בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

בראנץ' חברים של שבת בבוקר

בראנץ' חברים של שבת בבוקר

השבת היא יום מנוחה, אבל מה עושים כשחברים מפתיעים בביקור ועוד אחרי שבאו מרחוק - מה, לא נכין להם בראנץ' מפנק? קפיצה קטנה לדליקטסן מבטיחה אירוח נהדר, ללא מאמץ, אבל כזה שגם ירגיש לגמרי ביתי ומפנק

בראנץ' בשבת זה החיים

אתם מכירים את זה שחברים שגרים רחוק מתקשרים ביום שישי ושואלים אם מתאים שיפצו לבקר בשבת? בטח שמכירים. "אאההמ.. כן", את שומעת את עצמך אומרת, והמוח מתחיל לרוץ. בטח, נשמח, בואו!

בראש את כבר מחשבת לעצמך - יום שישי, תכף צהריים. מה כבר אפשר להכין בהתרעה קצרה כזו, שיהיה טעים ומדהים ובלי יותר מדי הכנות?

הרי לא משנה מתי באים אורחים, גם אם הם מכריזים שזה "רק לקפה ועוגה" ושהם "אכלו בבית ארוחת בוקר ענקית", בסוף את מוצאת את עצמך מבשלת עד לרגע האחרון, מתרוצצת להביא עוד סלט, עוד שתייה, עוד קפה, את העוגה שאפית בחצות ליל אמש. אחרי שהם הולכים אתם מסכימים שהיה כיף אבל מעייף וכמה בלאגן נשאר במטבח, ובינינו - איזה מזל שהם גרים רחוק.

אז הפעם עם הטלפון המתקיל החלטתי לעשות את זה בסטייל. שאבשל עד אמצע הלילה ולא אבין איך השבת נגמרה כל-כך מהר בלי שאנוח? לא הפעם. קפצתי לדליקטסן, שמה את מבטחי ביקום שיזמן לי רעיונות מבריקים ושיצא לי אירוח נהדר ללא מאמץ, אבל גם כזה שירגיש לגמרי ביתי ומפנק.



מכל השפע המגרה תפסו את עיניי הבייגלים העגולים והשמנמנים. התלבטתי - אולי זה פשוט מידי? הרי יש לחמי שיפון וכוסמת ולחם עם תאנים ובגטים. ובכל זאת, הבייגלים האלה נראו לי ככאלו שיהיו אהובים על כולם, ובארוחת בראנץ' של שבת מה שחשוב הוא הפינוק והשפע.

החלטה נכונה. משם הכל כבר זרם בקלות וסל בראנץ' נהדר הלך והתמלא במהירות. אספתי בייגלים ללא ציפוי, בייגלים עם שומשום, בייגלים עם פרג וגם בייגל מקמח מלא. שיהיה.

במעדניה, אייל הנחמד בחר עבורי מבחר דגים שילכו טוב עם הבייגלס: פרוסות דקיקות של סלמון מעושן, סלמון טרי בעישון חם ופורל שלם בעישון עצי איקורי, איקרה וממרח פורל תוצרת הדליקטסן.

לזה הוספתי גבינת שמנת עם ירקות, גבינת גאודה פרוסה, חמאה איטלקית שנפרסה ונארזה, ומהמקרר בחרתי גם סלט ביצים עם בצל ירוק ומיונז וסלט טונה עם בצל, סלרי, פלפלים ומיונז. אה, וגם עגבניות שרי, ובצל ירוק ושמיר (כי גם אם אין על המדפים, תשאלו ויביאו לכם מהמטבח למטה, כי אין דבר שאין פה, באמת שאין. איזה כיף).

במחלקת האלכוהול הציעו לי להכין קוקטייל ערק עם אשכוליות אדומות ונענע. קלי קלות ובדיוק המשקה לזרום איתו מהבוקר לצהריים בנינוחות. קיבלתי גם מתכון קל ופשוט לבליני, חביתיות תפו"א ושמנת. להוסיף שהשף של הדילקטסן נתן לי אותו?

במקרר של הקפואים בחרתי עוגת קראנץ שוקולד לאפייה ביתית של הבייקרי וגם גלידת וניל של וניליה וצנצנת רוטב טופי קרמל. ליתר ביטחון.

בחרתי זרים של פרחי בר מקסימים וגם מפה משובצת כי בכל זאת - בראנץ' זה בראנץ'.


מכל הסל הזה כבר ממש התחשק לי לארח, ופתאום המצוקה מההתקלה הטלפונית התחלפה בהתרגשות נעימה ושמחתי שהחברים שלא ראיתי הרבה זמן באים לבקר. עם הסל המקסים הזה חזרתי הביתה היישר לשנת הצהריים. איזה כיף זה לא להיות המארחת המושלמת שמתמוטטת רגע אחרי שנסגרת הדלת...

בוקר שבת הגיע ובתוך חצי שעה העמדתי שולחן בראנץ' שלא היה מבייש אף בית קפה. המפה, הפרחים, הממרחים - הכל נראה כמו במגזין.

בליני שחמחמים הטגנו להם על המחבת. תכף הם יקבלו כף שמנת חמוצה וסלמון בעישון חם עם עירית קצוצה מעל.

בתנור כבר נאפה הקראנץ שהפשרתי. הדבר התמים והקפוא הזה, שהיה ארוז בקופסא קטנה, הכפיל את נפחו והפך לעוגה ענקית ומתפצפצת של שוקולד, שהריח שלה גרם לכל הרחוב לקנא.

החברים הגיעו. קוקטייל הערק ואשכוליות נמזג ונחטף, קריאות ההתפעלות מהשולחן הערוך התחלפו מהר מאד באנחות עונג על שכבות הבייגל הטרי בשמנת ופרוסות דגים מעושנות, הבליני, הגבינות ועוד כוס ערק אשכוליות.

הבוקר הפך לצהריים שהפך לאחר צהריים זהוב ומלא צחוק של חברים טובים. מהעוגה, שהשאירה את האורחים פעורי פה כשהגיעה לשולחן, נותרו רק פירורים. וגלידת הווניל ברוטב הקרמל? את השילוב הנהדר הזה אתם פשוט תיאלצו לנסות בעצמכם. 


 


מתכון לבליני של הדליקטסן 

כ-30 בליני קטנים

המצרכים

  • 1/2 ק"ג תפוחי אדמה
  • 20 גרם קמח
  • 40 גרם שמנת
  • 2 ביצים
  • 1 חלמון
  • מלח ופלפל לבן

אופן ההכנה

  • מבשלים את תפוחי האדמה במי מלח עד שהם רכים לגמרי. 
  • מקלפים את תפוחי האדמה כשהם עדיין חמים, מעבירים בנפה גסה ושוקלים 260 גרם פירה נקי. מעבירים לקערה. 

עכשיו צריך לעבוד מהר:

  • מערבבים עם כף עץ את תפוחי האדמה עם הקמח ואז מוסיפים את השמנת.
  • עם מטרפה, מוסיפים בהדרגה את הביצים והחלמון ובסוף את המלח והפלפל. 
  • הבלילה צריכה להיות סמיכה מעט יותר מבלילה של פנקייק. נותנים לה לנוח כשעה או מכניסים למקרר ללילה. 
  • מחממים מחבת טפלון על אש בינונית. משמנים עם נייר סופג או במברשת.
  • יוצקים בכל פעם כף בלילה למחבת, במרחק של כמה ס"מ מהכף הקודמת. 
  • אחרי מספר דקות החלק העליון יתחיל להתקשות; עם מרית או פלטה מרימים בעדינות פינה כדי לראות את הצבע וכשהבליני מקבל גוון זהוב יפה הופכים בזהירות (התהליך הזה דורש טיפה מיומנות וחלק מהבליני ילכו לפח אבל אחרי מעט ניסיון ומשחק עם חום המחבת זה יצליח). כשהצבע בצד השני הופך גם הוא זהוב, מעבירים לצלחת. 
  • מגישים חמים עם כף שמנת חמוצה, סלמון בעישון חם ועירית קצוצה מעל. 

בתיאבון!

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. שבת בבוקר, פרנץ' טוסט
    מתכוני הדליקטסן

    ברשימת הפינוקים המובילים לבקרי שבת חורפיים, הפרנץ' טוסט אוחז במיקום די גבוה. בגלל הנוסטלגיה, בגלל המסורת הצרפתית, וגם בגלל שקשה להיכשל כשאתה מטוגן בחמאה ומוגש עם תותים, שמנת וסירופ מייפל

    קרא עוד
  2. מתכון לפנקייק של הבראסרי
    מתכוני הדליקטסן

    יום המשפחה. שנה לקורונה. סגירת מעגל? אולי. זו היתה שנה עם הרבה מאד משפחה גרעינית, ומעט מדי מכל מה שהיינו רגילים אליו. אז אולי תכף נחזור לימים כתיקונם, אבל לא משנה מתי, אין כמו בבית ואין על הדבר הזה שנקרא משפחה, וילדים (קטנים וגדולים) שזוללים בשבת בבוקר פנקייקים חמים עם תותים ומייפל. הנה לכם מתכון של הפנקייקים של הבראסרי

    קרא עוד