סרט בורקס

אין דבר מאכזב יותר מלהיכנס לאירוע בחדר-הישיבות במשרד ולגלות שלמרות שהכל מעוצב לעילא, הכיבוד לישיבה הוא בעיקר בורקס-מקופסא... לא הגיע הזמן שגם הכיבוד במשרד יהיה בסטנדרטים שאליהם אנו מכוונים בעסקים?

  

את הסיטואציה הבאה אתם כבר מכירים: זו יכולה להיות ישיבת צוות שבועית, ישיבה חגיגית לסיכום רבעון, הצגה של מאזני החברה או של תכניות השיווק לשנה הבאה. כולם מתכנסים בחדר הישיבות, המנהלים מודים לכולם, אחר כך עוברים למצגת, לברכות או פשוט למחיאות-הכפיים... אין כמעט מי מאיתנו שלא היה בסרט הזה כבר כמה פעמים, הבעיה היחידה היא שלפעמים מדובר בסרט-בורקס...

אב-הבית או מנהל/ת המשרד מילאו כמה שקיות נייר בבורקסים עם גבינה או תפוח אדמה: לרוב קצת שמנוניים, לפעמים כבר לא כל כך טריים... מה לזה ולכיבוד מגוון?!

אני מודה שבאופן אישי אני כבר "בוגר" של עשרות ישיבות שבהן נשלפו בורקסים בדרגות שונות של טריות מקופסאות קרטון מוכתמות ולכן שמחתי להזדמן לישיבת צוות אצל אחד הלקוחות שהוכיח שאפשר גם לא לחוש רגשות אשם עם כל ביס ואפילו ליהנות...

הגעתי רעב, אני מודה – וכבר במעלית התחלתי להזיע-מרגרינה כשחשבתי על התפריט. רק שהפעם, בחדר-הישיבות, ציפתה לי הפתעה בדמות כריכים נהדרים ממגוון של לחמים: מלבנים ועד כהים (וגם כאלה עם דגנים) ולצדם טארטלטים מלוחים ומאפי בוקר קטנים.

ב' שותפי (השם המלא שמור במערכת...) שנמצא במשטר דיאטה קפדני, שמח לגלות מגש ועליו ירקות טריים וחתוכים – ואני בפרגון לא הערתי כלום על זה שהוא קצת התפרע עם המטבלים...

ואז הגיעו הקינוחים: מוס שוקולד, טירמיסו, טארטלטים עם פירות-יער ופחזניות.

לרוב אני עובד מול השיווק, אבל הפעם לא יכולתי שלא להחמיא לסמנכ"לית משאבי-אנוש:

"סחתיין על ההשקעה" אמרתי בפה מלא – ואז, רגע אחד - משהו בפחזניות הקטנות והעגלגלות עם הזיגוג המקורמל נראה לי מוכר: "בייקרי" צעקתי – והיא חייכה: "עלית עלינו".

אחר כך ניהלנו שיחה על ההשקעה בעובדים: "בענף תחרותי כשלנו, אנשים יצירתיים הם הנכס הכי גדול של הארגון – והתפקיד שלי הוא לדאוג שיהיו כמה שיותר מרוצים, מתחום השכר ועד לימי כיף או לישיבות לצורך הצגת המאזנים". באותו הרגע, אני מודה (וזה לא קורה לי הרבה) הצטערתי שאני פרילאנסר ולא שכיר...

אחר כך עברנו קצת על התפריט. מה אומר ומה אגיד? אשכרה סניף של ה"בייקרי": ממאפים – ועד פירות טריים, ממיצים ועד משקאות אלכוהוליים, הכל מגיע ארוז ומוקפד עד לפרט האחרון בקופסאות קרטון עם הלוגו המוכר.

 

תנו כבוד ליין

מאחר שאנחנו נמצאים בסוף תקופת החגים, אחרי שיצא לי לעבור בלא מעט "הרמות-כוסית" ואירועים משרדיים, הנה כמה טיפים שיהפכו כל אירוע שכזה למשהו שגורם לעובדים להרגיש מושקעים.

ראשית, נסו לגוון: הזמינו כריכים במגוון של מילואים וממרחים, כך מתרבים הסיכויים שתצליחו לקלוע לטעמם של כמה שיותר עובדים.

 

שנית, הקישים והמאפים המלוחים הם אמנם מאוד טעימים, אבל בעידן של מלחמה במשקל, כדאי להשאיר אופציה "ירוקה" גם למי שמנסים לשמור עליו: ירקות חתוכים (ולא צריך להיות סגפניים: דאגו שיהיו לידם גם כמה מטבלים שיהפכו אותם ליותר "מעניינים") כפתיח ומגש פירות בין שאר הקינוחים, יאפשרו הנאה בריאה גם למי שנמנע מכריכים ומאפים.

 

אם אתם מרימים כוסית, נסו לגוון גם כאן: לצד יין כדאי שיהיו משקאות קלים ולפעמים גם מים מינרלים. אחרי הכל: יש מי שבהיריון, יש מי שצריכים עוד לנהוג הביתה – ויש גם כאלה שפשוט נמנעים ממשקאות אלכוהוליים (באופן אישי, אני מודה שאיני מבין זאת, אבל – זכותם...).

 

אם כבר ביין עסקינן: עשו לו כבוד! כי אם יש דבר שיצער חובב יין יותר מלשתות יין גרוע בכוסות חד-פעמיות של משקאות קלים, הרי זה לשתות יין טוב מאותן הכוסות... כאן יש שתי אפשרויות: אם אתם מרבים לשתות יין במשרד בכל מני הזדמנויות, אפשר פשוט להחזיק כוסות יין מזכוכית. אפילו כוסות זכוכית סטנדרטיות תהיינה טובות בכמה דרגות מכוסות-פלסטיק או נייר חד-פעמיות.

אפשרות נוספת – בעיקר אם רוצים לקפל הכל בסיום (או אם הפעם הבאה שבה מתוכננת הרמת-כוסית תהיה רק בעוד כחצי-שנה: בערב פסח או בראש-השנה), היא להשקיע בכוסות חד-פעמיות איכותיות: בחנויות לממכר כלים חד פעמיים יש היום כוסות מחומרים דקיקים ושקופים – מכוסות ליין "רגיל", דרך כוסות למשקאות קלים וקוקטיילים ואפילו גביעים שווים ביותר לשמפניה ויינות מבעבעים.

בענין הקינוחים, הזמינו קינוחים אישייים, כאלה שלא דורשים חיתוך או "שרינג".

 

 

 

והעיקר, חשוב לזכור: כמו שבעסקים אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר וכמו שאנו משקיעים בלקוחות ובעובדים שלנו בכל מישור אפשרי אחר, הגיע הזמן שנשנה גם את סרט-הבורקס השמנוני ההוא ונכתוב לו סוף טוב – ומעודכן מעט יותר.

 

לצפיה בתפריט המלא ולהזמנות

 

ניר קיפניס, עיתונאי ("מעריב", "בלייזר") ושותף באתר "סנהדרינק" משדר ברדיו תל-אביב, מלווה את ענף הקולינאריה וחיי הלילה כבר קרוב ל 25 שנים ומשתדל ליהנות מכל רגע.

***