בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

ספיישל שבועות: אירוח עם גבינות

ספיישל שבועות: אירוח עם גבינות

אין דרך מתאימה יותר לציין את חג השבועות מאשר באירוח אביבי סביב שולחן גבינות מפואר - כי אם כבר לחגוג עם מוצרי חלב, לא עדיף לעשות את זה עם ברי וגורגונזולה?

אין דרך מתאימה יותר לציין את חג השבועות מאשר באירוח אביבי סביב שולחן גבינות מפואר - כי אם כבר לחגוג עם מוצרי חלב, לא עדיף לעשות את זה עם ברי וגורגונזולה?

חג השבועות הוא הזדמנות פז לכרוך יחד מסורות תרבותיות וקולינריות שונות, או באופן ספציפי - להחליף את מוצרי החלב הניגר בגבינות צרפתיות ואיטלקיות מאיכות מעולה, כבסיס לאירוח אביבי בלתי נשכח.

הצרפתים נוהגים לאכול גבינות בעיקר כמנה אחרונה גדולה, רגע לפני הקינוח. אבל עם תוספות מתאימות מגש הגבינות (או מוטב: שולחן הגבינות) יכול לשמש ככיבוד קל, כבסיס לבראנץ' או אפילו ארוחת חג אביבית.

גבינת פרמז'ן רג'יאנו מיושנת 24 חודשים, בייבוא של הדליקטסן. תפריט חג שבועות דליקטסןגבינת פרמז'ן רג'יאנו מיושנת 24 חודשים, בייבוא של הדליקטסן. צילום: שרית גופן

גבינות בייבוא שלנו במיוחד לחג השבועות. חוגגים שבועות בדליקטסןנערכים לשבועות עם שפע גבינות חדשות. צילום: שרית גופן

כך תרכיבו שולחן גבינות

במגש/שולחן גבינות מקובל לכלול שלוש גבינות לפחות, ורצוי חמש. 5 הוא מספר קסם שמאפשר גיוון בטעמים ובמרקמים, שילוב בין גבינות קשות לרכות, בין בקר לצאן, ולפחות גבינה כחולה אחת.

בחישוב גס, המשקל הכולל של הגבינות על השולחן צריך לנוע בין 80 - 100 גרם גבינות לסועד, בהתאם לאופי האירוח (קוקטייל או ארוחה), כמות וסוג התוספות.

את הגבינות מגישים עם יין אדום או יין רוזה טוב, לחם טרי, פירות טריים או תוספות מתוקות אחרות, ולעיתים גם תוספות מלוחות כמו דגים מעושנים, זיתים ועוד. אתם יכולים כמובן לבחור את הפריטים השונים בעצמכם, אך ננסה להציע כמה שילובים שמתאימים לסוגים שונים של אירוח. תוכלו למצוא את כל המרכיבים הדרושים במעדנייה שלנו ולהזמין ישירות מדף תפריט השבועות באתר.

חג שבועות בדליקטסן: אומנות סידור שולחן החגאומנות סידור שולחן החג. צילום: שרית גופן

חג שבועות בדליקטסן: את הגבינות מגישים עם יין אדום או יין רוזה טוב, לחם טרי, פירות טריים או תוספות מתוקות אחרותאת הגבינות מגישים עם יין אדום או יין רוזה טוב, לחם טרי, פירות טריים או תוספות מתוקות אחרות. צילום: שרית גופן

שילוב מנצח, שולחן חג שילוב מנצח, שולחן חג "דליקטסן סטייל". צילום: שרית גופן

הגבינות: ההמלצות שלנו

שילוב של חמש גבינות שלא יכול להיכשל:

5 הוא מספר קסם שמאפשר גיוון בטעמים ובמרקמים, שילוב בין גבינות קשות לרכות, בין בקר לצאן, ולפחות גבינה כחולה אחת5 הוא מספר קסם שמאפשר גיוון בטעמים ובמרקמים, שילוב בין גבינות קשות לרכות, בין גבינות בקר לצאן, ולפחות גבינה כחולה אחת. צילום: שרית גופן

ברי כמהין - אחד המעדנים שאנחנו מכינים במטבח של דליקטסן. טכנית, מדובר בשתי גבינות – ברי רכה מחלב בקר בעלת פיקנטיות קלה ומעטה עובש לבן; וגבינת מסקרפונה איטלקית, עדינה ומתקתקה, בתוספת של פטריות כמהין שחורות מאיטליה. השילוב בין הטעמים העדינים והמרקם הקרמי של שתי הגבינות לארומת הכמהין, יוצר מעדן שקשה לעמוד בפניו.

גבינת ברי כמהין עם קרם מסקרפונה ופטריות כמהין שחורות איטלקיות. שילוב אידיאלי של 2 גבינות קרמיות ועדינות. צילום: שרית גופן

קומטה (Comte. לפעמים מכונה בעברית "קונטה") - גבינת בקר קשה שמקורה בחבל קומטה שבגבול צרפת ושוויץ. היא עוברת יישון בן 12-18 חודשים שמעניק לה מרקם דחוס, טעם חמאתי-פירותי ומתיקות אגוזית.

סנט אגור - גבינה כחולה חצי רכה מחלב בקר, בעלת שיעור שומן גבוה (48%). היא עוברת יישון ארוך יותר מהגורגונזולה דולצ'ה המוכרת יותר, והוא מעניק לה טעם עשיר וחריף.

גבינה כחולה צרפתית, עם טעמים עשירים וחמאתיים ומרקם חלק ונעים. צילום: שרית גופןגבינה כחולה צרפתית, עם טעמים עשירים וחמאתיים ומרקם חלק ונעים. צילום: שרית גופן

גבינת פונט לווק גראנד אורנג' (Pont L'Eveque Graindorge) – גבינת בקר צרפתית רכה מצפון-מזרח קלוודוס. מהגבינות הפופולריות בצרפת ונחשבת לגבינה הנורמנדית העתיקה ביותר שעדיין מיוצרת. בעלת טעם עשיר ומורכב עם ארומה אגוזית מתקתקה וחריפות קלה. הפנים רך וקרמי והקרום שלה כתמתם ופריך.

גלילית גבינת עיזים – גליל גבינת עיזים רכה, מצופה באגוזי מלך וחמוציות או בזיתי טאסוס ועגבניות מיובשות. זו תוספת קלילה ועדינה שמאזנת את הגבינות העשירות ועזות הטעם יותר שעל השולחן.

גבינת עיזים רכה בציפוי עדין שמאזנת את הגבינות העשירות ועזות הטעם יותר שעל השולחן. צילום: שרית גופן

התוספות שישלימו את שולחן החג

הגבינות הן המרכיב החשוב ביותר בשולחן הגבינות, כמובן, אבל כדי שהשולחן הזה יהיה שלם קולינרית ואסתטית, נדרשות כמה תוספות.

ראשית, אי אפשר בלי יין, ואנחנו ממליצים על רוזה מרענן.

כמה סוגים של קרקרים, גריסיני ולחמים הם תוספות מתבקשות, וההמלצה שלנו היא על לחם שיפון גרמני, ולחם דני. כתוספות מתוקות אנחנו ממליצים בראש ובראשונה על פירות טריים. כדאי להוסיף גם דבש, אגסים ביין וקונפי תפוחי עץ, שישתלבו בטעמים וישלימו את האווירה.

מגש גבינותכך צריך להיראות מגש גבינות, שילוב נכון ומאוזן בין טעמים ומרקמים שונים. צילום: שרית גופן

שולחן קסום ואסתטיהתוספות שיוצרות שולחן קסום ואסתטי. צילום: שרית גופן

להשלמת האסתטיקה והארומה, אפשר להציב על השולחן אגרטל עם ענפי לבנדר ועלי גפן טריים. ליד השולחן אפשר להוסיף פרחים לבנים או כאלה בגוונים אביביים חמים.

ענפי לבנדר טריים וריחניים להשלמת האירוחענפי לבנדר טריים וריחניים להשלמת האירוח. צילום: אנטולי מיכאלו

קלאסיקה אביבית לבנהואפשר גם קלאסיקה אביבית לבנה. צילום: אנטולי מיכאלו

כתוספות מלוחות יתאימו דגים מעושנים: סלמון מעושן, בוקורונס, ופורל מעושן, זיתים מכמה סוגים ועגבניות מיובשות. כדאי להוסיף חמאה מלוחה וגבינה רכה או שתיים (גבינת עיזים עם זיתים היא בחירה טובה).

שדרוג שולחן החגלשדרוג שולחן החג, כדאי להוסיף דגים מעושנים. צילום: שרית גופן

תפריט חג שבועות 2015 דליקטסן. תפוחי עץ קונפיתפוחי עץ קונפי עם מקלות קינמון, תוספת נהדרת למגש גבינות. צילום: עידית בן עוליאל

ואם אתם רוצים לשדרג את האירוח לארוחה של ממש, עדיין קלה אך משביעה, כדאי להוסיף שני טארטים מלוחים גדולים וסלט לבבות חסה בויניגרט שמפניה.

טארטים ומאפים מלוחיםטארטים ומאפים מלוחים שיהפכו את האירוח לארוחה של ממש. צילום: עידית בן עוליאל

תפריט חג שבועות דליקטסןשולחן החג האולטימטיבי. צילום: שרית גופן

 

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. עשו זאת בעצמכם: סידורי פרחים לשבועות
    מתכונים לשבועות

    הסטייליסטית נטשה חיימוביץ' נותנת טיפים שיעזרו לכם ליצור סידורי פרחים מרהיבים, כאלה שישדרגו כל שולחן חג, בהוצאה לא גדולה מדי של כסף וזמן. וגם: טיפים לטיפול ביתי בפרחים

    קרא עוד
  2. ארוחת שבועות עד פתח הדלת
    מתכונים לשבועות

    ארוחת השבועות לארבעה של הדליקטסן (יש גם ל-12), נועדה לאפשר לכם להעמיד בלי מאמץ שולחן חג טעים ומסוגנן, למשפחה גרעינית או לשני זוגות, ואפשר כמובן לקנות בכפולות אם יש מספר משתתפים גדול יותר. שימו לב גם להסברים הנוגעים לסידור השולחן והגשת המנות

    קרא עוד
  3. מתכון לשבועות - טארט פירות של הבייקרי
    מתכונים לשבועות

    כמה פשוט, כמה קל. מתכון לטארט הפירות הטריים של הבייקרי הגיע אליי יחד עם ערכת הכנה ביתית. פתחתי, ערבבתי, הוספתי ואפיתי, והחלק הכי כיף - לחתוך פירות ולסדר בעדינות על הטארט. אצלנו אוהבים תותים, אבל כל פרי יתקבל בברכה. יותר טוב מזה נשתגע.

    קרא עוד