בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

יום המשפחה

יום המשפחה

לפעמים הוא מרגיש קצת יותר כמו מטלת בית ספר מאשר כמו מועד אמיתי בלוח השנה. כמה פעמים נעמדנו להצטלם, יצרנו חידון מההיסטוריה המשפחתית או גזרנו פאזל מהפנים של אבא כדי שאחד או אחת מצאצאנו ילכו ביום הזה לבית הספר שמחים וטובי לב, יודעים בודאות שמשקיעים בהם בבית לפחות כמו בילדה שיושבת בכיתה לשמאלם.

טל סיון-צפורין | פברואר 2024

אבל אולי, במיוחד אחרי שכולנו עברנו סוג של חיווט מחדש לגבי מה יותר חשוב בחיים ומה פחות, אפשר למלא את היום הזה במשמעות האמיתית שלו. לא מצגת בכיתה אלא זמן משפחה אמיתי, אחד עם השני, אחת עם השניה וכולם יחד. לפעמים נדמה ש׳זמן איכות עם הילדים׳ זו מן מנטרה כזו שאנחנו אוהבים למלמל לעצמנו בשביל לצאת ידי חובה, להרגיש שהיינו, שעשינו, שנכחנו. אבל אם נשאל באמת את הילדים (ואת עצמנו, ההורות וההורים), נגלה שהזכרונות שלנו נאחזים דווקא בימים הארוכים, ימי זמן הכמות. כאלו שנענו בהם בעצלתיים מפעילות לאי פעילות, ופשוט היינו יחד. סתם יחד.

אבל רגע! (אתם בטח נעצרים פה באמצע הכתבה), אתם הדליקטסן! (אמרתן לעצמכן בלב) לא סביר שתשאירו אותנו ככה באוויר או זרוקות על הספה! (יש פה כבר קצת טון, אבל אנחנו מבינים מאיפה זה מגיע).

אז הנה אנחנו פה בשבילכם, עם שלושה דברים שהם נטו זמן איכות, אבל עם לוק לא מתאמץ של זמן כמות. שניים מהם מגיעים ארוזים יפה יפה בקופסה של הדליקטסן, רק לפתוח ולדמיין שחשבתם על כל זה בעצמכם, והשלישי לא ידרוש מכם יותר מעט וערימת פתקים.

1. ערב פיצות משפחתי

הבצק כבר מוכן, וצירפנו גם תוספות, בשביל המשפחות האמיצות שאוכלים אצלן מבחר רחב יותר מפיצה עם ״בלי כלום״. יש אבן שמוט ומוצרלה של המחלבה שלנו, כדי שהתוצאה תהיה לא פחות ממקצועית, וכל מה שנותר לכם זה לחמם תנור, לפנות משטח עבודה וליהנות מזמן מטבח משותף. כי אין כמו זמן מטבח משותף (במיוחד כשהכל מוכן מראש ואין אפילו קערה לשטוף) ואין כמו ארוחת פיצה משפחתית, לגיבוש, לשמחת חיים ולשביעות רצון כלל הסועדים.

 

 

2. פתקיות! (במלעיל בהחלט)

או ערב משחקים משגע או משוגע, תלוי בקהל.

מה דרוש?

ערימת פתקים

כמה עטים כדי שלא יהיו ריבים (גם טושים זה סבבה)

משתתפים שהתחלקו לשתי קבוצות לפחות, מינימום 2 בכל קבוצה 

מה עושים?

כל אחד מקבל 5 פתקים, עליהם כותבים שמות של דמויות מפורסמות (מדוד בן גוריון ועד מיקי מאוס). מקפלים ולא מראים לאף אחד. תהיו ידידותיים ותבחרו דמויות שמתאימות לכל הגילאים, כי אין מצב שאמא תדע איך קוראים ליוטיובר שמריח בשמים בדיוק כמו שבת ה-5 לא תכיר את אלי מקביל. את כל הפתקים מכניסים לקערה (סיר / כובע או מה שיש) ומניחים במרכז.

למשחק יש שלושה שלבים בני דקה (אה כן, צריך גם סטופר, אבל יש לכם בטלפון) לכל צוות, שחוזרים על עצמם עד שנגמרים כל הפתקים.

המטרה: 

לזהות כמה שיותר דמויות. הקבוצה שזיהתה הכי הרבה מנצחת וזוכה לתהילת עולם של יום המשפחה השנתי.

בסוף כל שלב עושים ספירת ביניים ומחזירים את כל הפתקים לכובע.

 

שלב ראשון

המשתתפים מעבירים אחד לשני את שמות הדמויות באמצעות רמזים מילוליים בלבד - אסור כמובן לנקוב בשם הדמות (ולא, חרוזים ושיבושים אחרים לא עוקפים את הכלל הזה).

שלב שני

מילה אחת. זה כל מה שיש לכם לרמיזה על הדמות. מילה אחת.

שלב שלישי

פנטומימה כמובן. בשלב הזה אסור להשמיע אף מילה או צליל כדי לעזור בזיהוי הדמות.

עכשיו זה נהיה ממש טריקי, למרות שכל הדמויות כבר נחשפו כנראה.

 

בתום שלושת הסבבים, כל קבומצה מסכמת את סה"כ כל הפתקים שהיא צברה. הקבוצה שצברה הכי הרבה פתקים היא המנצחת.

ונזכיר שוב את הפרס - תהילת עולם!

 

 הכנו לכם פתקיות להורדה

 

3. ממשיכים ל-Movie night

ה-בילוי המשפחתי האולטימיטיבי, בטח כשהוא באינטימיות הסלון שלכם כך שאפשר לדבר באמצע, לעצור להפסקת פיפי (מה קרה באמת להפסקות בקולנוע?) או להירדם לפני סוף הסרט בהתאם לגילכם הביולוגי או המנטלי. אבל יותר חשוב מהכל, עזבו אתכם מפופקורן עם טעם של שרוף, אנחנו מוציאים את התותחים הכבדים, או כמו שאומרים, תנו לנו לדאוג לכם. כי כל סרט יהיה מוצלח יותר, כשהנישנושים מוצלחים יותר. דאגנו לכם למיקס מאוזן אך מושחת שפונה לחיך קטן כגדול כאחד, ואנחנו לא אחראים לריבים על סוכריות הגומי.

מארז החיים בסרט מקנה לכם קוד לסרט ב-VOD המשובח של קולנוע לב, ומשימתנו לא תהיה שלמה בלי כמה המלצות צפיה:
למשפחות צעירות יותר - הנסיך הקטן או פדינגטון הנהדרים.

למשפחות שאוחזות במתבגרים - ממלכת אור הירח או בל (אצל בני נוער מסוימים, אנימציה יפנית תזכה אתכם בנקודות בונוס).

 

טל סיון-צפורין היא צלמת, סטייליסטית ומעצבת גרפית, ובעלת הבלוג Chocolate / Salt

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. סרט בורקס
    תורת האירוח

    אין דבר מאכזב יותר מלהיכנס לאירוע בחדר-הישיבות במשרד ולגלות שלמרות שהכל מעוצב לעילא, הכיבוד לישיבה הוא בעיקר בורקס-מקופסא... לא הגיע הזמן שגם הכיבוד במשרד יהיה בסטנדרטים שאליהם אנו מכוונים בעסקים?

    קרא עוד
  2. האקדמיה ללחם: בצק מדויק להפליא לפיצה ולפוקצ'ה
    הנקראים ביותר

    כולנו יודעים היטב מה תהיה התשובה שלנו כשיעירו אותנו באמצע הלילה וישאלו מה הכי בא לנו לאכול. פיצה! או פוקצ׳ה? או פיצה? טוב, פוקצ׳ה! אבל כאלה הכי טובות שיש. עם קצת דיוק ותשומת לב לפרטים, בעוד יום בערך יכולות להיות לכם כאלה גם בבית.

    קרא עוד
  3. 3 מתכונים קלים עם בצק עלים  (שכיף גם להכין עם הילדים)
    מתכונים של הבייקרי

    מוצר אחד, שלושה מתכונים: כך יהפוך בצק עלים לחבר הטוב ביותר שלכם (ושל הילדים שלכם) או: 3 מתכונים שיעבירו לכם את הזמן בחופש הגדול 

    קרא עוד