בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

חגיגה פלורנטינית

חגיגה פלורנטינית

עוגיות פלורנטין הן עוגיות קלאסיות עשויות בצק פריך שמצופה בשכבה של שקדים פרוסים וקרמל רך. ההכנה אמנם דורשת דיוק בכמויות ובטמפרטורות, אך מעבר לזה היא לא מסובכת מדי והתוצאה בהחלט תצדיק את ההשקעה

מידות מדויקות וקווים ישרים הם מסלעי קיומו של עולם הקונדיטוריה. דורות של עושים במלאכת הסוכר, כולם במדים מעומלנים ובשיער אסוף, נשבעים בגרמים ובמיליליטרים שלהם. הבצקים שלהם תמיד מתרדדים למלבן או לעיגול מושלם או למשולש שווה שוקיים, הקרמים שלהם תמיד בוהקים והשוקולדים תמיד מטומפררים.

 

בכל הנוגע אליי - כבר שלושים שנה בערך שאני אופה (בערך מאז שהייתי עובר), ועדיין המפגש ביני ובין שק זילוף כרוך תמיד בזליגת עודפים לכיוונים לא רצויים ובידיים דביקות מאד. זה כמובן לא גורע מחיבתי העמוקה לתחום, ומהערכתי הבלתי נגמרת לעוסקים בו או מתדירות אסונות המטבח הקטנים שמלווים אותי וכנראה ילוו אותי לנצח.

 

ידיים מקומחות. מהווי האפייה

 

לכן אני מתכבדת להכריז על מרד קטן. או לפחות מחאה נמרצת. במקום להעריץ בעיוורון את חלקות המקרונים וסימטריית הטארטלט, בואו נתמסר קצת גם לקינוחים שמסרבים ליישר קו. כאלה שאפו אותם אולי בתבנית פחות מתאימה, אבל הטעם, הו הטעם!

 

למי אכפת שיש שיפוע במקום מישור כשהשיניים ננעצות בשקדים עטופים בקרמל טופי מתוק? כלומר, רציתי בעצם לומר, שקצת נזל לי הקרמל בתנור, ושאת העוגיות לא חתכתי עם סרגל אלא התמסרתי לקו העקום. אבל אף אחד לא ראה ואף אחד לא הרגיש, כולם רק מצמצו שפתיים וכשסובבתי את הגב גנבו עוד חתיכה.

 

עוגיות פלורנטין. החיתוך לא חייב להיות מושלם

 

פלורנטינים (או: עוגיות פלורנטין) הן עוגיות עמוסות שקדים וקרמל רך. לעיתים הן טבולות בשוקולד. כמו שאפשר לנחש, הן קרויות על שם העיר פירנצה, אולם יש הטוענים שמקורן בכלל בצרפת, שם אפו הקונדיטורים של קתרינה דה מדיצ׳י קינוחי מחווה למשפחה הטוסקנית של המלכה, שהיו מבוססים על הידע הארטיזנלי הצרפתי בהכנת דברי מתיקה ועל חומרי גלם איטלקיים (שקדים).

 

בקיצור: תחתכו אותם ישר או עקום, בכל מקרה הם יהיו מושלמים.

 

על דבר אחד לא כדאי להתפשר: המתכון קם ונופל על טמפרטורות מדויקות, ולכן כדאי להצטייד במד חום לבישול ואפייה (אפשר לרכוש אחד בכמה עשרות שקלים בכל חנות לציוד אפייה).

סוכר שהולך להפוך לקרמל רך

 

מתכון לעוגיות פלורנטין של הבייקרי

 

המצרכים לבצק

 

  • 80 גרם חמאה רכה
  • 160 גרם סוכר
  • 2 גרם סודה לשתיה
  • 45 מ"ל מים רותחים
  • 210 גרם קמח

 

הכנת הבצק   

 

א. מערבבים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר, במהירות גבוהה במשך כ-5 דקות.    

 

ב. ממיסים את הסודה לשתייה במים הרותחים ומוסיפים בהדרגה לקערת המיקסר תוך כדי עירבוב. מוסיפים בהדרגה גם את הקמח עד שהוא נטמע בתערובת. 

 

ג. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לשעתיים במקרר. לאחר מכן מרדדים לעובי של 3 מ"מ, פורשים על מגש אפייה ואופים 12 דקות בתנור שחומם מראש ל-150 מעלות.     

 

           

המצרכים לשכבת השקדים והדבש

 

  • 300 גרם סוכר
  • 120 מ"ל מים
  • 20 גרם גלוקוזה
  • 130 גרם דבש   
  • 160 גרם שמנת 38%
  • 150 גרם חמאה
  • 1 זסט תפוז
  • 450 גרם שקדים פרוסים

 

השקדים הפרוסים

 

אופן ההכנה   

 

א. מערבבים את המים, הסוכר והגלוקוזה ומבשלים עד לטמפרטורה של 140 מעלות.  

 

ב. מחממים במיקרו את הדבש והשמנת לטמפרטורה של 125 מעלות, ומוסיפים לסיר.    

 

ג. מורידים מהאש, מוסיפים ומערבבים בזריזות את החמאה וזסט התפוז ואז את השקדים הפרוסים. לפני שהתערובת מתקררת, משטחים אותה על הבצק שבמגש האפייה. 

 

ד. מכניסים לתנור ואופים עוד 20 דקות ב-150 מעלות. 

 

הבצק עם שכבת השקדים הפרוסים, לפני האפייה

 

פלורנטינים. מצדיקים את ההשקעה

 

טל סיון-צפורין היא צלמת וסטייליסטית ובעלת הבלוג Chocolate / Salt

 

*** 

 

    

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכונים לראש השנה: עוגיות שושנים של הבייקרי
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות השושנים הקלאסיות של הבייקרי יפות לכל עונה אבל מתאימות במיוחד לתקופת החגים וכיף לפתוח איתן שנה חדשה. אם אתם מתכוונים לארח הכינו מראש כמות כפולה

    קרא עוד
  2. מתכון לעוגיות שקדים מדופדפים ושוקולד כשרות לפסח
    מתכונים של הבייקרי

    לא חסרים מתכונים לעוגות ועוגיות כשרות לפסח, אבל עוגיות השקדים והשוקולד של הבייקרי ללא ספק ניצבות בשורה הראשונה. הן גם פשוטות מאד להכנה

    קרא עוד
  3. מתנת סוף שנה: עוגיות פאדג' שוקולד
    אוכל שילדים אוהבים

    אם סיום שנת הלימודים נמהל אצלכם במעט עצב, על פרידה ממורה אהוב או גננת מסורה, למה שלא תפתיעו אותם עם מתנה אישית ומתוקה? אולגה טוכשר תלמד אתכם להכין עוגיות פאדג' שוקולד נהדרות, שישאירו טעם טוב אצל כל המעורבים (בתנאי שתכינו כמות כפולה)

    קרא עוד
  4. עוגיות סבלה פרג ולימון
    מתכונים של הבייקרי

    לא כולם מתייחסים לעוגיות ברצינות. אם אתם מאלו שכן, ואם גם אתם תעדיפו תמיד בצק פריך על עוגות קרם, אז עוגיות הסבלה פרג ולימון של הבייקרי הן בדיוק בשבילכם

    קרא עוד
  5. עוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות שוקולד צ'יפס הן מסוג הדברים שיש עליהם קונצנזוס, פשטות מנצחת שמשלבת טעם נהדר והכנה פשוטה. הנה לפניכם מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן של הבייקרי, כאלה שכולם יאהבו

    קרא עוד
  6. עוגיות ג'ינג'ר של הבייקרי
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות הג'ינג'ר של הבייקרי הן קטנות, פריכות, מתובלות וממכרות. עם משקה חם, מדיפות ניחוחות עדינים של קינמון וציפורן, הן נפלאות כדי להתחיל איתן את היום ואת עונת החורף.

    קרא עוד