בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

בממלכת הקמחים והמחמצות של מאפיית R2M

בממלכת הקמחים והמחמצות של מאפיית R2M

לחמים שמבוססים על מחמצת ותהליך התפחה ארוך, הם לא רק בריאים, מזינים וקלים יותר לעיכול - הם גם הכי יפים והכי טעימים. הם שיא החוויה הפחמימתית. כדי להדגים שלחנו את טל לאורן, שף האפייה שלנו, כדי לצלם את הלחמים שהוא אופה, במהלך ההכנה ומייד אחריה. זה מה שיצא

כבר שנים אני מבטיחה לעצמי להשקיע יותר מחשבה בלחם שלי. הרי לחם טוב הוא הבסיס להכל. לחם טרי עם קרום פריך לארוחת הבוקר, הוא כמעט ערובה ליום מוצלח. כריך מושקע בלחם מחמצת עשיר ניחוחות בהפסקת עשר, מזכיר שיש מי שאוהב אותנו בבית. ובגט מתפצח בצהריים... זה פשוט כיף.

 

בגט דגנים של הבייקרי עם מחמצת לבנה

בגט דגנים של הבייקרי עם מחמצת לבנה.  

פוקצ'ה זרעים - לחם שטוח איטלקי שעשוי עם שמן זית ומכוסה בתערובת של זרעים מתפצחים

פוקצ'ה זרעים - לחם איטלקי שטוח שעשוי עם שמן זית, מכוסה בתערובת של פרג, שומשום, קצח וגרעיני חמניה ודלעת.
לחם מחמצת שיפון 90% של אורן
לחם מחמצת שיפון 90%.

בממלכת הלחם של אורָן קמלגרן, שף האפייה של קבוצת R2M, אני אמורה להתייצב בשבע בבוקר (ברגע של חולשה הסכמתי לזה, מרצוני החופשי לחלוטין). בשבילי זה אומר השכמה מופרכת ואמונה עיוורת בכך שהתה שלי מכיל מספיק קפאין כדי לקיים את האירוע הזה.

 

בשביל אורן והצוות זו כבר כמעט שעת צהריים. למרות שהוא ער משעה לא ידועה ולמרות האיחור הלא אלגנטי שלי, הוא מקבל אותי בעליצות בלתי מוסברת. רק אחרי שאנחנו מבלים יחד שלוש שעות בארץ הבצק, אני מבינה שמדובר פשוט באיש שמח - ובעצם מה הפלא כשהוא מוקף כל היום בפחמימות מהסוג המובחר ביותר.

בגט לבן של הבייקריבגט לבן של הבייקרי. לחם מחמצת כפרי מקמח מלא, קמח לבן ומחמצת שיפון
לחם מחמצת כפרי מקמח מלא, קמח לבן ומחמצת שיפון.

לחמניות שוקולד קרינה עם פצפוצי שוקולד

לחמניות שוקולד קרינה עם פצפוצי שוקולד.

במאפייה של R2M מייצרים למעלה מ-60 סוגים שונים של לחמים שמסופקים יום-יום לחנויות הבייקרי השונות ולמסעדות הקבוצה. מהפלוטים המושלמים של הוטל מונטיפיורי; דרך לחמניות ההמבורגר של הבראסרי, פוקאצ'ות עמוסות דגנים, לחמי שיפון ריחניים; ועד חלות לשבת ופנטונה, אוורירית כמו ענן, בעונתה.

 

כל זה קורה, חשוב לומר, בחלל צנוע באופן יחסי, שמחייב תכנון מוקפד של הזמנים ושל תנועת עגלות המאפים. בתנועות נמרצות, בטוחות, שחוזרות על עצמן בדיוק מופתי, הבצקים נלושים ומתעצבים לכיכרות, מגשים עמוסים מונפים אל על, באים ויוצאים מקירבו של חדר ההתפחה הצונן.

 

כמיטב מסורת האפייה האירופאית, שאורן התמחה בה שנים רבות בחו"ל, כל הבצקים מבוססי מחמצת ומותפחים ארוכות. כפי שהוסבר בכתבה הקודמת, זה לא רק מעניק ללחמים טעמים מורכבים יותר, אלא גם הופך אותם מזינים יותר, בריאים יותר וקלים יותר לעיכול.

לחם גרמני של הבייקרי, בהתפחה
לחם שיפון גרמני של הבייקרי בהתפחה. זהו לחם מחמצת דחוס מ-50% קמח שיפון ו-50% קמח לבן. 

לחם מחמצת שיפון 90% עם מרקם דחוס ומעט קריספי

לחם מחמצת שיפון 90% עם מרקם דחוס ומעט קריספי.
לחמניות המבורגר רכות עם שומשום
לחמניות המבורגר רכות עם שומשום.
בגט לבן עם מחמצת לבנה
בגט לבן עם מחמצת לבנה.

"תקשיבי לזה", אורן אומר ומפצפץ את הקרום העבה של אחד הבגטים. תכף הוא יחצה אותו על מסוע האפייה, ואני אזכר בגעגוע (שוב) בפריז.

 בגט טרי של הבייקרי

 

אורן עם הבגט החצוי

בסיום המפגש שלנו, כשכולי מפודרת קלות בקמח, אני חוזרת להבטחה לקחת את הלחם שלי שוב ברצינות. אורן שולח אותי עם מתכון ללחם לבן בתפיחה ארוכה. את המתכון (ותמונות של תהליך ההכנה) נביא לכם בכתבה הבאה שתפורסם כאן בשבוע הבא.

 

טל סיון-צפורין היא צלמת וסטייליסטית ובעלת הבלוג Chocolate / Salt

 

*** 

 

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. בריאות במחמצת ותפיחות ארוכות בלחם
    האקדמיה ללחם

    איך קרה שהלחם, מוצר המזון הכי בסיסי בתפריט שלנו מזה אלפי שנים, הוא משהו שרבים מנסים להימנע ממנו? איזה לחם הכי בריא ומזין? (רמז: לאו דווקא לחם מלא) מהי מחמצת ומדוע התפחה ממושכת של הבצק כה חשובה? אורן קמלגרן, האופה הראשי של הבייקרי וקבוצת R2M, עושה קצת סדר

    קרא עוד
  2. מתכון ללחם ביתי ללא לישה
    מתכונים של הבייקרי

    לחם מבצק שעבר התפחה ארוכה, אפילו אם הוא עשוי מקמח לבן ושמרים במקום מחמצת, עדיין יהיה הרבה יותר טעים ובריא - וגם יפה, כפי שאפשר לראות בתמונות. המתכון שלפניכם אמנם דורש קצת סבלנות, אבל הוא פשוט מאד והתוצאה תהיה נהדרת

    קרא עוד
  3. האקדמיה ללחם: בצק מדויק להפליא לפיצה ולפוקצ'ה
    הנקראים ביותר

    כולנו יודעים היטב מה תהיה התשובה שלנו כשיעירו אותנו באמצע הלילה וישאלו מה הכי בא לנו לאכול. פיצה! או פוקצ׳ה? או פיצה? טוב, פוקצ׳ה! אבל כאלה הכי טובות שיש. עם קצת דיוק ותשומת לב לפרטים, בעוד יום בערך יכולות להיות לכם כאלה גם בבית.

    קרא עוד
  4. האקדמיה ללחם: חלה קלאסית וחלת כוסמין טבעונית
    האקדמיה ללחם

    חלות הן מהדברים היותר מתגמלים שאפשר לאפות. הבצק רך ונעים, ההתפחה קלה והתוצאה ממלאת את הבית בניחוח נפלא של סוף שבוע. חלה קלאסית היא תמיד אפשרות מנצחת ולצידה נכין הפעם גם חלת כוסמין וחלב קוקוס טבעונית מיוחדת.

    קרא עוד