מתכון: מרק בצל חורפי של הבראסרי

מתכון של מרק בצל צרפתי אמיתי, כמו שמרק בצל צריך להיות. מתכון קל ופשוט שיעשה ריח משגע בכל הבית ויחזיר אתכם לפריז. מה צריך? בעיקר הרבה בצל, יין לבן, ציר טוב וקרוטונים

ותודה למטבח הצרפתי.

עֲשָׂרָה קַבִּין יֹפִי קולנירי יָרְדוּ לָעוֹלָם... 8 לקח המטבח הצרפתי. (משאירה שניים למטבח האיטלקי והיפני הנפלאים). צרפת ללא דרכון - נשארת זיכרון קולינרי מתוק, ואני שמחה להזמין אותו למטבח שלי בכל הזדמנות שנקרית בדרכי.

למרק הבצל הצרפתי יש הרבה גרסאות, והוא דורש לא מעט סבלנות והשקעה, ובדרך ליעד הזלתי לא מעט דמעות תנין (נסו לחתוך 10 בצלים בלי להזיל דמעה!) אבל אין ספק שהוא שווה את ההשקעה ואת חבילת הטישו.

כדי לזכות במרק נפלא, חשוב להשתמש בחומרי גלם איכותיים וטריים, ולכן אספתי מהדליקטסן חמאה, גבינת פקורינו עוקצנית בטעמה, יין לבן משובח, בגט של הבייקרי ובצל. הרבה בצל.

מרק בצל הוא אחד המרקים החורפיים והמנחמים, ואם עוצמים לרגע את העיניים אפשר לחוש את האוויר האירופאי הצונן, לדמיין האפרוריות המיוחדת הזו, ולשמוע את רחשי הרחוב (מי אמר שאנז אליזה), לפנטז על הלבוש השיקי והמוקפד, לשמוע את העקבים הנוקשים בכל צעד. והם לא ממהרים, הצרפתים. חיים במרחב זמן אחר.

ובמרחב הזמן הלבנטיני שלי, עמדתי להכין מרק בצל. פרסתי בצלים, קירמלתי אותם בסבלנות (לא פשוט כשקשה לדחות סיפוקים), הוספתי יין וצמצמתי, מרק עוף מהביל, וחיכיתי. בסבלנות.

אחרי שעתיים (אבל מי סופר) הבית התמלא ריח שאין לעמוד בפניו... ואפשר היה לדמיין כבר את הטעם, מלא תשוקה לחמימות והתכרבלות עם קערית חמימה ביד. כזו שמשאירה טעם של עוד.


מצרכים למרק בצל

חותכים את הבצל

מאדים טוב טוב את הבצל

מוסיפים גבינת פקרונו או כל גבינה עזת טעמים אחרת


מתכון למרק בצל צרפתי של הבראסרי

כ-6 מנות

מצרכים

  • 10 בצלים בינונים
  • 50 גרם חמאה
  • 15 גרם קמח
  • 200 מ״ל יין לבן
  • 1.5 ליטר מרק עוף 
  • מלח ופלפל לטעם
  • קרוטונים מפרוסות של בגט, עובי 1 סנטימטר
  • 100 גרם פרוסות פקורינו בעובי של חצי סנטימטר

הכנה

מחממים את הגריל בתנור

ממיסים את החמאה בסיר טוב עם תחתית עבה

פורסים את הבצל לפרוסות של חצי סנטימטר בערך ומזיעים את הבצל בחמאה על אש קטנה עד שהבצל הופך לחום עמוק. חשוב לעשות את זה בסבלנות ולא לשרוף את הבצל. כשהבצל קיבל צבע חום אחיד (זה לוקח בין 20 דקות לחצי שעה) שופכים יין ומצמצמים כמעט לגמרי. מוסיפים את הקמח ומערבבים טוב

מרתיחים את המרק עוף ואז מוסיפים אותו תוך כדי ערבוב לבצל

מערבבים עד שמגיע לרתיחה שוב, טועמים ומוסיפים מלח ולפל לטעם ואז מכסים ומבשלים על אש קטנה בערך חצי שעה

ממלאים כלים חסיני חום עמוקים כמעט עד למעלה ומניחים שכבה של קרוטונים מעל המרק כך שהקרוטונים יגיעו בדיוק לסף הכל
מניחים פרוסות של גבינה על הקרוטונים, לא נורא אם הגבינה בורחת קצת משולי הכלי, זה נמס וזה טעים

מכניסים בעדינות לתנור וממיסים את הגבינה עד שהיא מקבלת צבע

אוכלים מיד.

***