בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

מתכון לימי הקיץ החמים - ספרינג רול

מתכון לימי הקיץ החמים - ספרינג רול

מי מאיתנו לא אוהב אוכל אסיאתי? מי לא מתגעגע לטיול ההוא שעשה אז למזרח? השילוב הזה של החמוץ-מתוק-חריף כל כך מתאים לנו ולקיץ הלוהט שלנו. רק מה? כמה עבודה, כמה דיוק, כמה חומרי גלם כדי להגיע אל הטעמים ההם, אל הזכרונות. אז אם יש ברשותכם כמה שעות פנויות, הנה לכם המתכון המלא של הספרינג רולז של הדליקטסן, שקצצה, כתשה וגילגלה טל סיון ציפורין

 

 

 

 


 

2

 


 

אוכל אסייתי, ניד איי סיי מור? 

הייתי אפילו מגדילה ואומרת כל דבר שהוא אוכל אסייתי, אבל אני מסתכנת בדברים מוזרים שלא טעמתי מעולם, אז בואו נגיד, אוכל אסייתי מהזן הידידותי יותר עד הקבצה מתקדמת. בלי איזוטריה בשלב זה.

תמיד מתחבר לקיץ הלוהט שלנו בחמוץ-חריף-מתוק-מתפצח שלו, תמיד מזכיר קצת את הנסיעה הארוכה ההיא שנתגעגע אליה לנצח, תמיד טעים לכולם ותמיד הולך מעולה עם בירה או יין צונן. אז מ.ש.ל.

 

העניין עם אוכל אסייתי הוא ההיערכות. צריך להחזיק עבורו מזווה מצויד היטב, כי האוממי הזה דורש שלל מרכיבים ולא מסתפק במלח-פלפל-שום-בצל. אם חשבתם שסויה + טריאקי זה סבבה, יפתיעו אתכם בשמן שומשום, ואם כבר הצטיידתם בשמן שומשום וגם הבנתם שצריך להחזיק שורש ג׳ינג׳ר קבוע במקרר, ידרשו שמן צ׳ילי וסוכר דקלים (ואף מילה על שיח הלמון גראס שהפך בר מינן אצלי בגינה). 

ויותר מזה, צריך לעבוד. כל מרכיב צריך להירחץ ולהיקצץ בדיוק לגודל הנכון. לעיתים אני מפרידה אותם קערות קערות, מסודרות בשורה מחליפת צבעים על דלפק העבודה. או כשאני מתעצלת ממש, על שולחן האוכל, ואז שולחת כל ילד להרכיב לעצמו את המנה שלו. שיסתדרו. 


 

 

ספרינג רול של הדליקטסן

 


 

אז ספרינג רולס.

אצלנו בבית הם באמת מופיעים לרוב בגירסה המרומזת מעלה. כלומר, שולחן פתוח של ירקות קצוצים ושאריות שנשכחו במקרר וגלגולים DIY, כל אחד ברשות עצמו וטעמיו (כולל זה שטורח וממלא דפי אורז ב...אורז).

אבל הפעם הלכתי על הגירסה המורכבת מראש: פרסתי את הכרוב לפרוסות דקיקות וקצצתי את הגזר לגפרורים. את הג׳ינג׳ר והצ׳ילי קצצתי קטן קטן, כמו גם את כל הירוקים - נענע, כוסברה, בצל ירוק והשעועית ואת הטופו חתכתי לקוביות זעירות. הנחתי את כל הנקצצים האלו בקערת ערבוב גדולה יחד עם הנבטים הסיניים והוספתי להם את חומרי התיבול - סויה, שמן צ׳ילי, שמן שומשום, סוכר ומלח. בידיים נקיות ערבבתי את כל חומרי המילוי יחד והנחתי להם לספוג טעמים כמה דקות.


 

1

 

בינתיים הכנתי את הרוטב: במכתש ועלי כתשתי יחד צ׳ילי וג׳ינג׳ר קצוצים, הוספתי את סוכר הדקלים והמסתי אותו לתוך הצ׳ילי והג׳ינג׳ר. את התערובת הכתושה העברתי לקערה יחד עם שאר מרכיבי הרוטב וערבבתי היטב. טעים.


 

2


 

עכשיו לגילגולים. קבלו טיפ מעולה שמונע קריעות ושאר הסתבכויות עם דפי אורז - מגבת לחה!

מכינים צלחת רחבה עם מים קרים, טובלים כל דף אורז בדיוק ל-5 שניות במים ומוציאים אותו רגע לפני שהוא מתרכך. מניחים את הדף שנטבל הרגע על המגבת הלחה. במרכז החלק התחתון מסדרים בערך 60 גר׳ מילוי (שזו כף כזו מאד גדושה פלוס קצת), מקפלים פנימה את שני הצדדים של הדף ומעליהם את החלק התחתון ומגלגלים כלפי מעלה לספרינג רול מאורך וחמוד. חוזרים על הפעולה עד שנגמר המילוי, זה יופי של ריפוי בעיסוק.


 

4

 

מניחים כל ספרינג רול על עלה חסה וחותמים בצ׳ילי פרוס. עכשיו רק לטבול ברוטב, שוב ושוב.

 


 

 

8

 

מרכיבים ל-12 יחידות

דפי אורז - 12 יחידות

עלי חסה ערבית  - 12 עלים יפים שטופים 

לתערובת ספרינג רול:

כרוב לבן - 450 גרם, חתוך לז'וליינים

גזר - 120 גרם - חתוך לז'וליינים

שורש ג׳ינג׳ר - 15 גרם - קצוץ קטן

צ׳ילי אדום - 10 גרם - קצוץ קטן

נבטים סיניים - 350 גרם

בצל ירוק - 40 גרם, חתוך לטבעות דקות

נענע - 15 גרם, קצוצה

כוסברה - 15 גרם, קצוצה

טופו - 70 גרם, חתוך לקוביות

שעועית עדינה קפואה (מופשרת) - 40 גרם

שמן צ׳ילי - כפית

סויה - 2 כפות

שמן שומשום - כפית

סוכר - כפית

מלח - חצי כפית

לרוטב:

סויה - 230 מיל'

מירין - 230 מיל'

מיץ ליים - 150 מיל'

יוזו - 20 מיל'

סוכר דקלים - 20 גרם

צ׳ילי - 15 גרם קצוץ

ג׳ינג׳ר קצוץ - 15 גרם 

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. שמים אותה בכיסון הקטן: הגיוזה שתכינו בקלות בבית
    הנקראים ביותר

    לא תאמינו כמה קל להכין גיוזה בבית, במיוחד כשיש במקפיא בצק מוכן. לכבוד האולימפיאדה בטוקיו, הבשלנית תאיר מורדוך, בוגרת "מאסטר שף", מלמדת איך מכינים גיוזות מעולות בכלום עבודה וזמן

    קרא עוד
  2. מכניסים את המטבח האסייתי הביתה: כך תכינו דמפלינג מושלמים
    מתכוני הדליקטסן

    מקורם של הדמפלינג - כיסוני הבצק שכבשו את העולם - הוא באזור קנטון שבסין, ומשם הם הופצו לעולם. הבשלנית תאיר מורדוך, יוצאת "מאסטר שף", חוזרת למזרח ומגישה מתכון לדמפלינג נפלאים וקלים להכנה בבית. כתבה שניה בסדרה

     

    קרא עוד
  3. מרק טום יאם עם קרפלך
    מתכוני הדליקטסן

    פרפקט מאץ'! מרק מדרום-מזרח אסיה עם כופתאות ממזרח אירופה. ואף מילה על איך לא ניסינו את זה קודם

    קרא עוד
  4. ''על האש'' גם בבית
    מתכונים אסיאתיים

    במטבח, במרפסת, בחצר או בגינה - לא תאמינו כמה קל לעשות "על האש" גם בבית. הבשלנית תאיר מורדוך צולה בבית שיפודים אסיאתיים ומוכיחה ששיפוד עסיסי מתחיל בחומר גלם טוב, רוטב טעים ומחבת לוהטת.

    קרא עוד