יום אחד בפריז

הקיץ שלנו הוא לא מה שחשבנו, אבל בפריז הכל כרגיל. אז מי שמתכנן לנסוע לעיר האורות בזמן הקרוב ולהתרחק קצת מהבלגן, הנה כמה מילים של רותי וגיא על איך לתכנן יום מושלם בפריז.

הקיץ שלנו הוא לא מה שחשבנו, אבל בפריז הכל כרגיל. אז מי שמתכנן לנסוע לעיר האורות בזמן הקרוב ולהתרחק קצת מהבלגן, הנה כמה מילים של רותי וגיא על איך לתכנן יום מושלם בפריז.

***

צ׳ק אין במלון Thoumieux  - מלון לא גדול אך מדוייק ובדיוק מה שצריכים כדי להינות מפריז. המלון, בעיצובו של Thierry Costes נמצא ברובע ה - 7, אזור עם הרבה חנויות קטנות, מעדניות, ושוק יפיפה שנמצא ב - Rue Cler.

למלון גם מסעדה ובראסרי אבל אליהן נגיע בהמשך.

Hotel Thoumieux | 79 Rue Saint-Dominique, 75007 Paris | www.thoumieux.fr

***

אחרי שהנחתם את המזוודות, צאו לטיול רגלי ברחובות המקיפים את המלון, שם תמצאו את  Patisserie Stephane Secco  - בולונג׳רי ופטיסרי עם חזית ורודה שקשה לפספס והאמת היא שחבל אם תפספסו. 

כדי לתבל קצת את העניינים, קפצו באותו רחוב ל - Bellota Bellota - מעדניה קטנה של מוצרים מספרד עם חמון טוב במיוחד שילך יופי עם המאפים שכבר רכשתם.


Patisserie Stephane Secco  |  20 Rue Jean-Nicot, 75007 Paris

Bellota Bellota | 18 Rue Jean-Nicot, 75007 Paris

***

אחרי שחטפתם איזה קרואסון, מאפה וחמון טוב לדרך, אתם יכולים להמשיך לטייל בגני האינבליד (Les Invalides ) שנמצאים במרחק הליכה.  אם זו הפעם הראשונה בפריז ועוד לא טיפסתם לאייפל, גם הוא בקרבת מקום.

משם אפשר ללכת ברגל לאורך נהר הסיין ולהגיע לרחוב  Rue Saint-Honoré -  רחוב מהפנט בפני עצמו שלא נגמר. שימו לב לא לפספס את הרחוב הקרוב Rue du Marche Saint Honore, שם שווה לקחת אפריטיף בחנות הדגים והאויסטרים הטובה בפריז - Ecume Saint Honore. כוס יין לבן עם חצי תריסר אויסטרים יסגרו לכם פינה.

Ecume Saint Honore | 6 Rue du Marché Saint-Honoré, 75001 Paris

***

השלב הבא הוא שיטוט ברחוב Rue sainte Anne , שם דווקא אנחנו ממליצים להסתובב באזור של החנויות והמסעדות היפניות שעל שתיים מהן רותי וגיא לא מוותרים בכל גיחה שלהם לפריז.

Epice Rolinger | 51 bis Rue Sainte-Anne, 75002 Paris
חנות תבלינים מעולה של שף מאזור בריטני.

Workshop Isse | 11 Rue Saint-Augustin, 75002 PARIS 02
חנות אוכל יפנית של חומרי גלם באיכות שיש במעט מאוד מקומות מחוץ ליפן.

עכשיו מן הסתם כבר הגיעה שעת ארוחת הצהריים והמשימה הבאה היא ללכת לאכול בביסטרו La Regalade Saint Honore. לא נגדיר לכם בדיוק מה להזמין, אבל רק שתדעו שמקבלים שם בתחילת הארוחה פטה מעולה, ובכל זאת נמליץ לא לפספס בקינוח את האורז בחלב עם קרמל וחמאה מלוחה. 

כדי להוריד את ארוחת הצהריים, נמשיך בשופינג.
במרחק 2 דקות הליכה מהמסעדה, נמצא אזור Les Halles  - אזור עם הרבה חנויות של ציוד מטבח. החנות הטובה ביותר באזור היא Dehillerin, בה תמצאו כל מה שליבכם חפץ בו למטבח כהלכתו.

השלב הבא הוא דווקא חנות הכולבו המפורסמת - BHV. החנות עצמה היא כולבו שיש בו הכל אבל אם תשאלו את רותי, מה שמעניין באמת זו קומת המרתף שיש בה כל מה שצריך לבניה עצמית. תמצאו שם מגוון אינסופי של  ברגים, כלים, מכשירים, ידיות , אביזרים, וציוד קטן נוסף - בעצם כל מה שצריך לבנייה, בעיקר אם אתם מתכננים לבנות בייקרי או מסעדה. כך או כך, אל תתפלאו אם תצאו משם עם 20 ידיות למגירות שאין לכם.

BHV | 34 Rue de la Verrerie, 75004 Paris

משם כבר תתחילו לחזור לכיוון המלון, אבל רגע לפני תעצרו ב Le Fumoir, רק כדי להניח את הידיות ולהתרענן עם המרטיני הכי טוב בעיר.


Dehillerin | 18-20 Rue Coquillière, 75001 Paris

La Regalade Saint Honore | 123 Rue Saint Honoré, 75001 Paris

Le Fumoir | 6 Rue de l'Amiral de Coligny, 75001 Paris

***

עכשיו שקיבלתם קצת כח מהמרטיני, את הדרך חזרה למלון תעשו דרך הרובע ה- 6 שהוא אחד הרובעים המיוחדים של פריז. השדרה המרכזית של הרובע היא Boulevard Saint Germain שאסור לבקר בפריז מבלי להתהלך לאורכה.

אל תפספסו על הדרך את La grande epicerie - כולבו ענק שקומת הקרקע שלו הוא מעדניה אינסופית בגודל של סופר שמוכרת הכל!

לסיום, עוד חנות אחת של מעצב בריטי שנקראת The conran shop היא ספוט חובה לאוהבי אסתטיקה.

La grande epicerie | 38 Rue de Sèvres, 75007 Paris

The conran shop | 117 Rue du Bac, 75007 Paris, France

***

זהו. להגיע למלון, להתקלח, לנוח.

עכשיו הגיע ערב ואתם לא הולכים לשום מקום. תדאגו להזמין מראש מקום בבראסרי המודרני המעולה של המלון ואתם מסודרים. זה כבר יסגור לכם יופי של יום.

לעלות לישון.

אנחנו מקווים שקמתם רעננים ליום חדש בפריז. לכו לעשות כל מה שעולה על רוחכם, רק תתחילו את הבוקר בקפה וקוראסון במקום הקטנטן שנמצא בדיוק מול המלון. אתם כבר תמצאו אותו לבד…