בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

מתנת סוף שנה: עוגיות פאדג' שוקולד

מתנת סוף שנה: עוגיות פאדג' שוקולד

אם סיום שנת הלימודים נמהל אצלכם במעט עצב, על פרידה ממורה אהוב או גננת מסורה, למה שלא תפתיעו אותם עם מתנה אישית ומתוקה? אולגה טוכשר תלמד אתכם להכין עוגיות פאדג' שוקולד נהדרות, שישאירו טעם טוב אצל כל המעורבים (בתנאי שתכינו כמות כפולה)

כשמדברים אתכם על קיץ, על מה אתם חושבים? מנגו? מדוזות? גלידה? סיום שנת הלימודים? אם התשובה האחרונה הייתה הכי קרובה, ואם אינכם תלמידים או מורים, אז קרוב לוודאי שאתם הורים לילדים בגילאים רלוונטיים ובקרוב תתמודדו עם כל הדברים הטובים יותר והמלהיבים פחות שמביא איתו החופש הגדול. אבל רגע קודם, יכול להיות שתרצו להיפרד יפה מאנשי החינוך שליוו את ילדיכם במהלך שנת הלימודים האחרונה. לפעמים ישנם מורה או מורה, גננת או סייעת, שהיה להם תפקיד חשוב מאד בחייו של הילד. ואיזו דרך טובה יותר ישנה להודות להם על ההשקעה והמסירות מאשר לתת להם מתנה אישית?

אפשר כמובן לקנות משהו מוכן, ספר למשל, ולצרף ברכה אישית על כרטיס מהודר. אבל אין - פשוט אין - על עוגיות ביתיות, ארוזות למתנה בכלי יפה שימשיך לשמח את המקבל גם זמן רב אחרי שהעוגיות ייאכלו. והעוגיות האלה הולכות להיאכל מהר, מהר מאד - זה כנראה החיסרון היחיד שלהן.

מדובר בעוגיות "בייקרי" מושלמות לאוהבי שוקולד אמיתיים: יפהפיות, פאדג'יות ונימוחות, וגם נטולות גלוטן. הן מפיצות ניחוחות נפלאים בבית בזמן האפייה ותמיד משאירות טעם של עוד (לכן אני גם ממליצה מראש להכפיל את כמות המצרכים). את העוגיות המוכנות מקררים היטב, מעבירים לכלי זכוכית עדין ואלגנטי כמו אלו שניתן לרכוש במעדניית "דליקטסן", ואורזים למתנה.

עוגיות פאדג' שוקולד

עוגיות עשירות שוקולד ולרונה איכותיעוגיות עשירות של שוקולד ולרונה. צילום: אולגה טוכשר

המצרכים

לתבנית מלבנית 18x12 ס"מ, כ-24 עוגיות

  • 75 גרם ביצים
  • 100 גרם סוכר
  • 40 גרם חמאה
  • 140 גרם שוקולד מריר 50% איכותי
  • 12 גרם אבקת קקאו
  • 35 גרם קורנפלור
  • 1 גרם אבקת אפיה
  • 1 גרם מלח
  • 50 גרם שוקולד חלב קצוץ
  • 40 גרם שוקולד מריר 70% קצוץ

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-150 מעלות.

מערבבים את הביצים והסוכר ידנית במטרפה או במזלג. בנפרד, ממיסים את החמאה והשוקולד המריר 50%, בסיר על אש נמוכה או במיקרוגל. מוסיפים לתערובת הביצים והסוכר.

חשוב לא להתפשר על סוג השוקולד ולהשתמש בשוקולד איכותי, רצוי מסוג ולרונה.

ממיסים את החמאה והשוקולד המריר בסיר על אש נמוכה או במיקרוגל

מנפים לקערה נפרדת את כל הקורנפלור, הקקאו ואבקת האפייה. מוסיפים את המלח, מערבבים ומוסיפים בהדרגה לתערובת, תוך כדי ערבוב בכף (או במיקסר עם וו גיטרה).

 

אפשר להכין את העוגיות במיקסר ולהשתמש בוו גיטרה. צילום: אולגה טוכשר

מוסיפים את השוקולד שקצצנו מראש, משני הסוגים ומערבבים עד לאיחוד של המסה.

.השוקולד הקצוץ משני סוגים. צילום: אולגה טוכשר שוקולד ולרונה חלב ומריר

משטחים בתבנית מלבנית/מרובעת, מרופדת בנייר אפייה, ומקפיאים לשעתיים לפחות. המסה צריכה להגיע לעובי של כ-2 סנטימטרים.

את המסה המוכנה מקפיאים לפני האפייה. במצב הקפוא אפשר לשמור עליה עד חודשיים. צילום: אולגה טוכשראת המסה המוכנה מקפיאים לפני האפייה. במצב הקפוא אפשר לשמור עליה עד חודשיים. צילום: אולגה טוכשר

מוציאים מהמקפיא, חותכים לריבועים של 3x3 ס"מ, מסדרים בריווח על תבנית מרופדת בנייר אפיה.

בכל רגע נתון אפשר לשלוף מהמקפיא, לאפות, ולקבל עוגיות נפלאות בתוך 10 דקות בלבד. צילום: אולגה טוכשר אופים כ-10 דקות. בסיום האפייה, פנים העוגייה אמור להיות רך.

 .מניחים לעוגיות להתקרר לגמרי לפני שמנתקים אותן מנייר האפייה. כעת ניתן לארוז אותן יפה ולהגיש כמתנה.צילום: אולגה טוכשרמניחים לעוגיות להתקרר לגמרי לפני שמנתקים אותן מנייר האפייה.

כמה פשוט, ככה מהמם והכי אישי שיכול להיות. צילום: אולגה טוכשרכמה פשוט, ככה מהמם והכי אישי שיכול להיות. צילום: אולגה טוכשר

אולגה (אולי) טוכשר היא בשלנית מכורה, קונדיטורית בהתהוות ובעלת הבלוג המרכיב הסודי.

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכונים לראש השנה: עוגיות שושנים של הבייקרי
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות השושנים הקלאסיות של הבייקרי יפות לכל עונה אבל מתאימות במיוחד לתקופת החגים וכיף לפתוח איתן שנה חדשה. אם אתם מתכוונים לארח הכינו מראש כמות כפולה

    קרא עוד
  2. עוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות שוקולד צ'יפס הן מסוג הדברים שיש עליהם קונצנזוס, פשטות מנצחת שמשלבת טעם נהדר והכנה פשוטה. הנה לפניכם מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן של הבייקרי, כאלה שכולם יאהבו

    קרא עוד