בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

כמו בלונדון: קוקטייל פימס צונן ומרענן

כמו בלונדון: קוקטייל פימס צונן ומרענן

פימס הוא המשקה האנגלי הכי קלאסי שיש, אפילו יותר מג׳ין וטוניק. הוא נהדר כבסיס לקוקטייל קייצי רענן ולא מחייב, עם תכולת אלכוהול צנועה. הכי מושלם לאירוח - מכניסים לקנקן עם מי טוניק ופירות טריים ומקבלים סוג של סנגריה מבושמת. מועמד מצויין לתפקיד "ה"משקה של הקיץ הקרוב

גדולתה של אנגליה ניכרת, בין השאר, במסורות כובשות הלב שלה. אישית, נשביתי בקסמן כבר בגיל צעיר, אז דמיינתי פיקניקים של צנימים, שימורים ולימונדה על מדשאה מוריקה או במערה סודית על אי פרטי (כי אין ולא תהיה כמו אניד בלייטון). אחר כך התקדמתי לפנטזיות על תה של אחר הצהריים, וייתכן שגם ניסיתי לשחזר כריכי מלפפונים נטולי קרום בשלב כלשהו.

עם השנים והתפוגגות התמימות, הבנתי עד כמה המהות האנגלית כרוכה בעבותות לשלל משקאות אלכוהוליים. שזה לגמרי דבר טוב (מתעלמת לרגע מתוצרי לוואי כמו אוהדי כדורגל שיכורים וכו׳). מערכות חברתיות שלמות נבנו על בסיס שתייה משותפת. יהיו אלה משקאות חריפים (כמה שאני אוהבת את הביטוי הזה) שמוגשים על טס כסוף ב"מועדון", קוקטיילים בכוסות גבעוליות על הבר או צהלות בירה בפאב השכונתי. כך או אחרת, הכל סובב סביב משקאות.

 פימס, המשקה האנגלי הפופולריפימס הוא המשקה האנגלי הכי קלאסי שיש.

כמה וכמה מסורות כאלה קשורות לפימס (Pimm's), משקה מבוסס ג׳ין, מתובל במיני ליקרים ועשבים ארומטיים, שבדרך כלל מוגש כשהוא מעורבב במשקאות תוססים (לימונדה מוגזת, טוניק ואפילו שמפניה).

הוא הוצג לראשונה ב-1823 בבר האויסטרים הלונדוני של ג'יימס פים, וזכה מייד לפופולריות גדולה. מאוחר יותר קנה את העסק ואת הזכויות על השם הוריישיו דיוויס, לימים ראש עיריית לונדון ובאותה תקופה יזם נמרץ. הוא הקים רשת בשם Pimm's Oyster Houses ובהמשך גם החל לייצא את המשקה למדינות אחרות.  

פימס עם פירות טרייםהוא הוצג לראשונה ב-1823 בבר האויסטרים הלונדוני של ג'יימס פים, וזכה מייד לפופולריות גדולה. 

בלונדון של ימינו, אחרי קאמבק מרשים בעשור האחרון, הפימס הוא סוג של משקה חובה בכל אירוע חברתי וכמעט אין בית אנגלי שלא תמצאו בו בקבוק אחד לפחות. גדולתו טמונה בקז'ואליות שלו - אין מתכון מדויק, אין צורך במכשור, ברמנים ושייקרים למיניהם, פשוט מוציאים מהמקרר מבחר פירות צבעוניים, מלפפונים, קרח וטוניק (במקרה שלנו), ומגישים, רצוי לצד בראנץ' טוב עם המון סלטים, ממרחים ולחמים טובים.  

הכי כיף וקליל להגיש את הפימס כ"משקה ארוך" (long drink), עם פלחי פירות והרבה קרח, בקנקן גדול. שלא יחסר. קשה לחשוב על תוספת טובה מזו לקיץ הישראלי.

פימס טוניק ופירותבלונדון של ימינו, אחרי קאמבק מרשים בעשור האחרון, הפימס הוא סוג של משקה חובה בכל אירוע חברתי וכמעט אין בית אנגלי שלא תמצאו בו בקבוק אחד לפחות.

פימס ושאר המצרכים מהדליקטסן

פימס - מצוין לבראנץ'הכי כיף וקליל להגיש את הפימס כ"משקה ארוך" (long drink), עם פלחי פירות והרבה קרח, בקנקן גדול. שלא יחסר. רצוי לצד בראנץ' טוב עם המון סלטים, ממרחים ולחמים טובים.  

 

 מתכון לקוקטייל פימס וטוניק בקנקן גדול

המצרכים

  • בקבוק פימס
  • מי טוניק
  • ליים
  • 2 משמשים
  • 2 נקטרינות
  • 1 תפוז 
  • ענף נענע
  • פירות יער
  • 1 מלפפון
  • קרח

 

אופן ההכנה

שמים בקנקן גדול קוביות קרח ומוסיפים פימס על למילוי 1/3 מהקנקן. מוסיפים פרוסת ליים (אפשר גם לימון), פרוסת תפוז, פלחי נקטרינות ומשמשים, פירות יער שלמים, גילופי מלפפון ונענע. מערבבים ומגישים.

פימס, הצעת הגשה 

טל סיון-צפורין היא צלמת, סטייליסטית ובעלת הבלוג Chocolate / Salt

*** 

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. קוקטייל אחד בשבוע - פרנץ' 75
    הכל על יין ואלכוהול

    אם אתם רוצים להרגיש בפריז, קחו לכם 5 דקות להכנת קוקטייל קל, טעים ונעים או שפשוט תגיעו להוטל מונטיפיורי

    קרא עוד
  2. קוקטייל אחד בשבוע - נינו
    הכל על יין ואלכוהול

    נינו הוא קוקטייל אפריטיפי מרענן וחזק המתאים למי שאוהב טעמים קצת פחות שגרתיים. הצבע הירוק הבוהק שלו בטוח יעורר סקרנות בשולחן והשם של הקוקטייל? הוא על שם נינו הקטן

    קרא עוד
  3. קמפרי אבטיח מרענן - האפרטיף המושלם לקיץ
    הכל על יין ואלכוהול

    קמפרי הוא אפריטיף קלאסי - דרך מצויינת לפתוח ארוחה או סתם כמשקה לא מחייב אחרי שעות העבודה. המתכון שלנו לקמפרי אבטיח, הוא שדרוג מרענן של האפריטיף המוכר

    קרא עוד
  4. קוקטייל אחד בשבוע - סנגרייה לבנה
    הכל על יין ואלכוהול

    במשך שנים רבות, הסנגרייה היחידה שהייתה מוכרת במחוזותינו הייתה אדומה. שתו אותה חמה ובד"כ בחורף. עם התפתחות תרבות הקוקטיילים והגידול המשמעותי בצריכת היין הלבן בארץ, הסנגרייה הלבנה הפכה ללהיט אמיתי!

    קרא עוד
  5. קוקטייל אחד בשבוע: בלאדי מרי
    הכל על יין ואלכוהול

    היא אדומה, היא חריפה, היא קיבלה את שמה מאחת הנשים האכזריות בהיסטוריה - ואלו כנראה רק חלק מהסיבות ש"מרי העקובה מדם" היא הקוקטייל הידוע והנפוץ ביותר בעולם. וגם: מתכון הבלאדי מרי הסודי של רוטשילד 12

    קרא עוד