בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

הברד פודינג של הרצל 16 - מתכון

 הברד-פודינג-של-הרצל-16 | צילום: עידית בן עוליאל

החבר׳ה השובבים בהרצל 16 החליטו להתפרע עם הקרואסונים (המושלמים) שהבייקרי מספקים להם באופן קבוע, ויצרו מתכון מושחת לברד פודינג שיעשה לבריטים ולצרפתים סחרחורת. מתכון חובה בכל בית

לחם פודינג או פודינג לחם?

זוכרות שפעם אף אחת לא ממש ידעה כאן מה זה ברד פודינג? כלומר ידענו פחות או יותר מה זה פודינג - רפרפת בלונדינית כזו שלא רצינו לאכול. ואחר כך גם הבנו שיושבי הממלכה הבריטית מכנים כל קינוח בשם ׳פודינג׳, וכיוון שידענו שהאוכל באי הירוק ההוא לא מפורסם בטעמו המעודן, לא טרחנו להתעניין הרבה מעבר לכך. ׳ברד׳ תמיד ידענו לתרגם, כי הקשבנו בשיעורי אנגלית, אבל החיבור בין לחם לפודינג נראה אז מוזר ולא ברור. כי איזו סיבה יש בעולם לאכול קינוח שעשוי מהחלה של אתמול?

או!

טוב ששאלתן.

יתכן שמסתובבות בינינו כמה early adopters, שאימצו לחייהן את הטוב הזה כבר בגיל צעיר, אבל כנראה שרובנו הכירו את לחם הפודינג בעזרת שטף תוכניות הבישול הבריטיות שהציף את מסכינו לפני 20 שנה בערך. אם חצית את גיל 40 לא מזמן, סביר להניח שהיה זה ליקוק האצבעות של ג׳יימי אוליבר, ששלח אותך בריצה למטבח לחפש שאריות לחם (ובצדק!!) ולהטביע אותן בחלב.

מאז זרמו הרבה כוסות סוכר בירקון, ושפע גרסאות של ברד פודינג מתוק או אפילו כזה מלוח הפציעו במטבחי העיר וסביב לה אבל - את זה עוד לא טעמתן!

החבר׳ה השובבים בהרצל 16 החליטו להתפרע עם הקרואסונים (המושלמים) שהבייקרי מספקים להם באופן קבוע, ויצרו מתכון מושחת לברד פודינג שיעשה לבריטים ולצרפתים סחרחורת.

לכבוד חגיגות יום הקרואסון שהיו, לכבוד ארועי לחם הפודינג שאולי יהיו מתישהו, והאמת היא שכל יום מתאים ולא צריך שום סיבה מיוחדת כדי לאפות קרואסונים שהושרו בחלב וביצים, ולאכול אותם טובלים בהר כזה גבוה של קרם פרש ופירות יער רעננים.


הברד-פודינג-של-הרצל-16 | צילום: עידית בן עוליאל


מתכון לברד פודינג של הרצל 16

מה צריך:

- 720 מ"ל (3 כוסות) חלב

- 100 גרם (1/4 כוס + 2 כפות) סוכר

- 2 ביצים

- 2 חלמונים

- 12 מיני קרואסונים של הבייקרי

- 50 גרם חמאה (לטיגון ושימון התבנית)

להגשה:

- פירות יער (תותים, אוכמניות, מה שיש)

- קרם פרש

הכנה:

1. טורפים בקערה חלב, סוכר, ביצים וחלמונים לתערובת אחידה. קורעים קרואסונים לחתיכות גסות יחסית, מאחדים, מערבבים ומשרים יחדיו במשך שעה וחצי במקרר.

2. מחממים תנור ל־180 מעלות.

3. מעבירים את הקרואוסנים המושרים לתבנית אינגליש קייק משומנת היטב בחמאה.

4. אופים את הברד פודינג 25־30 דקות להשחמה יפה. מוציאים מהתנור ומשאירים בתבנית למשך שעה. מחלצים מהתבנית ופורסים לעשר פרוסות.

5. ממיסים חמאה במחבת וצורבים כל פרוסה כ־2 דקות מכל צד להשחמה.

6. מסדרים את הברד פודינג לצד גבעת קרם פרש והמון פירות יער טעימים.

בתאבון!

 

 

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. פאי מרנג לימון של ג'יימי אוליבר
    הנקראים ביותר

    פאי המרנג לימון של ג'יימי אוליבר הוא קינוח פשוט ומושלם. בצק פריך, קרם לימון וציפוי מרנג - איזה שילוב נהדר. וכמקובל אצל "השף העירום", המתכון לא מסובך וההכנה לא קשה במיוחד

    קרא עוד
  2. עוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות שוקולד צ'יפס הן מסוג הדברים שיש עליהם קונצנזוס, פשטות מנצחת שמשלבת טעם נהדר והכנה פשוטה. הנה לפניכם מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן של הבייקרי, כאלה שכולם יאהבו

    קרא עוד
  3. מתכון לפנקייק של הבראסרי
    מתכוני הדליקטסן

    יום המשפחה. שנה לקורונה. סגירת מעגל? אולי. זו היתה שנה עם הרבה מאד משפחה גרעינית, ומעט מדי מכל מה שהיינו רגילים אליו. אז אולי תכף נחזור לימים כתיקונם, אבל לא משנה מתי, אין כמו בבית ואין על הדבר הזה שנקרא משפחה, וילדים (קטנים וגדולים) שזוללים בשבת בבוקר פנקייקים חמים עם תותים ומייפל. הנה לכם מתכון של הפנקייקים של הבראסרי

    קרא עוד
  4. מתכון לבחושה שוקולד קוקוס כשרה לפסח
    מתכונים של הבייקרי

    שוקולד קוקוס כמו שלא הכרתם - בחושה שוקולד קוקוס בשלוש שכבות שהיא לא פחות מאלוהית - היא ההמלצה שלנו לחג הקרוב.

    קרא עוד
  5. מתכון: טארט גבינה וקרם קסיס
    מתכונים לשבועות

    לפעמים צריך לקפוץ מעל הפופיק של עצמינו וללכת על עוגת גבינה שלוקחת את עצמה ברצינות (אבל לא מדי). טארט גבינה וקרם מסקרפונה קסיס ממש כמו של הבייקרי (או לפחות כמעט).

    קרא עוד