בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

חנוכה בבייקרי: סופגניות ונוסטלגיה

חנוכה בבייקרי: סופגניות ונוסטלגיה

עונת הסופגניות כבר כאן ובבייקרי נערכו בהתאם. שלחנו את יניר לטעום ולדווח, אם המרקם נכון, אם יש מספיק מילוי, אם יש די אבקת סוכר ואם הטעם באמת מזכיר לו את סבתא 

שוב הגיעה התקופה הזו בשנה. חורף תל-אביבי. שלוליות מציפות את רחובות העיר. ילדים במגפיים מדלגים ביניהן ומתיזים מים לכל עבר. חתולים מסתתרים בפחי אשפה, והמטריות, איך שאני שונא את המטריות.

ילדים מקפצים בין שלוליות בחורף התל-אביביילדים מקפצים בין שלוליות בחורף התל-אביבי. צילום: יח"צ

אם יש משהו שיכול להשכיח ממני את הכביסה שתליתי רגע לפני שהגשם התחיל, את הגרביים שנרטבו משלולית תועה, או את זה שרק חמש אחר הצהריים וכבר חושך – אלו סופגניות. ורצוי, כך מסתבר, שהן יהיו הסופגניות של הבייקרי.

עוד בתור ילד קטן, אם חג החנוכה ריגש אותי זה לא בגלל דמי החנוכה, הדלקת הנרות או סיפורי המכבים, אלא רק בגלל הסופגניות. סופגניות וכמה שיותר מהן.

הסופגניות של הבייקרי בדליקטסן, בטעם ביתי ובמילויים שוניםסופגניות של הבייקרי - החדשות הטובות הן שכבר לא צריך להצטייד בסבתא לקראת חנוכה. צילום: עידית בן עוליאל

בטעמי הילדות אף פעם לא קל להתחרות, ובמה שקשור לסופגניות מעולם לא הייתה תחרות אמיתית לאלו של סבתא.

אני זוכר בבהירות את סבתא עובדת קשה במטבח, לשה, מערבלת, מקפלת, ממלאה, מטגנת, בוזקת. ואז היה מגיע הרגע ההוא שבו הסופגניות יוצאות לוהטות מסיר הטיגון, עליהן עדיין סימני בעבוע מהשמן הרותח, וסבתא מתקרבת אליהן עם המזרק הגדול של הריבה... צמרמורת בכל הגוף.

החדשות הטובות הן שכבר לא צריך להצטייד בסבתא לקראת חנוכה. גם אין צורך שהסבתא תעבוד קשה כל-כך בשביל כמה סופגניות.

סופגניות של הבייקרי במילוי ריבת תות, טופי קרמל וללא מילוי. צילום: עידית בן עוליאל

דמיינו את זה: בדרך הביתה מהעבודה אני חומק בין הטיפות, מדלג באומץ מעל השלוליות, כי אני יודע שאני חייב לעבור בדליקטסן כדי לקנות סופגניות של הבייקרי. יש את הקלאסיות במילוי של ריבת תות ויש סופגניות ממולאות בטופי קרמל, וגם סופגניות ללא מילוי, לחובבי הז'אנר המינימליסטי ולמי שאוהב למלא לבד. 

הסופגניות שנמכרות אחר-הצהריים הן לא אלו שטוגנו בבוקר, אלא סופגניות טריות שהוכנו לפני שעה קלה. אבקת הסוכר טרייה ויבשה, מבטיחה שכל ביס יזרוק אתכם לילדות. אם מסתכלים בהן מספיק זמן זה עושה חשק לאכול ולאכול ולאכול ולא להפסיק.

למי שמחפש את חוויית החנוכה המושלמת, אפשר למצוא בדליקטסן גם לביבות טריות וטעימות (מתפוחי אדמה, זוקיני או תירס), נרות חנוכה, סביבונים צבעוניים ואפילו "דמי חנוכה" לילדים הקטנים.

צילום: יח"צ

קניתי לי מארז של סופגניות מכל הסוגים וגם כמה לביבות, ובסופו של דבר לא התאפקתי וכבר קניתי ארוחת ערב שלמה, ויצאתי החוצה לרחוב הקר. לקחתי ביס גדול מסופגנייה חמה וטרייה. האף שלי התמלא באבקת סוכר, הסנטר נמרח בריבת תות חמימה והלב התמלא בזכרונות ילדות של סבתא ואור נרות.

לקחתי ביס גדול מסופגנייה חמה וטרייה. האף שלי התמלא באבקת סוכר.

 

חנוכה שמח

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מטוגנים ומושלמים: צ'ורוס
    מתכונים לחנוכה

    היא ראתה אותם בתמונות והתאהבה מייד. מצוידת במתכון של הבראסרי, בשק זילוף ובשמן עמוק, היא יצאה למשימה: לטגן צ'ורוס מושלמים

     

    קרא עוד
  2. מתכון לחנוכה - הבה נלבב לביבות לחג
    מתכונים לחנוכה

    הכנת לביבות יכולה להיות משחק ילדים של ממש, קחו לדוגמא את יולי, בסה"כ בת 9 וכבר יודעת ללבב לביבות בהצלחה מופלאה. אז השבוע, נתנו לה 2 מתכונים נהדרים של הדליקטסן ללביבות טעימות, כאלה שלא תוכלו לעמוד בפניהן.

    קרא עוד
  3. מתכון לצ'ורוס טבעוני לחנוכה
    מתכונים לחנוכה

    הצ'ורוס, קינוח ספרדי מטוגן ומושחת, זוכה לעדנה מיוחדת בעידן האינסטגרם - ואין מתאים ממנו לחנוכה. במקור הוא מכיל ביצים ולעיתים גם חמאה. כאן הוא מוגש לכם בגירסה טבעונית, כי אם כבר לחוש נקיפות מצפון אז לפחות שזה יהיה רק על הקלוריות

    קרא עוד