בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

הכי פרקטי? אוכל מוכן

הכי פרקטי? אוכל מוכן

בעולם מושלם, ילדים היו מוכנים לאכול הכל ולנו היו מספיק זמן ויצירתיות כדי להפתיע בכל יום בבישולים מצוינים. בעולם האמיתי, אפשר להצטייד באוכל מוכן שיספיק לכמה ארוחות צהריים, בקנייה אחת. פתרון מצויין לתקופות עמוסות בשינויים 

"זמן להיות מעשית", הרהרתי ביני לבין עצמי תוך הפנמת המצב החדש, או כך לפחות חשבתי. 

"המצב" הוא פרידתו של בן ה-9.5 ממסגרות הצהרונים, שאומרת שמעתה הוא יחזור הביתה רעב אחרי יום הלימודים, בתקווה למצוא שם ארוחת צהרים ביתית וטעימה.

כשהמציאות העמידה אותי מול הצורך בהכנת ארוחת צהריים יומיומית ליורש הרעב, הבנתי שעליי לגייס את כל מיומנויות הבשלנית שבי - זו עם הסבלנות, שאין לה בעיה לעמוד ולקלף, לקצוץ, להרתיח, לבשל ולתבל. הפרקטיקה מוכרת: יוצאת לשוטט ברחבי הרשת מצוידת בהרבה באופטימיות, וחוקרת מתכונים בקדחתנות.

יצירתיות היא שם המשחק. אך במשחק הזה, בימים כתיקונם, הזמן מביס אותי בכל המהלכים והמציאות משאירה אותי ללא מצפן ועם מעט מאוד זמן. משהו כמו 8 דקות, שמספיקות בדיוק לפתיתים ושניצל (באדיבות מחלקת הקפואים בסופר. הנה, אמרתי את זה). אלוהי הגסטרונומיה יודע (באיטלקית שוטפת ובמבטא מסוקס) שאין כל רע בפתיתים ושניצל, זה משביע וטעים. אבל העולם נברא ב-6 ימים, ולכל יום יש צהרי יום. ועוד אחד, ועוד.

לו רק היה פתרון, אוטומטי כזה, שמאפשר לחדש בכל יום בארוחת צהרים משתנה, שכמובן מביאה בחשבון גם רכיבים תזונתיים, צבע, מרקם, מערכת שעות ומצברוח כללי של היורש?

רכיבים תזונתיים, צבעים ומרקמים - אילוסטרציהיצירתיות היא שם המשחק. אך במשחק הזה, בימים כתיקונם, המציאות משאירה אותנו ללא מצפן ועם מעט מאוד זמן. צילום: רויטל כהני

בשלב הזה הבנתי שהפתרונות לא יבואו מבית, אבל בהחלט אפשר למצוא אותם בחוץ. שמתי פעמיי אל הדליקטסן.

בחוץ הרחוב מתנהל בעצלתיים ובפנים צבעוני, רוחש וטעים-טעים. בדליקטסן מציעים אוכל מוכן טרי, מבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים, ללא חומרים משמרים וללא סוכרים מיותרים. המנות משתנות על בסיס יומי, וכל ארוחה מורכבת מפחמימות, חלבונים וירקות. פתרון מושלם לארוחה מאוזנת וטעימה.

שבתי הביתה מהדליקטסן עם סל גדוש אפשרויות וטעמים.

אוכל מוכן מהדליקטסן - הצטיידות לכמה ימיםסל קניות של הדליקטסן - מבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים, ללא חומרים משמרים וללא סוכרים מיותרים. צילום: רויטל כהני

בעולם מושלם, ילדים אוהבים לאכול הכל ומבקשים עוד. ולמען האמת, הייתי שמחה לו העולם המושלם היה מגיח לביקור פתע אצלי בבית, הייתי שומרת לו מקום של כבוד ליד השולחן. באמת. 

בחיים האמיתיים, מסתבר שאני מגדלת מבקר מסעדות קשוח. האם הוא יאהב את הבחירות שלי? האם מוגזם לקוות שיבקש תוספת? 

פתחתי בהרכב מנצח: סלמון אפוי בחמאת צלפים ובצל סגול, שעועית ירוקה עם שום ושאלוט ומנת כרובית אפויה בתנור, מלווה ביוגורט, עירית וגרידת לימון.

סלמון אפוי בחמאת צלפים ובצל סגול, שעועית ירוקה עם שום ושאלוט ומנת כרובית אפויה בתנור, מלווה ביוגורט, עירית וגרידת לימוןבכל יום ארוחת צהרים משתנה, שמביאה בחשבון גם רכיבים תזונתיים, צבע, מרקם, מערכת שעות ומצברוח כללי של היורש. צילום: רויטל כהני

הסלמון היה רך כחמאה, השעועית טרייה, פריכה ומתפצפצת בפה, ופרחי הכרובית שקיפלו לתוכם בקפידה רוטב יוגורט עדין היו מושלמים.

למחרת ניגשתי מהוססת למקרר. קציצות... קציצות הן אזור דמדומים. מבחינתו של המבקר הצעיר, הן בדרך-כלל צריכות להיות בטעם, מרקם וגוון פנטון מסוימים מאוד, ובאופן כללי להיראות כמו קבב. מעודדת מהצלחות יום האתמול, שלפתי את קציצות הסלמון, וצרפתי את אורז היסמין הריחני של הדליקטסן.

קציצות סלמון ואורז יסמין ריחני של הדליקטסןקציצות סלמון ואורז יסמין ריחני. צילום: רויטל כהני

האורז היה עדין וטעים והקציצות היו רכות ונימוחות. חלקן לא הספיק להגיע לשולחן - לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר.

המנה של יום המחרת הייתה עוף עם פירות יבשים וענני בצקניות זעירים ששחו ברוטב עשיר. מנה טעימה שהביאה איתה ריח של בית וטעם מדויק ומוקפד. תענוג.

עוף עם פירות יבשים ובצקניותעוף פירות יבשים ושפצלה - מנה טעימה שהביאה איתה ריח של בית וטעם מדויק ומוקפד. צילום: רויטל כהני

ביום הרביעי הייתי במוד של אקסטרים והלכנו על פיצה. פיצה איטלקית נפוליטנית, מבצק טרי שכבר עבר חצי אפייה בדליקטסן והגיע עם רוטב עגבניות אמיתי ואיכותי לצד גבינת מוצרלה מגוררת.

פרסתי טבעות זיתים ירוקים, הוספתי עגבניות מיובשות, כמה עלי בזיליקום טריים וניגשנו למלאכת ההרכבה.

רוטב עגבניות, בזיליקיום, עגבניות מיובשים, זיתים ומוצרלה מגוררת

הפיצה בסיום ההכנה

פיצה חצי אפויה של הדליקטסן, החוויה שבאוכל. צילום: רויטל כהני

הפיצה היתה מוכנה, חמימה וזהובה, בתום כ-10 דקות. היא חוסלה באהבה בתוך כ-20 שניות. נותרתי עם סימן שאלה גדול: מהו סוד הבצק המופלא הזה? (בין הפותרים נכונה יוגרלו מגוון תוספות מפתיעות).

קינחנו עם סלט פירות רענן (אני) וחלבה משובחת שהוכנה בעבודת יד, ללא חומרים משמרים, בטעמי וניל ופיסטוק (הוא).
פשטות משמחת.

סלט פירות רענן של הדליקטסןסלט פירות רענן. צילום: רויטל כהני

חלבה של הדליקטסן. בלי חומר משמרחלבה בעבודת יד בייצור של משפחת אלקלעי, ללא חומרים משמרים. צילום: רויטל כהני

רויטל כהני, מעצבת גרפית, צלמת אוכל וסטייליסטית.

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. ארוחה נכונה בלי מאמץ
    מהמסעדות של R2M

    במסגרת שבוע אירועי "מסעדות פתוחות" שהתקיים בתל-אביב בחודש שעבר, העבירו רותי ברודו וגיא פולק סדנא ייחודית בה הם חשפו טפח מסודות האירוח שלהם. חשבנו שמגיעה גם לכם טעימה

    קרא עוד
  2. ארוחת שבועות עד פתח הדלת
    מתכונים לשבועות

    ארוחת השבועות לארבעה של הדליקטסן (יש גם ל-12), נועדה לאפשר לכם להעמיד בלי מאמץ שולחן חג טעים ומסוגנן, למשפחה גרעינית או לשני זוגות, ואפשר כמובן לקנות בכפולות אם יש מספר משתתפים גדול יותר. שימו לב גם להסברים הנוגעים לסידור השולחן והגשת המנות

    קרא עוד
  3. ארוחת שישי בארגז דליקטסן
    תורת האירוח

    זכרונות ילדות עולים וצפים בארוחות שישי, מזכירים ריחות וטעמים שאינם עוד. כמה נעים שאפשר לרכוש קצת זכרונות בקופסאות, לקחת הביתה, לפרוק לצלחות דקיקות ולטעום כף אחרי כף של ארוחות שישי שהיו בילדותנו.

    קרא עוד
  4. ארוחת חג ונתח סינטה צלוי באפס מאמץ
    מתכוני הדליקטסן

    כי אנחנו הכי יפים ויפות כשנוח לנו - ארוחת ראש השנה שהיא קודם כל מתכונים משובחים, אבל גם נעזרת בכמה קיצורי דרך גאוניים שהופכים את הכנתה לקלה שבקלות.

    קרא עוד