בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

תיקון ליל שבועות

תיקון ליל שבועות

להרכיב תפריט מוצלח לארוחת החג, להכין הכל וגם לחשוב על ההגשה? לא, זה קשה מדי. דרך אחת היא לחלק את העבודה בין המשתתפים, ולקבל פזל בלתי אפשרי של מנות וכלי הגשה. דרך אחרת היא להזמין ארוחת שבועות מוכנה מהדליקטסן ולבנות בופה יפהפה לפי ההוראות

חג שבועות, חג הקציר, יום הביכורים, חג מתן תורה, הילולת החלב... כמה שמות נקשרו לו ומה לא נאמר על החג הזה, ששמו הולך לפניו באותיות של קידוש לבנה. בלבן כמובן. 

איך אפשר לא לאהוב חג של גבינות ומוצרי חלב, עוגות גבינה, סלסלות פירות, בגדים לבנים וים של שיבולים. 

אבל הרשו לי להתעכב רגע דווקא על "תיקון ליל שבועות". לא, אני לא מדברת על המסורת של למידת תורה כל הלילה אלא על תיקון ליל שבועות אמיתי - פיצוי על ארוחת שבועות המשפחתית של השנה שעברה, שגרמה לי לאבד אמון בכמה מהאנשים שבחיי (לומר שהיתה ארוחה לא טובה יהיה אנדרסטייטמנט).

לכן החלטתי שבחג הזה אני מארחת, וגם ביקשתי - שלא לומר הפצרתי - שאף אחד מהאורחים לא יטרח ויכין משהו (מקסימום הם יכולים להביא קינוח מהבייקרי, רק שחלילה לא יטרחו ויכינו בעצמם). אני בוודאי ובוודאי שלא התכוונתי לטרוח.

תפריט שבועות של הדליקטסן הגיע הפעם עם תוספת ששמי כאילו נכתב עליה: ארוחת שבועות ל-12 סועדים (יש גם ארוחה לארבעה). עדיין אפשר לבחור ולהרכיב לבד, אבל אם אתם ממש קצרים בזמן, או חסרי סבלנות, או עצלנים או עייפים מהשנה שעברה - אתם במרחק של שלושה קליקים מסיום ההזמנה. 

מי שזו לא ההזמנה הראשונה שלו מהדליקטסן, כמוני, יודע שהוא לא באמת צריך לחשוב בעצמו על תפריט. אפשר לעבור ישירות להגשה וסידור השולחן. מי שירצה לאמץ את "הצעת ההגשה", ימצא בהמשך תמונות והסברים.

 

ארוחת שבועות ל-12 איש

הקונספט: בופה שופע, צבעוני וטעים שכולל מגוון מנות, בכמויות עבור 12 סועדים.

בופה חגיגי, צבעוני וטעים לשבועות - מתפריט שבועות בדליקטסן


בשלב ראשון, תוכלו לבחור האם להזמין או לבוא לקחת. מה שלא תחליטו, הכל יגיע ארוז כהלכה.

תפריט שבועות - המנות הארוזות

 אז מה כולל האירוח שהזמנו?

  • מרק יוגורט בלקני
  • 12 לביבות מנגולד
  • 6 יח' כדורי מוצרלה דה בופאלו
  • 1 מארז עלי בזיליקום
  • 500 גרם חצילים בחומץ
  • 500 גרם פלפלים קלויים
  • 250 גרם זיתי טאסוס
  • 1 לחם גרמני פרוס
  • 1 חמאה גרמנית
  • 2 פוגאס זיתים
  • 2 פטיבייה ירקות
  • 12 יח' קנלוני כרישה ורוטב עגבניות
  • 2 יח' גאלט זוקיני
  • 2 חבילות לבבות חסה
  • 1 בקבוק ויניגרט שמפניה
  • 12 יח' קרפ גבינה ודובדבני אמרנה

סידור הבופה

את מרק היוגורט הבלקני עם המלפפונים הקצוצים, שמיר, שום ופסטיס - סדרו בכוסות זכוכית נמוכות על מגש חגיגי.

מרק היגורט הבלקני של הדליקטסן לשבועות

את לביבות המנגולד עם הכרישה והבצל הגישו עם כדורי המוצרלה דה בופאלו, הבזיליקום והעגבניות מיובשות - חישבו על זה כעל מין סלט קפרי משודרג.

סלט קפרי משודרג עם לביבות מנגולד

בצלחת עגולה עם שוליים רחבים, סדרו את הפלפלים הקלויים (עם חומץ ושום) ואת פרוסות החציל המטוגנות (עם שום ופטרוזיליה). פזרו ענפי טימין מעל.

פלפלים קלויים ופרוסות חציל מטוגנות

 את הלחם הגרמני הפרוס ואת הפוגאס זיתים, סדרו על בוצ'ר עץ. את גוש החמאה הניחו על סטנד זכוכית. בשני כלים נוספים סדרו את זיתי טאסוס והעגבניות המיובשות.

בופה השבועות מזווית נוספת

את גוש החמאה מניחים בכלי עם רגל

 הזיתים, העגבניות המיובשות והלחם הגרמני הפרוס

 רגע לפני שהאורחים מגיעים חממו את הפטיבייה ירקות (בצק פילו ממולא בעגבניות, חצילים, טפאנד זיתים ותרד עם רוטב פסטו) ואת הגאלט זוקיני (טארט דקיק ממולא גבינת עיזים וזוקיני). סדרו כל אחת מהמנות על סטנד זכוכית כמו בתמונות.

פטיביה ירקות

 גאלט זוקיני על סטנד זכוכית

חממו את הקנלוני עם הרוטב במחבת, על אש קטנה. העבירו לצלחת הגשה עם שוליים ומעט עומק: רוטב בתחתית, עליו קנלוני (בזהירות שלא יקרע) ומעל מפזרים עלי בזיליקום טריים.

הקנלוני, בצלחת הגשה עם שוליים ועם עומר

שיטפו את לבבות החסה ויבשו היטב. הוסיפו את ויניגרט השמפניה, ערבבו והעבירו לקערה יפה.

לבבות חסה בויניגרט שמפניה

לסיום, סדרו את הקרפים במילוי הגבינה המתוקה בכלי הגשה יפה. בקערית נפרדת (הכי טוב בכלי כסף), הגישו את דובדבני האמרנה עם המון רוטב.

הקרפים במילוי גבינה מתוקה

דודבני האמרנה

בופה השבועות של הדליקטסן, בשלמותו

 

והכל בשלושה קליקים, כבר אמרנו?

 

חג שמח!

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכון לשבועות: עוגת הגבינה של הבראסרי
    מתכונים לשבועות

    עוגות הגבינה לוקחות בלי מאמץ את אחד המקומות הראשונים בנוסטלגיה. המתכון של הבראסרי משלב טעמים ומרקמים "של פעם" עם חומרי הגלם וציוד המטבח של היום. מתכון שאסור לוותר עליו לעוגה שאי אפשר לעמוד בפניה 

    קרא עוד
  2. ספיישל שבועות: אירוח עם גבינות
    מתכונים לשבועות

    אין דרך מתאימה יותר לציין את חג השבועות מאשר באירוח אביבי סביב שולחן גבינות מפואר - כי אם כבר לחגוג עם מוצרי חלב, לא עדיף לעשות את זה עם ברי וגורגונזולה?

    קרא עוד
  3. ארוחת שבועות עד פתח הדלת
    מתכונים לשבועות

    ארוחת השבועות לארבעה של הדליקטסן (יש גם ל-12), נועדה לאפשר לכם להעמיד בלי מאמץ שולחן חג טעים ומסוגנן, למשפחה גרעינית או לשני זוגות, ואפשר כמובן לקנות בכפולות אם יש מספר משתתפים גדול יותר. שימו לב גם להסברים הנוגעים לסידור השולחן והגשת המנות

    קרא עוד