בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

עשו זאת בעצמכם: סידורי פרחים לשבועות

עשו זאת בעצמכם: סידורי פרחים לשבועות

הסטייליסטית נטשה חיימוביץ' נותנת טיפים שיעזרו לכם ליצור סידורי פרחים מרהיבים, כאלה שישדרגו כל שולחן חג, בהוצאה לא גדולה מדי של כסף וזמן. וגם: טיפים לטיפול ביתי בפרחים

הסטייליסטית נטשה חיימוביץ' נותנת טיפים שיעזרו לכם ליצור סידורי פרחים מרהיבים, כאלה שישדרגו כל שולחן חג, בהוצאה לא גדולה מדי של כסף וזמן. וגם: טיפים לטיפול ביתי בפרחים

כלניות, נוריות, אדמוניות, פרגים איסלנדים ענקיים, טוליפ דרמטי בודד מזן תוכי. ענפים ירוקים שגולשים מתוך כד, כמו בסט של ציור טבע דומם - כל אלה מהלכים עליי קסם. כשאני רואה אותם, מייד אני מתחילה לרקום מזימות, איך אהפוך אותם בביתי לסידור פרחים, ובאיזה כד או אגרטל אציג אותם.

אני נהנית להיות מוקפת בפרחים ובעבודתי כסטייליסטית אני מרבה ליצור סידורי פרחים לסטים מצולמים. במשך השנים אימצתי לא מעט טריקים ורעיונות, קטנים ופשוטים, שמאפשרים ליצור סידורי פרחים מרשימים במאמץ מועט ובהוצאה לא גדולה. אני אוהבת להתעדכן, ללמוד שיטות חדשות, ובמיוחד נהנית לעקוב אחר זוג הפרחניות מניו-יורק The Little Flower School.

The Little Flower School ריתקו אותי מהפעם הראשונה שנתקלתי בעבודות שלהן. סידורי הפרחים של ניקולט אואן ושרה ריינן, היזמות הצעירות שמאחורי המותג (שעורכות גם שיעורים וסדנאות לפרחנים חובבים), התנוססו במשך השנים על דפי מגזינים נחשבים, כיכבו אצל מרתה סטוארט ואפילו בניו-יורק טיימס. לשתיים נודעת השפעה גדולה על התחום כולו, במיוחד בפיתוח הז'אנר של סידורי הפרחים בסגנון "בוהו שיק" (Boho-chic), שיוצרים אווירה נינוחה, כמעט היפית. 

העקרונות, על רגל אחת: הנחה חופשית מאד של הפרחים בכד, בחירת פרחים בעלי מראה מיוחד, שילוב ענפים פורחים, עלים, עשבי תבלין ופרחי שדה.

 

סידורי פרחים שתוכלו ליצור בעצמכם

כמה רעיונות וטיפים קלים שליקטתי, למי שרוצה ליצור סידורי פרחים בבית:

זר מרשים של פרחים מסוג אחד

זו עונה נהדרת לחובבי הפרחים - כל שעליכם לעשות הוא לבחור באחד מפרחי האביב הנפלאים ולבסס עליו סידור פרחים. אני אוהבת במיוחד להשתמש באדמוניות בגוון ורוד בתולי או ארגמן עמוק. הפרחים הגדולים דמוי הפומפונים, יוצרים זר צפוף, עגול ומרשים. אין צורך להוסיף ענפים ירוקים - העלים המוארכים של האדמונית עושים את העבודה. לפני שמכניסים את הפרחים לאגרטל, חשוב לנקות מעלים את הגבעול בחלק שנוגע במים. זה יאריך את חיי הזר.

סידור מרשים נוסף צהוב קיצי ומשמח, שאני מאוד אוהבת, הוא סידור צפוף של חמניות ראש גדול וראש קטן, אותו יפה להציב בכד גבוה.   

אדמוניות - הפרח המרשים שמחכים לו כל השנה. צילום: אנטולי מיכאלואדמוניות - הפרח המרשים שמחכים לו כל השנה. צילום: אנטולי מיכאלו

לפעמים פרח מרשים אחד הוא כל מה שצריך. צילום: אנטולי מיכאלולפעמים פרח מרשים אחד הוא כל מה שצריך. צילום: אנטולי מיכאלו

זר בוהו-שיק עם פרחים בגוונים וסוגים שונים וענפים שנראים כאילו אספנו מהשדה

קל ליצור את הסידור הזה וגם לא נדרשים הרבה פרחים בשבילו. מה שחשוב בכל זאת, זה למצוא פרחים מיוחדים במראה שלהם - פרגים איסלנדים עצומים בצבעים עזים שנראים כאילו יצרו אותם מנייר טישו רך; אדמוניות פיוני, שעונתן קצרה, ושנראות כמו פומפונים רכים כקצפת בגווני ורוד, שמנת או ארגמן; נוריות בגוונים נוגים, ירוקים-חומים ובשילובים של ורוד וירוק; צבעונים מזן תוכי, עם עלי כותרת משוננים, ואפילו זרים עדינים של פרחי אפונה ריחנית.

בחנויות הפרחים אני תמיד מחפשת אחר הפרחים העונתיים המעניינים, כמו התגית, שנראית כפרח בר שהגיע היישר מהשדה בגוונים מקסימים של ורוד, סגול, כחול בהיר וכתום. העיקרון הוא להשתמש במגוון של פרחים עונתיים לסידור אחד - שניים-שלושה פרחים מכל סוג, ופרח בודד דרמטי ומיוחד שיעמוד במרכז ויהיה הכוכב. 

אגפנטוס בסגול ולבן ותפרחות של שום בלבן וורוד. פרחי שדה כמו בבונג, עם עלי כותרת לבנים ולב צהוב. טרכליום ירוק-לבן בצורת כיפה או בוורדיה בגוון אדום עז, ורוד או לבן, בעלת גבעול ארוך עם תפרחת עמוסה. אלו פרחים המעניקים נפח לסידור.

זר פיוני. לא נדרשים פרחים רבים. צילום: נטשה חיימוביץ'זר פיוניות. לא נדרשים פרחים רבים. צילום: נטשה חיימוביץ'

הסידור מתחיל בהצבת ענפים קשיחים יותר, כגון ענפי אקליפטוס. אלה יגדירו את גובה הסידור וישמשו לתמיכה בגבעולי הפרחים. עכשיו מוסיפים את הפרחים שנבחרו לסידור. מניחים אותם כך שחלקם ישענו על הענפים וחלקם יפלו בצורה טבעית.

בוחרים את הכוכב - הפרח הכי מרשים ודרמטי, ורד בגוון מיוחד או קוץ פורח בסגול משגע של ארטישוק - ומציבים אותו בסידור. את הרווחים ממלאים בפרחים או עלווה נמוכים יותר, כמו אפונה ריחנית או אפילו עשב תבלין כמו מרווה או מנטה. אפשר גם להשתמש בפרחי שדה עונתיים או ענפים פורחים עם פרי, כמו לימון ננסי או תפוז סיני. הכי חשוב זה ליצור אסימטריה חיננית בסידור - כך נוצר המראה המרופט הבוהו שיקי.

שלבי הכנת זר שלבי הכנת זר "בוהו שיק". צילום: אנטולי מיכאלו

סידור פרחים עם משחקים בצבע וצורה

לסידור הפרחים הזה בוחרים פרחים שונים בגוונים משלימים, שיוצרים זר עשיר למראה. זה יכול להיות זר ורוד או כתום או זר לבן, ענוג ואלגנטי. בוחרים פרחים עם תפרחות שונות, מלאות ועגולות, כגון ורדים גדולים בצבע כתום, ורדים ספריי בעלי תפרחת קטנה יותר בכתום, אכיליאה בכתום עז ועוד, עם פרח קטן שיעניק טקסטורה לסידור כמו חרציות או נץ החלב בכתום או סוג של קוץ כמו קרטמוס כתום. עוד אפשרות היא האלסטרומריה בגוון כתום, פרח חזק ששורד הרבה זמן. ואפשר להשלים את הסידור בפרח קאלה כתום ואלגנטי.

זר בגווני-כתום ורוד - נץ החלב, פיוניות וורד ספריי כתום. צילום: שרית גופןזר בגווני-כתום ורוד - נץ החלב, פיוניות וורד ספריי כתום. צילום: שרית גופן

זר חרציות ורודות. החרציות פורחות כמעט כל השנה ונחשבות לפרח עמיד ובעל נוכחות. צילום: שרית גופןזר חרציות ורודות. החרציות פורחות כמעט כל השנה ונחשבות לפרח עמיד ובעל נוכחות. צילום: שרית גופן

שילוב מעניין של טוליפים ומנטור בגווני מג'נטה. צילום: שרית גופןשילוב מעניין של טוליפים ומנטור בגווני מג'נטה. צילום: עידית בן עוליאל

סידור גבוה של תפרחת אחת

למראה גבוה, מרשים ומינימליסטי תוכלו לבחור בקוץ פורח כמו הארטישוק הסגול, או ענף בודד עם תפרחת ורודה ענוגה. כשאני נכנסת למלונות בוטיק או מסעדות מעוצבות, אני תמיד מתרשמת מהסידור הפשוט והאלגנטי שמושך את העין - ענפים ארוכים במיוחד עליהם פורחים פרחים קטנטנים או סידורים של ענפים ערומים (כמו חבוש, תפוח או גרבילאה מוזהבת) שביניהם ננעצו פרחים בודדים. יש בסידורים האלה המון עוצמה.

בבית, סידורי פרחים כאלה נוטים גם להיות מרשימים במיוחד וגם להאריך ימים. הענפים מחזיקים מעמד זמן ארוך ואת הפרחים הבודדים אפשר להחליף מדי פעם וכך גם לשנות את מראה הסידור. לענפים הגבוהים יתאימו פרחים עם גבעול ארוך כמו קאלות, פעמונית ואמיתה.

רגע לפני הבשלת הפרי, ניתן למצוא תפרחות ארטישוק סגולות מרהיבות. צילום: אנטולי מיכאלורגע לפני הבשלת הפרי, ניתן למצוא תפרחות ארטישוק סגולות מרהיבות. צילום: אנטולי מיכאלו

ענפי עץ חבוש. צילום: עידית בן עוליאלענפי עץ חבוש. צילום: עידית בן עוליאל

סידור פרחים נמוך בצנצנת

לסידור הפרחים הזה יתאימו נץ החלב כתום או לבן או אפונה ריחנית. פרחי שומר, חלבלוב ובבונג שדה לבן, פלוקס או גונפרנה כתומה, סגולה או אדומה, יעניקו לו מראה של זר פרחי שדה. סידורים לא מוקפדים מדי שמתבססים על פרחים כאלה, יתאימו במיוחד לעיצוב וקישוט שולחן ארוחת הבוקר או ארוחת ערב בגינה.

אני אוהבת לאסוף צנצנות זכוכית שונות (מחזור משימורים) או צנצנות Balls בצבע תכלת או שקופות. את הפרחים מציבים בתוך הצנצנות (3-4 תפרחות מספיקות). חותכים אותם כך שיתאימו לגובה הצנצנת, ומציבים את הצנצנות במרכז השולחן.

סידור נמוך של אפונה ריחנית, שתפיץ ניחוח נעים בבית. צילום: נטשה חיימוביץ'סידור נמוך של אפונה ריחנית, שתפיץ ניחוח נעים בבית. צילום: נטשה חיימוביץ'

 

וכמה טיפים ממושיקו, איש הפרחים של הדליקטסן, לטיפול ביתי בפרחים:

  • החליפו מים כל יומיים או שלושה. המים תמיד צריכים להיות צלולים - ברגע שהם עכורים הצמח מתחיל להרקיב.
  • רצוי להציב את הצמח במקום בו לא יקבל רוח ישירה ממזגן או חלון פתוח.
  • לא כדאי להציב ליד אגרטל פרחים קערת פירות, ובמיוחד לא תפוחים. זה יגרום להבשלה מהירה מדי של הפירות.
  • חשוב לחתוך את קצה הגבעול כשקונים את הפרח. אחרי כמה ימים, כשמחליפים את המים, יש לחתוך שוב כ-1 ס"מ מהקצה.

והטיפ הכי חשוב: לזכור שפרחים נובלים - אז לא להתאכזב. 

מושיקו, הפרחן של דליקטסן, מנקה ענפי אסקלפיאס. צילום: שרית גופןמושיקו, פרחן דליקטסן, מנקה ענפי אסקלפיאס. צילום: שרית גופן

מושיקו עם ורד ספריי. צילום: שרית גופןמושיקו עם ורד ספריי. צילום: שרית גופן

נטשה חיימוביץ' היא הבעלים של סטודיו סליס (בשיתוף עם יוסי סליס), סטייליסטית, מבשלת ומסגננת לצילומי מזון עבור מגזינים וספרי בישול, עיצוב פנים ולייפסטייל. 

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. בממלכת הפרחים של הדליקטסן
    מהמסעדות של R2M

    לסידורי פרחים ועיצוב צמחיה יש תפקיד חשוב ביצירת האווירה הדרושה לאירוח טוב. זה תחום שדורש ידע אך גם מאפשר ביטוי לכשרון ולמקוריות. דוגמא אחת אפשר למצוא בעמדת הפרחים שבכניסה לדליקטסן   

    קרא עוד
  2. מאחורי הקלעים: אירוח אצל רותי ברודו
    תורת האירוח

    טל סיון-צפורין הצטרפה לערב צוות של הדליקטסן שהתקיים בבית של רותי ברודו. כרגיל אצל רותי האירוח היה מושלם

    קרא עוד
  3. ספיישל שבועות: אירוח עם גבינות
    מתכונים לשבועות

    אין דרך מתאימה יותר לציין את חג השבועות מאשר באירוח אביבי סביב שולחן גבינות מפואר - כי אם כבר לחגוג עם מוצרי חלב, לא עדיף לעשות את זה עם ברי וגורגונזולה?

    קרא עוד
  4. ארוחת שבועות עד פתח הדלת
    מתכונים לשבועות

    ארוחת השבועות לארבעה של הדליקטסן (יש גם ל-12), נועדה לאפשר לכם להעמיד בלי מאמץ שולחן חג טעים ומסוגנן, למשפחה גרעינית או לשני זוגות, ואפשר כמובן לקנות בכפולות אם יש מספר משתתפים גדול יותר. שימו לב גם להסברים הנוגעים לסידור השולחן והגשת המנות

    קרא עוד
  5. ארוחה הגדה: שולחן החג של רותי ברודו
    הנקראים ביותר

    נרות, פרחים, פריטים וכלי בית מפתיעים - 7 טיפים של רותי ברודו והדליקטסן לאירוח קל, מהנה וחגיגי במיוחד

    קרא עוד