בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

מטוגנים ומושלמים: צ'ורוס

מטוגנים ומושלמים: צ'ורוס

היא ראתה אותם בתמונות והתאהבה מייד. מצוידת במתכון של הבראסרי, בשק זילוף ובשמן עמוק, היא יצאה למשימה: לטגן צ'ורוס מושלמים

 

נתקלתי בהם לראשונה בתמונות שצילמה חברה אהובה בטיול למחוזות רחוקים. הם נראו מושלמים ומייד ידעתי שאני חייבת לא רק לאכול אותם אלא גם לטגן אותם בעצמי. 

הצ'ורוס (Churros) הן רצועות של בלילה מתוקה המטוגנת בשמן עמוק, מאכל שמקורו בספרד או בפורטוגל (ולפי תיאוריה מסוימת בסין) ופופולרי היום בעוד כמה וכמה מדינות.

בינינו? מדובר, בסופו של דבר, בסופגניות. אבל סופגניות עם אופי מיוחד וצורה מיוחדת. הצ'ורוס הם ארוכים, תפוחים וזהובים ומגלגלים אותם בסוכר וקינמון. המהדרין, מוסיפים חטא על פשע וטובלים אותם בשוקולד. שלמות.

צ'ורוס. בעצם מדובר בסופגניות ספרדיות

שלמות? זו אני. אני תמיד מחפשת שלמות, פרפקציוניסטית. ומכיוון שאין תענוג גדול מאשר ללכת בעקבות התשוקה, ואין דבר מושלם יותר מלהגשים אותה, הייתי חייבת לנסות. 

וכך קרה שבמטבח שלי, בלבאנט, הוזלפו צ'ורוס מושלמים לתוך שמן עמוק, לפי הספר, משק זילוף דרך פיה משוננת. מושלמים אמרתי? ובכן, לא בדיוק. חלק מהצ'ורוס שלי יצאו ארוכים ויפים, כמעט כמו בתמונות. אחרים... קיבלו צורה עצמאית משלהם. כמו בחיים.

גם כשהצורה שלהם לא מושלמת, הצ'ורוס טעימים להפליא

אז נכון, תמיד אנחנו רוצים שהכל יהיה פרפקט ולא תמיד החיים זורמים עם הרצונות שלנו, וכך גם הצ'ורוס. העניין הוא שהם טעימים בכל צורה. מגולגלים בסוכר וקינמון וטבולים בשוקולד חם וסמיך - מה יכול להיות לא מושלם בזה?

 

מתכון לצ'ורוס של הבראסרי

המצרכים

  • 375 מ"ל חלב
  • 90 גרם סוכר
  • 90 גרם חמאה
  • 2.5 גרם מלח
  • 250 גרם קמח
  • 6 ביצים
  • 50 גרם שמנת מתוקה 42%

מצרכים לצ'ורוס של הבראסרי

 

אופן ההכנה

א. מרתיחים את החלב, הסוכר, החמאה והמלח בסיר, על אש קטנה.

ב. מורידים מהאש, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב.

הכנת צ'ורוס של הבראסרי

 

ג. מעבירים למיקסר עם וו גיטרה ומערבלים עד לאיחוד המסה.

ד. אחרי שהתערובת מתקררת, מוסיפים בהדרגה את הביצים, מאחדים ואז מוסיפים את השמנת. מעבירים לשק זילוף ומקררים חצי שעה עד שעה.

ה. בסיר רחב מחממים שמן לטיגון עמוק. מזלפים "אצבעות" לתוך השמן הרותח ומטגנים עד להזהבה וקצת יותר.

ו. מערבבים את הסוכר הלבן עם מעט קינמון. כשהצ'ורוס יוצאים מהטיגון, מגלגלים אותם בתערובת הסוכר והקינמון ומעבירים לכלי הגשה. 

 

מתכון לרוטב שוקולד חם

המצרכים

  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • 200 גרם שוקולד מריר איכותי

אופן ההכנה

שוברים את השוקולד. בסיר קטן ועל אש קטנה, מחממים את השמנת וממסיסים בתוכה את השוקולד תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שמתקבל רוטב אחיד וסמיך.

בתיאבון!

שוקולד חם לצ'ורוס

מצרכים לצ'ורוס של הבראסרי

 

רויטל כהני היא מעצבת גרפיתצלמת אוכל וסטייליסטית.

 

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. חנוכה בבייקרי: סופגניות ונוסטלגיה
    מתכונים לחנוכה

    עונת הסופגניות כבר כאן ובבייקרי נערכו בהתאם. שלחנו את יניר לטעום ולדווח, אם המרקם נכון, אם יש מספיק מילוי, אם יש די אבקת סוכר ואם הטעם באמת מזכיר לו את סבתא 

    קרא עוד
  2. מתכון לצ'ורוס טבעוני לחנוכה
    מתכונים לחנוכה

    הצ'ורוס, קינוח ספרדי מטוגן ומושחת, זוכה לעדנה מיוחדת בעידן האינסטגרם - ואין מתאים ממנו לחנוכה. במקור הוא מכיל ביצים ולעיתים גם חמאה. כאן הוא מוגש לכם בגירסה טבעונית, כי אם כבר לחוש נקיפות מצפון אז לפחות שזה יהיה רק על הקלוריות

    קרא עוד