בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

מתכון לפנקייק של הבראסרי

מתכון לפנקייק של הבראסרי

יום המשפחה. שנה לקורונה. סגירת מעגל? אולי. זו היתה שנה עם הרבה מאד משפחה גרעינית, ומעט מדי מכל מה שהיינו רגילים אליו. אז אולי תכף נחזור לימים כתיקונם, אבל לא משנה מתי, אין כמו בבית ואין על הדבר הזה שנקרא משפחה, וילדים (קטנים וגדולים) שזוללים בשבת בבוקר פנקייקים חמים עם תותים ומייפל. הנה לכם מתכון של הפנקייקים של הבראסרי

מתכון לפנקייק של הבראסרי

הפנקייק הכי טוב שאכלתי, בואו נדבר על זה. 

הסיטואציה: רילוקיישן קצר לצפון ארצות הברית. בין התמקמות להתמקמות, לקחנו פסק זמן קצר לטיול מושלג וכריסמסי בין מדינות ניו-אינגלנד. אי אפשר לשבוע מהנסיעה בנוף החורפי משובץ בתי העץ הבהירים, וכשהשלג מתחיל לכסות את הכל הלב מתעלף קצת.

כמיהה לארוחת בוקר ומרפסת מקושטת במזחלת עמוסת מתנות, הניבו את המפגש הזה, שאיני זוכרת בדיוק היכן התרחש. ייתכן שבוורמונט. ליד השולחן: אנחנו. על השולחן: מגדל פנקייקים שמנמנים ורכים, קוביית חמאה צהובה נמסה על ראשם וקנקן קטן של סירופ מייפל הכי אמיתי שיכול להיות (חידוש של ממש למי שהכירה בעיקר את הסירופ "בטעם" מייפל של אפיכל).

אחרי אותו בוקר, ביליתי שעות רבות במטבחי הבוסטוני הקטן, בניסיונות חוזרים ונשנים לשחזר את הפנקייקים האלה. יעידו מיכלי המייפל הכבדים שסחבתי כל הדרך הארוכה מהסופר. 


פאסט-פורוורד לימינו אנו - הכנת פנקייקס לחבורת ילדים רעבים היא משימה שלרוב יש לבצע במהירות הבזק, והפנקייקס עם קוביות החמאה הנמסות נשארים לרוב רק לחלומות. עם זאת, יש מי שמתחנן לקבל פנקייקס לפחות פעם בשבוע, וזוכה להיענות רק כשאני במצב רוח מפנק במיוחד או כשתנובת המקרר מצטמצמת לחלב וביצים בלבד. יש הבדל גדול בין חביתיות מהירות ומוציאות-ידי-חובה, לבין הסוג המושקע שמשמש הומאז׳ לארוחת בוקר צפון-אמריקאית, והוא טמון במתכון ובתוספות. 

מתכון הפנקייק של הבראסרי הוא מקום טוב להתחיל בו. השקיעו במייפל איכותי והוסיפו פירות אדומים בשפע, ומובטחת לכם הצלחה. תגלו איך הילדים הממהרים פתאום יושבים בנחת ועורמים פנקייקים למגדלים רכים רכים. 

מגישים לצד רוטב מייפל אמיתי ופירות העונה טריים


מתכון לפנקייק של הבראסרי

המצרכים

  • 250 מ"ל חלב 
  • 250 מ"ל יוגורט
  • 4 גרם סוכר וניל
  • 2 גרם מלח
  • 2 ביצים
  • 50 גרם סוכר
  • 320 גרם קמח
  • 30 חמאה מומסת
  • 4 גרם אבקת אפייה

אופן ההכנה

א. מערבבים במעבד מזון את הקמח, הסוכר, סוכר הווניל, המלח והביצים.

ב. מוסיפים את החלב והיוגורט ומערבבים עד לקבלת מסה אחידה.

ג. מוסיפים את החמאה המומסת ואת אבקת האפייה ומערבבים עד להטמעה.

ד. מחממים מחבת טפלון שטוחה ומשומנת קלות בחמאה. יוצקים חביתיות בקוטר 10 ס"מ ומטגנים עד שמתקבלות בועות. הופכים ומטגנים חצי דקה נוספת. מעבירים למגש מרופד במגבות נייר.

 מגישים לצד רוטב מייפל אמיתי ופירות העונה.


 

ביצים לפנקייקס

מוסיפים את החלב ואת היוגורט

מעבירים למגש מרופד במגבות נייר

פנקייקס לפי המתכון של הבראסרי

 

טל סיון-צפורין היא צלמת, סטייליסטית ובעלת הבלוג Chocolate / Salt

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. אהבה בין שתי פרוסות לחם
    מתכוני הדליקטסן

    לכבוד שנת הלימודים החדשה, החלטנו לתת לכם רעיונות לכריכים פשוטים שקל להכין לילדים בבוקר. אבל אתם יודעים איך זה - ברגע שמתחילים לדבר על אוכל מתחילים לצוף זכרונות

    קרא עוד
  2. מתכון וספר: אפרסקים בפרובאנס
    מתכוני הדליקטסן

    כל מתכון מפרובאנס הוא סוג של סיפור אהבה, במיוחד אם הוא כולל אפרסקים בוסריים במקצת שמשכשכים בקרמל ובחמאה

    קרא עוד
  3. שבת בבוקר, פרנץ' טוסט
    מתכוני הדליקטסן

    ברשימת הפינוקים המובילים לבקרי שבת חורפיים, הפרנץ' טוסט אוחז במיקום די גבוה. בגלל הנוסטלגיה, בגלל המסורת הצרפתית, וגם בגלל שקשה להיכשל כשאתה מטוגן בחמאה ומוגש עם תותים, שמנת וסירופ מייפל

    קרא עוד
  4. בראנץ' חברים של שבת בבוקר
    מתכוני הדליקטסן

    השבת היא יום מנוחה, אבל מה עושים כשחברים מפתיעים בביקור ועוד אחרי שבאו מרחוק - מה, לא נכין להם בראנץ' מפנק? קפיצה קטנה לדליקטסן מבטיחה אירוח נהדר, ללא מאמץ, אבל כזה שגם ירגיש לגמרי ביתי ומפנק

    קרא עוד