בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

כל לביבה רוצה מטבל

כל לביבה רוצה מטבל

לביבות זה מלא עבודה, אבל מה שהולך לידן זה צ'יקצ'ק. רבע שעה במטבח וקצת בחישות וערבובים יהפכו את ערב הלביבות שלכם ללהיט של חנוכה. לכבוד החג, הנה לפניכם המתכונים למטבלים הכי מומלצים שלנו.

מפלגת הלביבות

הו הו הו חנוכה. חג האורות, חג הטיגונים, חג ה-הנה חנוכיה מחומר דליק שהכנתי בגן ועכשיו תתמודדו, חג ה-אני אוכלת רק סופגניה אחת נשבעת, חג ה-אנחנו מוזמנים לכל כך הרבה הדלקות נרות השנה שאני לא יודעת מה לעשות עם עצמי נשבעת, חג ה-אמא את סגורה על זה שאין חופש מבית ספר בנר ראשון? חג ה-אמת? זה החג הכי אחלה שיש לנו. כיפי, קליל, משמח ונטול מחויבויות מכבידות יותר מניקוי השעווה, שעדיין דבוקה לחנוכיה משנה שעברה, ושינון שלוש ברכות בעל פה - כדי לא להתפדח עוד פעם מול הילדים.

כמו בשאלת הקרמבו המפורסמת, גם בחנוכה, בענייני אוכל יש חלוקה למפלגות. אישית, תמיד הייתי במפלגת הלביבות (וסופגניה בלי ריבה, סליחה). נערה של מלוח בגדול. זה מה יש. אבל ההכנה שלהן? קצת פחות ספל התה שלי. כל טקס הלגרר, לסנן, לקוות שלא ישחיר ואז לטגן לטגן לטגן, לא מאד מדבר אלי. אז מה עושה כשערב שכולו לביבות טעימות הוא לגמרי בסדר העדיפויות שלי? מתפנקת על מגש מלא לביבות של הדליקטסן כמובן.

לא רק שזה מגש מלא לביבות שלא אני טרחתי על הבאתן לעולם, זה מגש מלא לביבות מכל מיני סוגים! מלבד תפוחי אדמה קלאסיות, מסתבר שערב לביבות אצלי כולל גם לביבות בטטה, לביבות מנגולד, לביבות זוקיני, לביבות תירס (שזכו אצל הילדים לאות הצטיינות מיוחד) ולביבות כרובית.

אממה, אחת כמוני, לא נאה לה רק לשלוף לביבות מהקופסה ולא להציג לצידן איזו קערית (אחת לפחות, אבל בעצם שלוש) של מעדנים תוצרת בית. ובמעדנים אני מתכוונת מטבלים מיוחדים ללביבות. כאלה שיהפכו כל פלטת מטוגנות לוואו.

 

הקלאסי, אבל עם טוויסט - מטבל שמנת חמוצה, רוקפור ועירית שהולם במיוחד את לביבות הבטטה ותפוחי האדמה.

המיוחד - איולי קארי פיקנטי שממש קורא ללביבות הכרובית להצטרף אליו.

והטבעוני הנועז - פסטו קשיו כוסברה נשכני (כן, חריף זו המילה) שאין כמותו ללביבות תירס.

את שלושת אלה אפשר לרכוש כמובן מוכנים על ידי ידיים טובות, בדליקטסן מתפריט חנוכה. אבל ההכנה שלהם כל כך קלילה ומהירה, שלגמרי שווה להתהדר בטייטל ״הכנתי לבד״. 

מתכונים למטבלים (שילכו בול על לביבות):

מטבל קשיו וכוסברה פיקנטי (טבעוני)

2 צרורות כוסברה טרייה

70 גרם קשיו קלוי

1/2 פלפל ירוק חריף

1/2 פלפל אדום חריף

3 שיני שום טריות קלופות

1/4 כפית מלח

קורט פלפל שחור טחון

100 מ"ל שמן זית

 

במעבד מזון טוחנים את הכוסברה עם הקשיו, השום והפלפל החריף.

מזלפים בעדינות את השמן זית ומתבלים במלח ופלפל.



איולי קארי

250 גרם (10 כפות) מיונז

5 גרם (1 כפית) אבקת קארי

3 שיני שום קלופות

קורט מלח

1/4 כפית פלפל שחור טחון

כל החומרים נכנסים למעבד מזון מערבבים/טוחנים כ-2 דקות. מתקנים תיבול.



מטבל שמנת חמוצה, גבינה כחולה ועירית קצוצה

400 גרם (2 גביעים) שמנת חמוצה

45 גרם (3 כפות) גבינת רוקפור מגורדת

15 גרם (1 כף) מיונז

15 גרם (1 כף) עירית קצוצה

קורט מלח

מערבבים בקערה את כל ההחומרים הייטב עד שכל המרכיבים מתחברים לרוטב אחיד.


שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. סנט אונורה: העוגה של האופים
    דליקטסן מסביב לעולם

    עוגת הסנט-אונורה היא קינוח צרפתי קלאסי, בעל מעמד מיוחד. בבוטיקי העוגות של השף פטיסיירים המובילים, אפשר למצוא אותה בווריאציות מפתיעות. שרון היינריך ממליצה על כמה מהטובות שבהן   

    קרא עוד
  2. מתכון: מרק בצל חורפי של הבראסרי
    הנקראים ביותר

    מתכון של מרק בצל צרפתי אמיתי, כמו שמרק בצל צריך להיות. מתכון קל ופשוט שיעשה ריח משגע בכל הבית ויחזיר אתכם לפריז. מה צריך? בעיקר הרבה בצל, יין לבן, ציר טוב וקרוטונים

    קרא עוד
  3. מתכון לחנוכה - הבה נלבב לביבות לחג
    מתכונים לחנוכה

    הכנת לביבות יכולה להיות משחק ילדים של ממש, קחו לדוגמא את יולי, בסה"כ בת 9 וכבר יודעת ללבב לביבות בהצלחה מופלאה. אז השבוע, נתנו לה 2 מתכונים נהדרים של הדליקטסן ללביבות טעימות, כאלה שלא תוכלו לעמוד בפניהן.

    קרא עוד
  4. מתכון לצ'ורוס טבעוני לחנוכה
    מתכונים לחנוכה

    הצ'ורוס, קינוח ספרדי מטוגן ומושחת, זוכה לעדנה מיוחדת בעידן האינסטגרם - ואין מתאים ממנו לחנוכה. במקור הוא מכיל ביצים ולעיתים גם חמאה. כאן הוא מוגש לכם בגירסה טבעונית, כי אם כבר לחוש נקיפות מצפון אז לפחות שזה יהיה רק על הקלוריות

    קרא עוד
  5. הסופגניות של בייקרי ST. JOHN
    דליקטסן מסביב לעולם

    סיינט ג'ון - St. John היא מהמוסדות הקולינריים הלונדוניים היותר חשובים. הסופגניות הקלאסיות שנמכרות בבייקרי של סיינט ג'ון אינן מסובכות להכנה אך דורשות זמני התפחה ארוכים והרבה סבלנות. והתוצאה? שווה את ההמתנה וממכרת. אז רגע לפני שאתם עולים על המטוס ללונדון, הנה לפניכם המתכון.

    קרא עוד
  6. בלי טיפת שמן - מתכון לסופגניות אפויות
    מתכונים לחנוכה

    פעם, מזמן, לפני הקורונה, קרו פה כל מיני דברים רגילים. חנוכה היה חנוכה, הרמות כוסית היו הרמות כוסית והדלקת נרות בגן היתה הדלקת נרות בגן. הכל היה רגיל. כולל הסופגניות. שמן, בצק, ריבת תות, קרמל או שוקולד, קישוטים לרוב, ויאללה לטגן. והשנה? אין מצב! השנה נאפה סופגניות בריוש, ללא רגשות אשם ועם הרבה הנאה בבטן. קבלו מתכון לסופגניות שיככבו השנה בכל הבייקריז והדליקטסנים באשר הם

    קרא עוד