בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

ולנטיינס דיי בעיר הרומנטית בעולם

ולנטיינס דיי בעיר הרומנטית בעולם

עם סיום חגיגות השנה האזרחית החדשה, שוקעים הפריזאים לתוך שגרת חורף אפרורית ועגומה. היא נשברת בחגיגות יום האהבה - רגע לפני חופשת החורף ופתיחת עונת הסקי. שרון היינריך מביאה אלינו קצת מאווירת החורף של פריז, ולטובת מי שבדיוק הזדמן לעיר - גם המלצות לקינוחי ולנטיינס נפלאים שיעשו לכם מתוק בפה ובנשמה

אני צועדת על הגשר המחבר בין הגדה השמאלית לאיל דה לה סיטה, משמאלי כנסיית הנוטרה דאם וממולי איל סאן לואי. המוני מנעולים קטנים וצבעוניים לופתים את הגדרות התוחמות את הגשר, המוני אהבות גדולות שננעלות במפתח פשוט המושלך לנהר. כמה אושר, כמה התרגשות, כמה חשיבות, כמה תקוות יש ברגע הזה בו נבחר המקום בו ינעל המנעול. כמה תמימות, כמה אהבה, כמה הבטחה יש ברגע הזה בו הוא ננעל. נשיקה, דמעה, קרבה. פעם דמיינתי את נהר הסיין מתרוקן לו ובקרקעיתו מיליוני מפתחות, מיליוני אהבות.

המוני מנעולים קטנים וצבעוניים לופתים את הגדרות התוחמות את הגשר

כלה טרייה מוסיפה מנעול בגשר שליד איל דה לה סיטה

המוני מנעולים קטנים וצבעוניים לופתים את הגדרות התוחמות את הגשר.

על הרומנטיקה של פריז נכתבו שירים וספרים בכל שפה אפשרית, צולמו סרטים, נחלמו חלומות. אין עוד עיר שהמילה רומנטיקה כרוכה בה כל כך. בכל כיוון בו תסתכל מבטך ייפול, כמעט תמיד, על תמונה של אהבה. זוגות צעירים שיושבים על גדות הסיין בחודש יולי, בוהים בכוכבים על המים ולוגמים יין זול עם גבינת ברי מהסופר (רחמנא לצלן). או על ספסלים בגני לוקסמבורג, אוחזים ידיים, צוחקים. מתבוננים יחד על תמונה במוזיאון, נדחפים ביחד למטרו, עושים סלפי מתחת לאייפל. ופריז, פריז היא התפאורה של כל האהבה הבינלאומית הזו.

רומנטיקה בפריז

רומנטיקה בפריז.

בתקופה הזו, חגי סוף השנה וחגיגות השנה האזרחית החדשה הסתיימו. הפריזאים חזרו לשגרה והיא לא קלה. חורף, קר, אפילו כמה ימים של שלג, אפודים צהובים ובעיקר ימי עבודה ללא חופשות. קינוחי החג נעלמו מהוויטרינות, ייצור הגאלטים הופסק והכתרים שניתנים לכל רוכש גאלט מאוחסנים עד השנה הבאה. בינתיים הפריזאים מתנחמים בסיילים, בכוס שוקולה מהביל ובקרוב תגיע גם חופשת החורף של בתי הספר וההרים המושלגים יתמלאו בגולשים מכל רחבי צרפת. ממש באותו זמן ייחגג יום הוולנטיין, יום האהבה הבינלאומי שחל ב-14 בפברואר, ומה יותר רומנטי מלחגוג את החג הזה בפריז?

ואם במקרה אתם מזדמנים לעיר, אז הנה כמה המלצות לקינוחי ולנטיינס נפלאים שיעשו לכם מתוק בפה ובנשמה.

 

הלב של סיריל

סיריל ליניאק הוא אחד השפים המפורסמים ביותר בצרפת. הוא מחזיק בכמה מסעדות, ביניהן גם מסעדה עם כוכב מישלן. הוא פרסם עשרות ספרים, מככב בתוכניות טלוויזיה רבות (כולל הגירסה הצרפתית ל"בייק אוף") ולפני כמה שנים אף פתח כמה בוטיקי פטיסרי ושוקולטרי. ליניאק הוא בעצם מותג קולינרי של איש אחד, מעין רוק סטאר של התחום שמצליח להמציא את עצמו בכל פעם מחדש.

 קינוחי ולנטיינס של סיריל ליניאק

קינוחי ולנטיינס של סיריל ליניאק.

כמו בכל שנה, גם השנה ליניאק השיק קולקציה ליום האהבה ובה כמה קינוחים. הראשון L'Equinoxe Saint-Valentin הוא מהקינוחים המפורסמים שלו, שבגירסת הוולנטיינס לבש צבע אדום חגיגי שהולם את האווירה (בדרך כלל הוא אפור). הקינוח הזה מורכב משכבה של ביסקוויט קראנצ'י עם ספקולוס (העוגייה המפורסמת שאנחנו מכנים "לוטוס"), קרם וניל עשיר ושכבה של קרמל. לצד הקינוח הקלאסי ימכרו גם לבבות מרשמלו מצופים בשכבה עדינה של שוקולד ובריסוס קטיפתי אדום כיאה ליום האהבה.

אבל הקינוח המיוחד באמת של ליניאק ליום האהבה 2019 הוא ללא ספק ה-Le Valentin, קינוח זוגי מרהיב ומפתיע בצורת לב. הוא מורכב משכבה קראנצ'ית של פרלינה שקדים, ביסקוויט פיננסייה שקדים, זסטים של לימון, קומפוט של פטל וגנאש עדין מחלב שקדים. שילוב המרקמים נהדר והשימוש המקורי בחלב שקדים מאזן את חמיצות הפטל והלימון. זה קינוח מעניין גם מבחינה ויזואלית, וכזה שמשאיר לכל אחד חופש לפרשנות אישית. מה מסמלות הטקסטורות על הלב - את השלמות שבאהבה, את אי השלמות, אולי את הצורות השונות בה היא נחווית? כל אחד ואהבה שלו.

 במרכז: ה-Le Valentin, קינוח זוגי מרהיב בצורת לב

הקינוח המיוחד באמת של ליניאק ליום האהבה 2019 הוא ללא ספק ה-Le Valentin.

לרשימת הסניפים של סיריל ליניאק

 

דוקאס הלבבות

אלאן דוקאס הוא אולי השף המפורסם ביותר בעולם. בבעלותו מסעדות מישלן, מסעדה שטה על הסיין, מלונות יוקרה, הוצאת ספרים וגם מפעל שוקולד אחד קטן ומיוחד בלב פריז.

אז מה עושה שף שהגיע לכל הישג אפשרי? מייצר לעצמו את השוקולד. בשנת 2013 החליט להגשים חלום ולפתוח לעצמו מפעל לייצור שוקולד. זה לא עניין של מה בכך - שוקולטיירים ושף פטיסיירים בדרך כלל לא מייצרים את השוקולד שלהם בעצמם, אלא משתמשים בשוקולד שמגיע מחברות המתמחות בייצורו כחומר גלם. דוקאס מייצר בעצמו גם את חומר הגלם.

 אריזה ובה לב השוקולד של אלאן דוקאס

הוא פתח את המפעל ברובע ה-11 של פריז, כמה דקות הליכה מכיכר הבסטיליה וחולל מהפכה חדשה ממש ליד המקום בו התקיימה המהפכה הצרפתית המקורית. המפעל ממוקם בתוך חצר קטנה, בין בניינים, ומי שלא יודע על קיומו לא יכול לתאר לעצמו שממש שם הופכים פולי קקאו משובחים לשוקולד נפלא. על מלאכת ייצור השוקולד הופקד ניקולא ברג'ה שהיה השף פטיסייר של קבוצת דוקאס וכיום מנהל את המפעל. פולי הקקאו נבחרים בקפידה ומגיעים מאזורים שונים לאורך קו המשווה, בדרום אמריקה, אסיה ואפריקה. בשלב הראשון הם נקלים וריחם ממלא את הרחוב, בהמשך הם עוברים תהליך ארוך שבסופו מתקבל חומר הגלם האהוב כל כך. אם תגיעו לביקור בחנות הצמודה למפעל, תוכלו לצפות בתהליך מבעד לקירות הזכוכית החוצצים בין המפעל לחנות. 

 חצי מריר במילוי פרלינה שקדים, חצי שוקולד חלב במילוי פרלינה אגוזים

לכבוד ולנטיינס הנוכחי יצרו במפעל של דוקאס את לב השוקולד שבתמונה.

השוקולד שמיוצר במפעל מגיע לכל המסעדות של דוקאס, ומשמש את השף פטיסיירים לייצור קינוחים מבוססי שוקולד ופרלינה. המפעל מייצר גם בונבוני שוקולד, טבלאות שוקולד, ממרחי שוקולד מעולים ופרלינה מהטובים שטעמתי. את כולם ניתן לרכוש בחנות הצמודה ובנקודות מכירה שונות. כמובן שסביב יום האהבה כל אלו זוכים לפופולריות מיוחדת ומככבים ברשימות המתנות המבוקשות ביותר.

לכבוד ולנטיינס הנוכחי יצרו במפעל של דוקאס את לב השוקולד שבתמונה. חציו האחד עשוי שוקולד מריר במילוי פרלינה שקדים, והחצי השני שוקולד חלב במילוי פרלינה אגוזים. איזה צד תבחרו, החלב או המריר? אני בעד לטעום את שניהם.

 שוקולד הלב של דוקאס, במקרה זה החצי שעשוי שוקולד חלב במילוי פרלינה אגוזים

חציו האחד עשוי שוקולד מריר במילוי פרלינה שקדים, והחצי השני שוקולד חלב במילוי פרלינה אגוזים.

לרשימת הסניפים של שוקולד אלאן דוקאס

 

מלך הלבבות

כמצופה מהמאסטרו של עולם הפטיסרי, גם לכבוד יום האהבה הנוכחי מציג פייר ארמה קולקציה מיוחדת של קינוחים ומקרונים. קשה לעמוד בקצב של השף פטיסייר המוכשר הזה שלא מפסיק ליצור, לחדש ולרגש. ארמה שהוכתר כשף פטיסייר הטוב בעולם, הוא הקרם דה לה קרם של עולם הפטיסרי הצרפתית, זה שמכתיב טרנדים, קובע אופנות ומהווה מקור השראה לקונדיטורים ולמעריצים מהעולם כולו.

רבים מייחסים לארמה את מהפכת המקרונים, אותן עוגיות צבעוניות ועדינות שהיום אפשר למצוא בכמעט כל פטיסרי. אצל ארמה המקרונים היו ונשארו בקדמת הבמה והוא ממשיך להפתיע בכל חודש בגוונים וטעמים חדשים. לצד הטעמים הקלאסיים של וניל, קרמל ושוקולד, אפשר למצוא בחנויות שלו טעמים ייחודיים בכל עונה, חג או אירוע מיוחד. בחורף, למשל, מככבים בוויטרינות מקרונים עם פרלינה וכמהין, עם כבד אווז ושוקולד ואפילו עם קוויאר. לכבוד יום האהבה נחתו בוויטרינות שלו מקרונים גדולים בצורת לבבות ובטעם של ורדים - כמה סמלים של אהבה במקרון אחד. אם אתם חובבי ורדים, זה המקרון שיעשה לכם זיקוקים בלב והוא גם מקסים כמתנה לאהובים.

 המקרונים של ארמה לוולנטיינס - בצורת לב ובארומת ורדים

 לכבוד יום האהבה נחתו בוויטרינות של ארמה מקרונים גדולים בצורת לבבות ובטעם של ורדים.

אבל מקרונים הם האפריטיף. פייר ארמה אמנם מאד מזוהה איתם, אבל הם רק חלק קטן ממה שהוא עושה, וגם בין שאר הקינוחים המעולים שלו אפשר למצוא קולקציות מתחלפות. ישנה קולקציית הבסיס, שנמצאת בוויטרינה כל השנה וכוללת קינוחים כמו טארט וניל, פלזיר סוכרה וקינוח 2000 העלים המעולה. לצדם, רוקח ארמה קולקציות מתחלפות המשתנות כל כמה זמן בהתאם לחומרי הגלם העונתיים, לחגים וכו'. לכבוד האוהבים הוא יצר סדרה שכוללת עוד כמה קינוחי לבבות, גדולים יותר או פחות, כמו הפלזיר סוכרה, האיספהאן והקינוח האהוב עליי ששמו HELENA.

 קינוח הלנה של פייר ארמה בגירסת ולנטיינס

קינוח הלנה של פייר ארמה בגירסת ולנטיינס.

ההלנה היא יצירת אמנות של ממש, עם קריצה לקינוח הקסטה הסיציליאנית המפורסם. היא מורכבת מבסיס של בצק ברטון עם פיסטוק, קרם ריקוטה שבתוכו טמונים פירות מסוכרים, קרם מסקרפונה עם פיסטוק ופיסטוקים מקורמלים. ללא ספק אחת ההברקות של ארמה - השילוב של קרם הריקוטה עם הפיסטוק נהדר, ולמרות נוכחות המסקרפונה והריקוטה הקינוח קליל מאוד ומאוזן. לטעמי, אחד הקינוחים הטובים ביותר לסיום ארוחת אהבים, לצד כוס שמפנייה איכותית.

 לרשימת הסניפים של פייר ארמה

רומנטיקה ברחובות פריז

רומנטיקה בפריז

שרון היינריך, קונדיטורית החיה בפריז, היא בעלת הבלוג Paris chez Sharon ומחברת הספר "הפטיסרי הטובות בפריז - מדריך לבוטיקי עוגות ומתוקים". מקיימת סיורים קולינריים בפריז.

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. עוגות נסיעה בבוטיקי הפטיסרי בפריז
    דליקטסן מסביב לעולם

    עוגות הנסיעה (Gateaux de Voyage) הן עוגות בחושות, פשוטות יותר, ללא קרמים או מוסים, שאינן זקוקות לקירור ולכן ניתן לקחת אותן לנסיעה לעיר אחרת או לפיקניק מחוץ לעיר. שרון היינריך מציגה כמה מעוגות הנסיעה הטובות בפריז

    קרא עוד
  2. מעדניות פריזאיות
    דליקטסן מסביב לעולם

    בפריז יש רבבות מסעדות, ולכולן יהיה קשה להתחרות בארוחת הפיקניק שתרכיבו בעצמכם מחומרי הגלם המשובחים הנמכרים בשווקי האוכל, בסופרמרקטים, בחנויות מתמחות וכמובן - במעדניות המעולות של פריז

    קרא עוד
  3. יום אחד בפריז
    דליקטסן מסביב לעולם

    הקיץ שלנו הוא לא מה שחשבנו, אבל בפריז הכל כרגיל. אז מי שמתכנן לנסוע לעיר האורות בזמן הקרוב ולהתרחק קצת מהבלגן, הנה כמה מילים של רותי וגיא על איך לתכנן יום מושלם בפריז.

    קרא עוד