בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

3 ימים בבנקוק

3 ימים בבנקוק

לאכול ארוחת צהריים ברחוב וארוחת ערב במסעדת שף, לשתות קוקטייל בבר מטורף, לראות את השקיעה מהמגדל הכי גבוה בעיר, לשוטט בין גלריות וקניונים, להתפנק במסאז' ולקנח במנגו סטיקי רייס.         תאיר מורדוך בילתה שלושה ימים בבנגקוק וחזרה עם 10 המלצות שוות לעיר המרתקת בעולם, בנגקוק

תאיר מורדוך | מרץ 2024

8 שנים חייתי במזרח, 4 מהן בסינגפור, מרחק שעתיים טיסה מבנגקוק, מה שהביא לדי הרבה גיחות לעיר הזאת, שיש שממש אוהבים אותה ויש שרק רואים בה תחנת מעבר לאיים. בשבילי, זאת אחת הערים הכי שוות בעולם - עיר שכיף להעביר בה כמה ימים מהנים עם אוכל טוב, מסעדות וברים מדהימים וגם מסאז' רגליים זול וקניות שוות.  

הביקורים שלי בעיר הביאו אותי למסקנה אחת ברורה: יש בנגקוק של "מעלה", יוקרתית וחדישה, מלאה בקניונים יקרים ומעוצבים, במסעדות יוקרה ובברים שלא היו מביישים גם את מנהטן או LA. ויש את בנגקוק של "מטה",
של הרחוב העמוס, הפקקים, הלכלוך, דוכני האוכל והמשקאות, השווקים ומסאז' הרגליים המעולה ב-10 שקלים. 

אני אוהבת את שתיהן, את בנגקוק של מעלה ואת בנגקוק של מטה, את מסעדות היוקרה וגם את דוכני אוכל הרחוב,
את המוכרות המתוקתקות והמאופרות בקניוני היוקרה וגם את הנשים שמקפיצות אוכל בסמטאות הקטנים. 
אז בואו נצא לסיבוב באחת הערים המרתקות בעולם.

איך מגיעים?
40 דקות מונית מהשדה יביאו אתכם ללב הסוקומוויט (Sukhumvit)-דאון טאון בנגקוק והאזור התוסס ביותר בעיר (קניות, אוכל, חיי לילה, מלונות ועוד)-למלון שבו אני אוהבת לשהות מריוט מרקיז (Bangakok Marriot Marquis). הוא נמצא במיקום מעולה, הוא יפה ומעוצב, והשער האחורי שלו יקח אתכם לגן חמוד, שממנו תגיעו ישירות לכמה קניונים שווים. 

יש לכם שלושה ימים בעיר - מה כדאי לעשות בה?

1. לאכול צהריים ברחוב:
כשאני נוחתת בבנגקוק, בא לי, קודם כל, לשוטט ברחובות ולאכול אוכל פשוט וזול, שמורכב מהמנות הקלאסיות של המטבח התאילנדי. בעיר פזורים עשרות דוכני אוכל רחוב, אבל הפעם הלכתי ל-I'm Chan - מסעדה קטנה, פשוטה וטובה ברחוב סוקומוויט 37. התפריט מוצג על הקיר, עם תמונות ושמות המנות, והכל טעים. אכלתי סלט פפאיה,
פאד תאי ושייק קוקוס שעשוי ממי קוקוס וחלב קוקוס - מושלם בחום של בנגקוק.  

2. ללכת לאורך ה-Em Sphere, ה-Sky Walk החדש של בנגקוק:
טיילת עילית שמחברת בין כמה קניונים ואזורים של בנגקוק, ששופצה ונפתחה לאחרונה ולגמרי מרגישה כמו בנגקוק החדשה והנקייה. מהטיילת אפשר לעלות לרכבת העילית, שתיקח אתכם לכמה מהקניונים השווים ולאזורים נוספים בעיר (ראו המלצות קניונים בהמשך).

3. להשקיע חצי יום בסיבוב בקניונים:
יש עשרות קניונים בעיר והבחירה קשה; חלקם אמנם בגדר "לראותם בלבד" (יקרים להחריד), אבל כמו בהרבה קניונים באסיה, דווקא שם תמצאו את המעצבים המעניינים ביותר, את הקישוטים היפים ביותר לחגים ואת מתחמי האוכל המומלצים בעיר; באופן כללי, באסיה, תמיד שווה לבחון את אזור האוכל (Food Court) בקניונים, מכיוון שברבים מהם מגישים אוכל מצוין במחיר נגיש. אחד הפוד קורטים המומלצים נמצא בקניון Siam Paragon

אם אתם בעניין של קניות, הנה הקניונים המומלצים שלי: 
היוקרתי – EmQuartier: נמצא במרחק הליכה מהמלון, בגשר העילי.
המיוחד - EmSphere: קניון חדש ויפהפה צמוד למלון. הוא פחות מיועד לשופינג ויותר לאוכל: יש בו שתי קומות
עם דוכני אוכל נהדרים, ובקומה 5 יש "ביץ' בר" שווה במיוחד (ראו המלצות ברים בהמשך). 
ה"רגיל"  –  Central World: נוסעים ברכבת העילית עד לתחנת Chit Lom. 
שווה גם לעשות סיבוב ב -Icon Siam - קניון מטורף שבקומה העליונה שלו יש סניף יפהפה של "סטארבקס"
עם נוף מרהיב על העיר. 

4. ללכת למסעדת שף:
אני מאוד אוהבת אוכל תאילנדי - גם את זה שנמכר ברחובות, בהם יש לפעמים את האוכל הכי טעים והוא עולה כמו כוס קפה בארץ, וגם את זה שמוגש במסעדות השף, בעיקר כאלה שבהן השף יודע לקחת את המנות הקלאסיות של המטבח התאילנדי ולהפוך אותן למנות גורמה. 

מסעדות השף המומלצות שלי:
Le Du - "לה דו" ("עונתי" בתאית), בהובלת השף הצעיר העולה Thitid (Ton) Tassanakajohn, מציעה מטבח תאילנדי מודרני, הנשען על תוצרת מקומית עונתית. בשנת 2023 זכתה המסעדה בתואר המסעדה הטובה ביותר באסיה בתחרות "50 הטובות" והיא מחזיקה גם בכוכב מישלן אחד. המסעדה מציעה ארוחת טעימות המתבססת על תוצרת חקלאית של מגדלים מקומיים.


תמונה באדיבות מסעדה Le Du

ISSAYA - "איסיה" ("עונה גשומה" בתאית) ממוקמת במרכז העיר, בבית יפהפה. השף, Ian Kittichai מחלוצי ה"פארם טו טייבל" בתאילנד, לוקח פה את הטעמים והמרכיבים המסורתיים של המטבח התאילנדי, אלו שאכל בילדותו, ומתרגם אותם בהצלחה למטבח העילי. אל תוותרו על האורז שלו, הוא אחדמטורפים, ואל תשכחו לקחת הביתה את ספר הבישול שלנו. הוא נמצא אצלי על השולחן בסלון עוד מהביקור הקודם שלי שם ויש שם כמה מתכונים שווים במיוחד של קארי.

5.  לצאת לדרינק באחד הברים המטורפים בעיר:
אחד כזה הוא ה-Tribe, ביץ' בר שנמצא בקניון Em Sphere. תוכלו לקחת בו דרינק ולשבת על שפת הבריכה מול הנוף של העיר.

עוד Roof Top מומלץ הוא ה-Scarlette שנמצא בקומה ה-37 של מלון Pullman. יש בו אוכל צרפתי המוגש במנות קטנות (בסגנון טאפסים), קוקטיילים יצירתיים, תפריט יין מושקע ונוף פנורמי של קו הרקיע של בנגקוק. 

6. לצאת לשיט ב-Chao Phraya River
זה אמנם קצת תיירותי, אבל לפעמים להיות תיירים בעיר הזאת זה כיף. לוקחים סירה חמודה ממלון השנגרילה ויוצאים לשייט בנהר. הזדמנות מעולה לראות את בנגקוק מזווית אחרת, של הנהר.  

7. ללכת לתצפית בשקיעה מאחד הבניינים הגבוהים באסיה:
ה-KING POWER MAHANAKHON הוא הבניין עם התצפית לעיר הכי גבוהה באסיה. הבניין ממוקם באזור העסקים של בנגקוק ומומלץ לעלות אליו בשקיעה. קונים כרטיס למטה ועולים במעלית המהירה (שעושה לחץ באוזניים)
עד לקומה ה-78. כשתגיעו למעלה תוכלו לצפות במייצג על מערכת החשמל של בנגקוק וכמובן לתצפת על העיר הצפופה והמהממת הזאת. ויש גם Roof Top Bar  אם בא לכם דרינק בשקיעה. 

8. ללכת לספא יוקרתי:
בבנגקוק, תמורת 200 שקלים, תקבלו שעתיים של מסאז' לבחירתכם. תוכלו לבחור את ריח השמן, והחדרים יהיו נקיים ושלווים. זה לגמרי מקום לברוח אליו מהחום והלכלוך של העיר. 

אלה השלושה האהובים עלי במיוחד: 
Oasis Spa: רשת עם כמה סניפים בעיר, אחד מהם בסוקומוויט. 
Infinity: ממוקם בסוקומוויט ומעניק חוויה מטורפת עם אווירה ומטפלות מעולות. 
Yunomoru Onsen & Spa: חוויית ספא יפנית. אגב יפן - באזור הספא, לא רחוק מהסוקומוויט,
יש מסעדות יפניות מעולות ואותנטיות. 

9. לשוטט בין הגלריות שב-Warehouse 30
מתחם יפהפה ובו גלריות שונות ופופ אפים של אמנות ותרבות. שווה ממש להעביר שם שעה-שעתיים ולנשום קצת קולטורה מקומית. 

10. לאכול מנדו סטיקי רייס באחד הדוכנים בעיר:
אני מודה ששנים במזרח לימדו אותי משהו שלא ממש נעים להודות בו: האסייתים לא חזקים בקינוחים, וכמעט תמיד אעדיף קינוח אירופאי על זה של יפן, סינגפור או תאילנד. 
יש שני יוצאים מהכלל בתאילנד: מנגו סטיקי רייס ובננה לוטי. את דוכני הבננה לוטי תמצאו בעיקר בשעות הערב ברחובות ובשווקי הלילה, אבל מנגו סטיקי רייס תמצאו לאורך כל שעות היום בדוכני הרחוב שבמרכז העיר.
רבים ממליצים על המנגו סטיקי רייס של Mae Varee mango sticky, שהוא אכן מצוין, אם כי אני לא מצאתי הבדל גדול בינו לבין דוכנים אחרים  בעיר. 

ועד שתגיעו לתאילנד - מזמינה אתכם להכין בבית מנגו סטיקי רייס. בחודשי הקיץ יש בארץ מנגו מאיה, שבעיני הוא טעים פי כמה מהמנגו התאילנדי. לכם נשאר רק לבשל אורז עם סוכר וחלב קוקוס ולאכול טעימה קטנה מתאילנד: 

כך תכינו מנגו סטיקי רייס מהיר -
במנגו סטיקי רייס קלאסי משרים במים אורז עגול במשך שש שעות ואז מבשלים אותו בחלב קוקוס.
רציתי לעשות לכם חיים קלים והכנתי קינוח מושלם שמכינים בכמה דקות.

החומרים לכ-4 מנות: 

1 כוס אורז עגול מבושל (רצוי לבשל יום קודם כדי שיתקרר, אבל אפשר לבשל ביום שמגישים אותו בתנאי שמצננים את האורז לטמפ' החדר) 

רבע כוס סוכר

חצי כוס חלב קוקוס

להגשה:

1 מנגו בשל

שומשום קלוי/ קוקוס קלוי (לא חובה)

איך מכינים?

מבשלים את האורז: שמים בסיר אורז, סוכר ורבע כוס חלב קוקוס ומבשלים על להבה נמוכה כ-15 דקות עד שכל החלב נספג באורז. מוסיפים עוד רבע כוס חלב קוקוס, מכבים את הלהבה ומעבירים את הסיר למקרר לקירור מלא
(או מצננים לטמפ' החדר).

מגישים: פורסים את המנגו לפרוסות דקות. מוציאים את האורז מהמקרר ומחלקים לצלחות הגשה שטוחות.
מסדרים את פרוסות המנגו ליד האורז ומפזרים מעל שומשום קלוי ו/או קוקוס קלוי ומגישים.

מתכון לסטיקי רייס

 

המלצת קריאה 

בספרו "הליכה בבנגקוק" לוקח אותנו השף מידד סטבינסקי לסיבוב ברחובות בנגקוק, ממליץ על מסעדות ושווקים אהובים, עורך לנו היכרות עם חומרי הגלם של המטבח התאילנדי וגם מלמד אותנו לבשל
השף מידד סטבינסקי (לשעבר "אהן תאי" התל אביבית והיום השף של "דלי אסיאתי" בהוד השרון) חי ועבד במשך עשור בבנגקוק, הסתובב בסמטאות ובשווקים שלה, חקר את חומרי הגלם של המטבח התאילנדי, את מטבחי הממלכה ואת תרבות האכילה בה, הכיר את האנשים מאחורי המנות ולמד מהם את רזי הבישול של המטבח הזה. את כל הידע והזיכרונות שלו מתקופה זאת סטבינסקי כינס לספר, שבו עשרות מתכונים, המלצות קולינריות שוות, מידע על חומרי הגלם הייחודיים של המטבח הזה ושלל חוויות אישיות, שבאות לידי ביטוי בספר גם בצילומים דוקומנטריים שהוא צילם בכישרון בעצמו. על צילומי המנות אחראית צלמת האוכל והמסעות יעל יצחקי, שגם היא עשתה עבודה נהדרת. 

הליכה בבנגקוק | מידד סטבינסקי | הוצאת "מדיה 10" | 178 שקלים | להשיג כאן

 

עורכת הכתבה מרב סריג: עיתונאית אוכל, אוצרת ויוצרת תוכן

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. פריזאית ביפן - מסע בעקבות המתוקים
    דליקטסן מסביב לעולם

    עולם המתוקים היפני שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים. הממתקים היפניים מתבססים על חומרי גלם כמו אורז, אזוקי ותה ירוק, בטעמים ומרקמים מפתיעים. מרתק במיוחד המפגש עם עולם הפטיסרי הצרפתי, שבו באה לידי ביטוי ההערצה המשותפת של שתי התרבויות לאסתטיקה, דיוק וחומרי גלם מעולים. שרון היינריך חזרה מיפן עם המלצות. חלק א'

    קרא עוד
  2. מסע בעקבות המתוקים של יפן
    דליקטסן מסביב לעולם

    טוקיו היא עיר שמציעה שפע בלתי נגמר של חוויות, בתחומים רבים ובכלל זה בתחום הקינוחים. תמצאו בה חנויות של השף פטיסיירים הנחשבים ביותר מפריז, לצד אשפי קינוחים מקומיים, ושילובים מפתיעים בין טעמים ומרקמים, עיצובים וחומרי גלם מיפן ומהעולם כולו. שרון היינריך עם המלצות על התחנות שחייבים לעבור בהן

    קרא עוד
  3. טעימה מאמיליה  רומאניה
    דליקטסן מסביב לעולם

    האיטלקים אמנם לא ידועים כבעלי הישגים גדולים בתחום הפטיסרי, אבל לתערוכת המתוקים Sigep שמתקיימת ברימיני כדאי בכל זאת להגיע. ואם כבר מגיעים לרימיני, אז הכי טוב להתאכסן בבולוניה, ולצאת ממנה לאטרקציות קולינריות נוספות ברחבי מחוז אמיליה רומאנה

    קרא עוד
  4. שלושה ימים בנאפולי
    דליקטסן מסביב לעולם

    רוב האנשים מגיעים לנאפולי בדרך למקום אחר. נגיד, בדרך לנופים עוצרי הנשימה של חוף אמלפי. או כמו טל - בדרך לעיירה קטנה שבה, כך נטען, מכינים את הפיצה הטובה בעולם. מצד שני, אם כבר עצרתם בנאפולי אז יש כמה דברים שאתם באמת חייבים לראות. כלומר לטעום

    קרא עוד
  5. מכניסים את המטבח האסייתי הביתה: כך תכינו דמפלינג מושלמים
    מתכוני הדליקטסן

    מקורם של הדמפלינג - כיסוני הבצק שכבשו את העולם - הוא באזור קנטון שבסין, ומשם הם הופצו לעולם. הבשלנית תאיר מורדוך, יוצאת "מאסטר שף", חוזרת למזרח ומגישה מתכון לדמפלינג נפלאים וקלים להכנה בבית. כתבה שניה בסדרה

     

    קרא עוד
  6. ביקור באמיליה רומניה
    דליקטסן מסביב לעולם

    מסע קצר בעקבות הטורטליני והפרמז׳ן או אמיליה-רומניה שמחוץ לבולוניה ומודנה.

    פרמז׳ן ובלסמי זה הכי טבעי כשטסים לבולוניה, אבל אם מרחיבים קצת את טווח התנועה, האיזור מלא בפינות חמד שהיופי בהן רב והתיירים מעטים. 

    וכשתמיד יש מסעדה טובה בסביבה (או שוק, או אפרטיבו), אין חופשה יותר משובחת מזו. אם אתם מתכננים עכשיו את חופשת הסתיו (או האביב) שלכם, אמיליה-רומניה היא יעד מושלם.  

     

     

     

     

    קרא עוד