בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

יפה ושונה

יפה ושונה

עם כל הכבוד לטקסי החלפת השי הבנאליים שאנו, כיחידים וכעם, מקיימים במשך הדורות, נדמה לי שהשנה מצאתי פתרון מנצח לסוגיית המתנות. כך נעניק מתנה שמתחילה לרגש כבר כשמושיטים את השקית הצהובה...

אם תתקלו ברחובות העיר בגבר שצועד ומפזם לעצמו זמר נוגה לאמור: "בראש השנה, בראש השנה, שוב לא ידעתי לבחור מתנה...", אתם מוזמנים לעצור ולומר שלום, כי הגבר הזה הוא כנראה אני.

ימי הבונבוניירה והוואזה

הבשורות הטובות הן שאני ממש לא לבד: רבים וטובים – שעדיין טרודים בטטריס של החופש הגדול, נערכים עתה לעוד קרב שדומה שאין בו מנצחים: מה לקנות כמתנה לראש השנה? לחמות, לחברים או לקולגות מהעבודה... שהרי מן המפורסמות היא בעדות ישראל שמאז יצאו מהאופנה הוואזה והבונבוניירה, שמשלו בכיפה עד לפני כמה עשורים והיוו מתנות שמדינה שלמה גלגלה הלאה (מאירוע לאירוע, עד שהוואזה הייתה נשברת או שהשוקולד כוסה בדוק לבנבן), אין דרך לצלוח את המשימה הזאת: כלומר, אין זה משנה מה תביאו – המארחים מצדם יאמרו תמיד בנימוס שבאמת לא הייתם צריכים, ואתם – עצבניים גם כך מפקקים של ערב-חג, תסכימו אתם לשם שינוי ותחשבו שאולי באמת לא הייתם צריכים.

מארז התחלה מתוקה - יומן שבועי מעוצב, עציץ פרחים בתוך כלי חרס ו-2 חבילות שוקולד של הולי קקאו.מארז התחלה מתוקה - יומן שבועי מעוצב, עציץ פרחים בתוך כלי חרס ו-2 חבילות שוקולד של הולי קקאו.

מצד שני, עם כל הכבוד לטקס חילופי המתנות ומלמול דברי התודה הקבועים, מה האלטרנטיבה? לבוא בידיים ריקות? לשמוע את המארחים ממלמלים בסוף הערב ש"לא רק שהם לא שאלו אם אפשר להכין משהו, אז אפילו לא בקבוק יין או זר פרחים?" – וכך הלאה... שהרי לא נועדו מפגשים משפחתיים בראש השנה אלא כדי לגרום אפילו לצדיקים גמורים לייסורי מצפון לקראת יום הכיפורים!

לכן, בשנים האחרונות, החלטתי לשנות מעט ממנהגי ולחפש מתנות שהייתי שמח לקבל בעצמי, אך עם ניואנסים קלים שיתאימו לאופיים של המקבלים: האם מדובר ב"פודיז"? האם הם חובבי בישול או אפייה – ואולי הם מי שיודעים להעריך יין טוב עם פינוקים או חובבי וויסקי? ומה אם עסקינן בשוחרי בריאות או מי שאולי יעדיפו את הפרקטיקה של החגים שמשלבת בין עוגת דבש וכלי הגשה יפים?

סימן שאני מהמבינים!

מתנה מוצלחת היא כזאת שקולעת לטעם מי שהיא מיועדת עבורו, אבל גם (ואולי קודם כל) כזאת שמעידה עלינו, המעניקים. לכן שמחתי לגלות שגם השנה, ה"דליקטסן" לא מאכזבים, עם מגוון רחב של מארזי שי – מכאלה שמכילים ספר מתכונים, סינר וכוסות מדידה, דרך כאלה שמשלבים יינות ונשנושים איכותיים ועד שילובים של מתוק עם כלי הגשה יפים.

מארז כלים שלובים - מתנה לכל חובב בישול ובתוכה ספר ''המתכון המנצח'' של שמרית הילל מהתוכנית ''המטבח המנצח'', סינר דמוי עור לבישול וסט כוסות מידה.מארז כלים שלובים - מתנה לכל חובב בישול ובתוכה ספר ''המתכון המנצח'' של שמרית הילל מהתוכנית ''המטבח המנצח'', סינר דמוי עור לבישול וסט כוסות מידה.
מארז החיים הם פיקניק - סל ויאטנם ובתוכו מפת פיקניק, 2 כוסות בורדו, יין אדום איטלקי, פותחן יינות, חטיף תפו''א ושוקולד ולרונה.מארז החיים הם פיקניק - סל ויאטנם ובתוכו מפת פיקניק, 2 כוסות בורדו, יין אדום איטלקי, פותחן יינות, חטיף תפו''א ושוקולד ולרונה.
מארז הכל דבש - עוגה בחושה של הבייקרי, צלחת הגשה, דבש פרחי בר, רודה לדבש, כלי זכוכית לדבש וזוג מגבות מטבח.מארז הכל דבש - עוגה בחושה של הבייקרי, צלחת הגשה, דבש פרחי בר, רודה לדבש, כלי זכוכית לדבש וזוג מגבות מטבח.

השקית הצהובה כבר הייתה לסמל של "מבינים", לא סמל סטטוס במובן הקלאסי של המילה, אלא יותר מעין תו-איכות שאומר בבת אחת כל כך הרבה דברים: רוחב לב, טוב טעם, תשומת לב אישית, יכולת לזהות איכות ללא פשרות ובעיקר אהבה לחיים הטובים.

השקית הצהובה כבר הייתה לסמל של "מבינים", לא סמל סטטוס במובן הקלאסי של המילה, אלא יותר מעין תו-איכות שאומר בבת אחת כל כך הרבה דבריםהשקית הצהובה של הדליקטסן - תו-איכות שאומר בבת אחת כל כך הרבה דברים.

דמיינו לרגע את הסיטואציה שבה אתם מושיטים את השקית לידי המארחים של סעודת החג: עוד לפני שפתחו אותה כדי לגלות מה יש בפנים, הם כבר חושבים עליכם את כל אותם הדברים הטובים – ואחר כך, שוו בנפשכם מה יקרה כשיציצו בתוכן – בין אם מדובר בקופסת פח מעוצבת עם יין רוזה וסוכריות גומי, במארז של כוסות וויסקי לצד תערובת אגוזים מופלאים או בקופסת בנטו יפנית שמלאה במאכלים בריאים אך שובבים... אתם מסוגלים כבר לראות חיוך של התפעלות? את העובדה שלרגע אחת המתנה שלכם היא בדיוק ההבטחה לכך "שיפה ושונה תהא השנה"?!

מארז החיים בורוד - קופסת פח ובפנים חצי בקבוק רוזה שאטו דה פמפלון, מניפה, מגבת חמאם וסוכריות גומי.מארז החיים בורוד - קופסת פח ובפנים חצי בקבוק רוזה שאטו דה פמפלון, מניפה, מגבת חמאם וסוכריות גומי.
מארז מד מן - זכוכית מגדלת ופותח מכתבים וינטג', 4 כוסות ויסקי, מאפרת זכוכית ואגוזי פולק.מארז מד מן - זכוכית מגדלת ופותח מכתבים וינטג', 4 כוסות ויסקי, מאפרת זכוכית ואגוזי פולק.
מארז דיסקו טוקיו - ליקר שזיפים יפני, 4 כוסות סאקה מקרמיקה, 2 קעריות זכוכית, אפונת וואסבי ואגוזי פולק לנשנוש.מארז דיסקו טוקיו - ליקר שזיפים יפני, 4 כוסות סאקה מקרמיקה, 2 קעריות זכוכית, אפונת וואסבי ואגוזי פולק לנשנוש.
 

האיש שפיצח את הבריף

אז מעתה, אם תבחינו בגבר צועד ברחובות העיר, כשחיוך על פניו ושפתיו אומרות שיר, תדעו שזה אני – האיש שאחרי קרוב לחמישים שנה גילה שאפשר לפצח את הבריף ולנצח את השיטה, כי השנה אני יודע בדיוק מה להביא במתנה, אה כן – את הכי חשוב שמרתי לסוף: שתהיה שנה טובה, מלאה באושר ובאהבה.

מארז תיק מתוק של הדליקטסןמארז בייקרי בקופסא: תיק מלא בבסט סלרס של הבייקרי. אי אפשר לטעות

ואם בכל זאת תרצו ללכת על בטוח ועדיין לצאת ''מביני עניין'' ונותני מתנות אהובים, גיפט קארד לקבוצת R2M הוא תמיד אופציה שתעבוד, לפי התקציב שלכם והמצב רוח שלכם

ניר קיפניס, עיתונאי ("מעריב", "בלייזר") ושותף באתר "סנהדרינק" משדר ברדיו תל-אביב, מלווה את ענף הקולינאריה וחיי הלילה כבר קרוב ל-25 שנים ומשתדל ליהנות מכל רגע.

 ***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. השנה זה ברור, כאן לא יהיה בורקס
    תורת האירוח

    כן, אחרי שתגללו ותצפו בתמונות שבדף הזה יהיו לכם הרבה רעיונות חדשים להרמת הכוסית הקרובה ולאירוח בכלל. אבל לא, אין סיבה שתבזבזו על אירוע כזה זמן, רגע לפני החגים, כשאפשר להזמין את הקייטרינג של R2M

    קרא עוד
  2. מתנות חג שתרצו לשמור לעצמכם
    חגים

    אין כמו מתנות לחג - כולם אוהבים אותן, נהנים לקבל אותן ונהנים גם לתת. אז לא משנה אם אתם מארחים או מתארחים, לליל הסדר הרי אי אפשר להגיע בידיים ריקות.

    קרא עוד