בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

ארוחת חג ונתח סינטה צלוי באפס מאמץ

ארוחת חג ונתח סינטה צלוי באפס מאמץ

כי אנחנו הכי יפים ויפות כשנוח לנו - ארוחת ראש השנה שהיא קודם כל מתכונים משובחים, אבל גם נעזרת בכמה קיצורי דרך גאוניים שהופכים את הכנתה לקלה שבקלות.

ארוחת ראש השנה, מהי?

בואו ננסה להיזכר רגע בקונספט שכבר שנתיים לא פגשנו. צריך לצחצח מחדש מתכונים, סדרי ישיבה ומפות לבנות. להרכיב שוב רשימת קניות, לשקול ברצינות אם להשקיע בבגדים חדשים (אישית ממליצה לכם ברוח הקיימות לבחון את הארון שלכם ולהנות ממה שכבר יש בו) ולשקול את רשימת המוזמנים.

כן, לגמרי לשקול את רשימת המוזמנים… יתכן שצריך להוסיף ״וייב טוב״ לחלוקת ה״מי מביא מה״, אבל זה כבר לשיחה אחרת.

האמת היא, ואני חושבת שאני מדברת בשם כולנו, שאוגוסט היה עמוס מאין כמותו. אני לא זוכרת חודש קיצי שוחק במידה כזו. הייתי מתחילה לפרט, אבל הזכרנו וייב טוב שתי שורות למעלה, אז אני בוחרת לשמור עליו. ולא רק שאוגוסט היה עמוס עד צפיפות יתר, ראש השנה נחת לו השנה ישר על הזנב. אין מרווח, אין אוויר, אין לשלוח את הילדים לחודש של מסגרות לפני שמתחילים לאפיין את חופשות החגים. אין. ישר מעיטוף מחברות להעמדת סירים. הכי מוגזם שיש.

כל כך מוגזם שהתחלתי לעבוד על סטארט אפ חדשני העונה לשם ״איך תעשי פחות״ . זה מתחיל מהשקעה לטווח ארוך - יתכן שחלקכם תראו פירות רק בראש השנה של השנה הבאה, אבל אני הייתי חכמה וחשבתי על הדברים מבעוד מועד, מה שנקרא ״הכינותי מראש״. מה הכינותי? ילד. בחודשים האחרונים גילינו שצעיר הבית מגלה סקרנות יתרה בענייני המטבח, באדיבות שפע תוכניות הבישול בטלוויזיה ושלל מתכונים  ברחבי הרשת. באופן כללי אני ממליצה על צפיה משותפת עם ילדים בתוכניות אוכל, אין כמותן להמריץ את מיצי הקיבה ואת הנחישות להתנסות במתכונים מסובכים מדי באופן עצמאי (ואני אומרת את זה מניסיון רב-ילדי, אז תסמכו עלי). ילד (במקרה הפרטי הזה, אבל זו לגמרי יכולה להיות גם ילדה או כל מגדר אחר לבחירתם) שהספיק לפתח מיומנות מטבח משמעותית ונחה עליו רוח טובה, יתנדב מיד לבשל את ארוחת החג כולה במו ידיו. שלושה תפוחי אדמה קדימה הוא יתייאש קצת, אבל בעזרת מילים חיוביות ותמיכה מעשית במקומות הנכונים, תגלו בסוף הדרך שהוא עשה את הרוב בעצמו ואין כמו ילד הגאה במאכלים שהכין במו ידיו.

ממשיכים באסופת מתכונים טובה וקלאסית. לא צריך המון. השולחן שלכם יפה (וטעים) כשנוח לו, או יותר נכון כשנוח לכם ולכן. וכאן מגיע החלק המשמעותי בסטארט אפ - חיים קלים (!).

קפיצה לתפריט ראש השנה של הדליקטסן ויש בידיכם נתח סינטה חתיך ומתובל לעילא, רק לתחוב בו את המדחום שמגיע ביחד איתו (מה שנקרא, אפס התקלות) ולהכניס לתנור. זהו! לא צריך להרים ולהוריד את החום או להתמודד עם צריבה במחבת ושאר סיבוכים. רק להוציא מהמקרר (ומהניילון) שעתיים לפני הצליה. כמה פשוט, ככה מושלם. מוסיפים גראטן תפוחי אדמה שהוא כל כך מעט הכנה וכל כך הרבה וואו ומשלימים עם הפתעת הערב - כרישה חלוטה עם תפוחים מקורמלים וויניגרט חרדל (שכן, צדקתם, קונים מוכן בדליקטסן). זהו, כל מה שנותר לכם יהיה להשמין ממחמאות על ארוחה מצוינת והורות אקסטרה מרשימה.



(אם אין ילד או ילדה זמינים בבית, זה הזמן להשקיע באחיינים או בילדים של שכנים נחמדים, שזקוקים להפוגה מתודית, ואז תזכו גם בתהילת עולם).

 נתח רוסט סינטה של הדליקטסן לצליה בבית

נתח הסינטה המוכן שלנו צרוב קלות מראש ועטוף ברוטב של חרדל, רוזמרין ופלפל שחור. הוא מגיע עטוף באריזת ואקום יחד עם ציר בקר ושום קונפי מוכנים לחימום.

משקל הנתח הוא 1.2 קילו ויתאים ל6-8 סועדים.


הוראות חימום לנתח סינטה בצליה ביתית של הדליקטסן

הוציאו את נתח הסינטה כשעתיים לפני הצלייה מהוואקום והניחו על רשת מחוץ למקרר.

חממו תנור ל ° 160C. והכניסו את הנתח.

לאחר כחצי שעה, בדקו את טמפרטורת הנתח; פתחו את התנור ונעצו את מד החום מהצד של הנתח ועד מרכזו (שקצה המד חום יהיה במרכז הנתח).

(יכול להיות שהוא עדיין לא הגיע לטמפרטורה הרצויה, אבל שנדע איפה אנחנו עומדים).

המשיכו לצלות ולבדוק מידי עשר דקות, את הטמפרטורה הפנימית של הבשר.

כשהגעתם לטמפרטורה המתאימה למידת הצלייה המועדפת שלכם, הוציאו מהתנור, כסו עם נייר כסף ותנו לבשר "לשבת" כעשרים דקות לפני הפריסה וההגשה.

לקראת ההגשה חממו את הרוטב על אש קטנה בסיר עד לרתיחה.

הגישו על בוצ'ר עץ את הנתח השלם, לצידו בקערה אחת את הרוטב שחיממתם ובקערה השנייה את השום הקונפי.

**אם רוצים ללא גלוטן או ללא מוצרי חלב, ניתן להגיש ללא הרוטב.

° 50C מידת צלייה רייר (כחצי שעה צלייה)

° 55C מידת צלייה מדיום (מומלץ) (כ 45 דקות)

° 65C מידת צלייה מדיום וול (כשעה צליה)


מתכון לגראטן תפוחי אדמה ב-7 מרכיבים

מרכיבים:

2 ק''ג תפוחי אדמה בינונים

600 מל' שמנת מתוקה

2 שיני שום

חמאה

טימין

מלח

אגוז מוסקט

הוראות הכנה:

1. קלפו את תפוחי האדמה ושימרו במים

2. חממו תנור ל 180 מעלות

3. קלפו את השום ושפשפו אותו על כלי חסין חום מחרס או פיירקס

4. מרחו חמאה על תחתית הכלי ועל הדפנות

5. שפכו את השמנת לקערה גדולה והוסיפו מלח וקצת אגוז מוסקט מגורד

6. בעזרת מנדולינה פרסו את תפוחי האדמה בעובי של כ 2 ממ ישר לתוך קערת השמנת

7. סדרו את פרוסות תפוחי האדמה כמו קלפים בכלי החרס. אחרי כל שכבה או שתים פזרו עלי טימין והמשיכו לסדר את תפוחי האדמה. אין צורך לסדר את תפוחי האדמה מסודר מידי, רק שלא יהיו בערמות.

אפשר ורצוי את השכבה האחרונה לסדר יפה.

8. מזגו את השמנת שנשארה בקערה על תפוחי האדמה.

9. אפו בתנור עד שהגרטן רך מאוד כשנועצים סכין

אם הגרטן קיבל מספיק צבע לפני שהוא רך מספיק אפשר לכסות בנייר כסף לסיום האפיה


מתכון לכרישה מאודה, תפוחים צרובים וויניגרט חרדל

מרכיבים:

4 כרישות מנוקות וחתוכות לאורך 15 ס"מ

3 תפוחי עץ גרני סמית ירוקים חמוצים

100 גרם חמאה

עלי דפנה

מלח

פלפל שלם

מיץ מלימון אחד

ויניגרט חרדל דליקטסן

 הוראות הכנה:

1. בשלו את הכרישה במים, מלח, עלי דפנה וגרעיני פלפל שחור שלם - עד שהכרישה מאד מאד רכה (כמעט מתפרקת), סננו בעדינות וצננו על רשת.

2. קלפו את תפוחי העץ, חיתכו לשמיניות והניחו בקצת מיץ לימון כדי שלא ישחירו

3. חממו חמאה במחבת וצירבו את התפוחים מכל הצדדים. הניחו בצד.

4. להגשה - סדרו בצלחת את גבעולי הכרישה ומעליהם את התפוחים, זלפו מרוטב הוניגרט בנדיבות. מומלץ להגיש בטמפרוטת החדר


שנה טובה בתאבון!

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכונים לראש השנה: חריימה לוקוס של הדליקטסן
    מתכוני הדליקטסן

    החריימה לא נחשבת למנה מסורתית של ראש-השנה דווקא, אבל מדובר במנה חגיגית ומענגת שמתכתבת עם סמלי החג. אתם יכולים להכין אותה עם דג אחר, אבל לכבוד החג כדאי להשקיע בלוקוס שהוא הבחירה האידיאלית

    קרא עוד
  2. מתכונים לראש השנה: מרק עגבניות ורביולי גבינות
    מתכונים לראש השנה

    אתם יכולים להזמין אותו מתפריט ראש-השנה, או שתוכלו להפשיל שרוולים ולהכין בעצמכם: מרק עגבניות עם רביולי גבינות, מנה צמחונית נהדרת שתעניק לערב החג את הצבע וטעם הדרושים

    קרא עוד
  3. מיוחד לראש השנה: פרגיות בדבש, עם בטטות ותפוחי עץ
    מתכונים לראש השנה

    נשארה משבצת על שולחן החג ואתם מתלבטים במה למלא אותה? קבלו את המתכון לעוד אחת מהמנות המנצחות בתפריט ראש השנה שלנו

    קרא עוד
  4. מתכונים לראש השנה: עוגת דבש של הבייקרי
    מתכוני הדליקטסן

    לא כולם אוהבים עוגות דבש, אבל עוד לא מצאנו מישהו שלא אהב את עוגת הדבש לימון של הבייקרי. היא טובה ומתוקה אבל גם חמצמצה, אוורירית ומרעננת. ואם זה לא מספיק אז גם מדובר באחת העוגות הכי קלות להכנה

    קרא עוד
  5. מאחורי הקלעים: ראש השנה בדליקטסן
    מתכונים לראש השנה

    כשעולה לאתר הדליקטסן תפריט חג חדש זהו רק עוד שלב בפרויקט מורכב שמתחיל חודשים קודם. לכבוד חגי תשרי השועטים במהירות לעברנו, קבלו הצצה למאחורי הקלעים של הפרויקט האחרון שלנו: ראש השנה 2017

    קרא עוד
  6. מתכון לראש השנה: טארט דבש של הדליקטסן
    מתכונים לראש השנה

    משנה לשנה אנחנו מצפים לחזרתיות הזו, לסימון החגיגי של תחילת השנה, לחופש שאחרי החופש. אבל השנה הזו אנחנו לא לגמרי שם. כי החגים מגיעים השנה בתלבושת אחרת, בעיקר פחות צפויה. במקום לתכנן סידורי הושבה, אנחנו בונים תוכנית א׳ ועוד שתי תוכניות גיבוי. לכל מקרה שלא יהיה, לכל החלטה שתתקבל על יד מי שמקבל החלטות בשבילנו. בונים תפריט לעשרים אורחים, אבל גם כזה לחמישה או אפילו לזוג. כי לא משנה מה יהיה, השנה הזו תבוא ותתחיל ואנחנו נהיה שם כדי לקבל את פניה, עם צלוחית דבש בתחילת הארוחה וטארט דבש מתוק מתוק בסיומה.

    קרא עוד