמן הזית. פורשים את עלי הפילו על מגבת לחה, ומושחים את העלה העליון בתערובת החמאה ושמן הזית.

ג. משמנים היטב את התבנית ומתחילים להרכיב את הפסטייה: לוקחים את עלה הפילו הראשון ופורשים אותו בתבנית, כששוליו חורגים מגבולותיה. חוזרים עם 7 עלי הפילו הבאים - משמנים ומוסיפים לתבנית.

מסדרים את עלי הפילו בתבנית בצורה עדינה

ד. ממלאים בתערובת המנגולד והגבינה:

ממלאים בתערובת המנגולד והגבינה

ה. מקפלים את עלי הפילו פנימה, כך שיכסו את המילוי.

 מקפלים את עלי הפילו פנימה, כך שיכסו את המילוי

ו.  מניחים מעל את 8 עלי הפילו הנותרים, וחותכים את עודפי הבצק שחורגים מהשוליים.

ז. הופכים, מורחים בשמן זית, מפזרים שומשום ומסמנים חריצים ל-8 מנות שוות.

מפזרים שומשום ומסמנים חריצים ל-8 מנות שוות

ח. אופים ב-180 מעלות כ-40 דקות. מומלץ להגיש לצד יוגורט או שמנת חמוצה

 הפסטייה של הדליקטסן. לא חייבים להכין, אפשר גם לקנותפסטייה מנגולד ופטה - שלמות בקוטר 26.

מנת פסטייה

 הפסטייה. הצעת הגשה

 

טל סיון-צפורין היא צלמת וסטייליסטית ובעלת הבלוג Chocolate / Salt.

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכון לשבועות: עוגת הגבינה של הבראסרי
    מתכונים לשבועות

    עוגות הגבינה לוקחות בלי מאמץ את אחד המקומות הראשונים בנוסטלגיה. המתכון של הבראסרי משלב טעמים ומרקמים "של פעם" עם חומרי הגלם וציוד המטבח של היום. מתכון שאסור לוותר עליו לעוגה שאי אפשר לעמוד בפניה 

    קרא עוד
  2. עשו זאת בעצמכם: סידורי פרחים לשבועות
    מתכונים לשבועות

    הסטייליסטית נטשה חיימוביץ' נותנת טיפים שיעזרו לכם ליצור סידורי פרחים מרהיבים, כאלה שישדרגו כל שולחן חג, בהוצאה לא גדולה מדי של כסף וזמן. וגם: טיפים לטיפול ביתי בפרחים

    קרא עוד
  3. ספיישל שבועות: אירוח עם גבינות
    מתכונים לשבועות

    אין דרך מתאימה יותר לציין את חג השבועות מאשר באירוח אביבי סביב שולחן גבינות מפואר - כי אם כבר לחגוג עם מוצרי חלב, לא עדיף לעשות את זה עם ברי וגורגונזולה?

    קרא עוד
  4. תיקון ליל שבועות
    מתכונים לשבועות

    להרכיב תפריט מוצלח לארוחת החג, להכין הכל וגם לחשוב על ההגשה? לא, זה קשה מדי. דרך אחת היא לחלק את העבודה בין המשתתפים, ולקבל פזל בלתי אפשרי של מנות וכלי הגשה. דרך אחרת היא להזמין ארוחת שבועות מוכנה מהדליקטסן ולבנות בופה יפהפה לפי ההוראות

    קרא עוד
  5. ארוחת שבועות עד פתח הדלת
    מתכונים לשבועות

    ארוחת השבועות לארבעה של הדליקטסן (יש גם ל-12), נועדה לאפשר לכם להעמיד בלי מאמץ שולחן חג טעים ומסוגנן, למשפחה גרעינית או לשני זוגות, ואפשר כמובן לקנות בכפולות אם יש מספר משתתפים גדול יותר. שימו לב גם להסברים הנוגעים לסידור השולחן והגשת המנות

    קרא עוד
  6. מתכון לשבועות - טארט פירות של הבייקרי
    מתכונים לשבועות

    כמה פשוט, כמה קל. מתכון לטארט הפירות הטריים של הבייקרי הגיע אליי יחד עם ערכת הכנה ביתית. פתחתי, ערבבתי, הוספתי ואפיתי, והחלק הכי כיף - לחתוך פירות ולסדר בעדינות על הטארט. אצלנו אוהבים תותים, אבל כל פרי יתקבל בברכה. יותר טוב מזה נשתגע.

    קרא עוד