בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

קו קו אה אה!

קו קו אה אה!

גלידה היא תענוג שמאחד את מאווייהם של ילדינו ביחד עם זיכרונות הילדות המתוקים ביותר שלנו, כשהיינו בגילם. הנה כמה רעיונות לשלב בין טעמים נפלאים ופעילות כיפית במיוחד ליום קיץ לוהט של חופשה.

בילדותי, הכניסה אמי - שהיו לה כל מני תפיסות מוזרות לגבי אוכל, רק סוג אחד של גלידה הביתה: גלידת וניל של "ויטמן". הסיבה לכך נעוצה אי שם בשנות השלושים, בהיותה ילדה שעבורה הליכה לגלידריה של ויטמן ברחוב אלנבי, הייתה פסגת המאוויים. בני ארבעים ומעלה בוודאי זוכרים את הימים שבהם נהגנו לרכוש את הגלידה שלנו בתוך אריזת קרטון שהיה לעיתים קצת קשה לקלף מעל למלבן החלבי שבפנים מבלי להתלכלך או להגיר טיפות של גלידה מומסת על השיש במטבח. אם להמשיך במופע של שנות השבעים, אזי הכיבוד האולטימטיבי לאורח בימי הקיץ הלוהטים היה "אייס קפה" שמעליו, בכוס הגבוהה, היה צף כדור של גלידה שנמס לאיטו לתוך המשקה ושנהגו לאכול בעזרת קשים-כפיות ממתכת, כאלה שניתן להשתמש בהן לפי הצורך: לקרוע בבשר הגלידה או לשאוב את הקפה הקר. המבחר היה דל יחסית: וניל, שוקולד, מוקה או פונץ'-בננה. הבלחה של תות-לימון לקשת הטעמים, נחשבה לסוג של חדשנות ממארת שסופה מי יישורנו.

אייס קפה עם גלידה וניל של קרם

"אייס קפה" - הכיבוד האולטימטיבי לאורח בימי הקיץ הלוהטים. 

גלידה אמריקאית תוצרת בית

בקפיצה קטנה במנהרת הזמן, ממקרר הגלידה ההוא לזה של ימינו: היום המבחר הוא כה עצום ורב, עד שניתן להתבלבל, שלא לדבר על טיפוסים מוגבלים כמוני, חובבי טעם הווניל הקלאסי שמתקשים למצוא אותו מאחורי הררי הסורבה והפיסטוק, פצפוצי השוקולד ושברי העוגיות... במקום הרחוק ביותר מזיכרונות הילדות שלי, נמצאת הגלידה של הבייקרי, Crème בצפון דיזנגוף, שמאפשרת לשלב בין טעמים נפלאים של גלידה, למאפים טריים ושאר תוספות – או שאולי בעצם היא לא עד כדי כך רחוקה?

 

הגלידה של הבייקרי, Crème בצפון דיזנגוף

הגלידה של הבייקרי, Crème בצפון דיזנגוף.

הגלידה של הבייקרי, Crème בצפון דיזנגוף

קייטנת הגלידה

איפה היינו? אה, כן – אמצעים. הורה אוהב ככל שתהיה, ימי הקיץ הם זמן להרהורים בדבר נחיצותם של אמצעים מסוג אחר לגמרי... שלא תבינו אותי לא נכון - אני משוגע על הילדים שלי, אבל כשחודש יולי מתלהט לו אל תוך אוגוסט, אני קודם כל משוגע - במיוחד כשהילדים מביטים אלי במבטים של "מה עושים היום" אפילו בלי סימן שאלה בקצה, כאילו לא סיימתי זה עתה לכלות את הירושה שלהם (שמלכתחילה לא הייתה משהו) על כל מני הפעלות, קייטנות וחופשות.

רגע, רגע – קייטנות, הפעלות וגלידה, יכול להיות שעליתי כאן על משהו? אז הנה לכם רעיון טוב ליום שלם של פעילות בנושא שילדים אוהבים במיוחד, ושגם המבוגרים לא יסבלו ממנו, להיפך, אולי אפילו יתחברו לילד שבתוכם, זה שפעם רצה לקנות במכולת מלבן גלידת וניל של ויטמן, ולכלוא אותו בין שני ביסקוויטים.

המצרכים: ילדים משועממים, הורה על סף ייאוש וכרטיס אשראי.

אופן ההכנה: סרים לדליקטסן / לבייקרי ול CRÈME או לכל מקום שבו ניתן לשלב בין מאפים טריים ותוספות שונות לבין פיינט של גלידה משובחת.

מכאן והלאה תנו לדמיון ולתשוקה להדריך אתכם, ו...טיפ קטן ממני: אל תשכחו לרכוש מצרכים גם לשילובים מבוגרים יותר, אחרי הכל – גם לכם מגיע ליהנות.

המטרה המשותפת היא הכנת ארוחה שלמה שהגלידה היא המרכיב המרכזי בה. לשם כך, עלינו לערוך מגוון טעימות, כמו לנסות את כל סוגי העוגיות עם כל סוגי הגלידה כדי להגיע לשילוב אחד או שניים לכל היותר שבני הבית תמימי דעים לגביהם שהם המוצלחים ביותר. אחרי שלב הניסוי (שבמהלכו תיאלצו לטעום לא מאט סוגי גלידות וסוגי מאפים), מניחים בצד כמות מספקת של עוגיות ושל טעמי הגלידה הנבחרים ליצירת הקסטה המושלמת.

 

עוגיות פאדג' שוקולד של הבייקרי במילוי גלידה וניל של Crème (קרם).

עוגיות פאדג' שוקולד של הבייקרי במילוי גלידה וניל של Crème (קרם).

קסטה של עוגיות סבלה פרג ולימון עם גלידת פיסטוק של Crème (קרם).

קסטה של עוגיות סבלה פרג ולימון עם גלידת פיסטוק של Crème (קרם).

ואפשר להוסיף גם פרלינים מסוכרים.

ואפשר להוסיף גם פרלינים מסוכרים.

עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית במילוי גלידת שוקולד ולרונה 80% של Crème (קרם).

עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית במילוי גלידת שוקולד ולרונה 80% של Crème (קרם).

מכאן ממשיכים למנה הבאה: היא יכולה להיות שילוב של מאפה כלשהו עם כדור גלידה. הקלאסי הוא כמובן שטרודל בננות שממש משווע למעט וניל קר בצד... 

שטרודל בננות עם גלידת וניל ורוטב טופי קרמל.

שטרודל בננות עם גלידת וניל ורוטב טופי קרמל.

ויש שילובים טעימים לא פחות, כמו למשל שילוב של גלידה עם בריוש, קרואסון או מאפים אחרים, על הסקאלה שבין פחזנית לסנדוויץ' מתוק. גם כאן אפשר לרכוש כמה סוגים מאפים שישמשו לטעימות, רק כדי לבחור את השילוב הטעים ביותר לדעת בני הבית.

חלת בריוש חמה עם גלידת וניל ורוטב טופי קרמל.

חלת בריוש חמה עם גלידת וניל ורוטב טופי קרמל.

אל תעצרו כאן – אחרי הכל, באנו לעבוד! השל הבא הוא שילובי פירות: מה טעים יותר לצד הגלידה? פרי מתוק או חמוץ? מה לגבי פירות יער למשל, או שאולי אתם מעדיפים תות-שדה? ומה באשר לשילובים טרופיים יותר כמו בננה או מנגו למשל? אם לא הבנתם, גם כאן צפוי לכם סאשן של טעימות, בטרם יתקבל השילוב האולטימטיבי של פרי וגלידה.

שייק מנגו טבעוני עם סורבה מנגו, נענע ופלחי לימון.

שייק מנגו טבעוני עם סורבה מנגו, נענע ופלחי לימון.

אני יכול להמשיך מכאן לעוד לא מעט קטיגוריות, כמו שילובים של סוכריות וממתקים אחרים במנת גלידה פשוטה, ציפוי של שוקולד חם שנקרש מיד במגע עם הגלידה, משקאות מבוססי גלידה, מיצי פירות ועוד  והכי חשוב: כלי הגשה נאים: צבעוניים או שקופים, מזכוכית או מפלסטיק, כפיות, קשים, מפיות – וכל מה שישלים את אווירת מסיבת הגלידה שלנו. אגב, אם לא רוצים להמשיך מכאן לארוחה של ממש, אפשר לשחק בגלידריה: עם כל הכלים הנאים, התוספות, הסוכריות ועוד. הילדים יכולים להיות מוכרי הגלידה, ולהזמין את ילדי השכנים להתנסות בגלידריה שלהם.

 הגלידה של קרם

בחזרה לעתיד

 אחרי שתמו ההכנות, מן הראוי שהילדים יפרגנו לכם מנוחת צהרים קצרה שתפוגג את כל ייסורי המצפון על המתוק הזה שממנו טעמנו לאורך כל הבוקר, אל תוך שינה מתוקה. הקצתם? יופי, הגענו לחלק האחרון: הכנה של המנות המנצחות של הבוקר וצילחותן לארוחה שהמשפחה שלכם לא תשכח במהרה: ערכו את השולחן בכלים הצבעוניים והיפים שבהם התחדשתם, בדקו מה מהמנות צריכה להיאכל מיד (למשל, שילובים של חם וקר), ומה צריכה להמתין במקפיא עד דקות לפני ההגשה. מהו ילד אחד אחראי על המשקאות, אחד על הקישוטים, אחד על הרכבת המנות (למשל, הדרך הנכונה לשילוב הפירות בחרתם עם הגלידה שאהבתם ביותר) כשאתם כמובן חונכים את כולם ונושמים עמוק כשהמטבח שלכם נצבע בגלידה...

קישוטי גלידה ללא צבעי מאכל

אחר כך מתכנסים סביב השולחן ואוכלים ממעשה ידיכם להתפאר. נכון, זו לא בדיוק ארוחה מאוזנת שכוללת את כל אבות המזון, אבל מה לחופש הגדול ולאיזון מסוג כלשהו? לירקות ולאוכל עם הסיבים תוכלו לחזור מחר, כך גם באשר לחדר הכושר (ויפה שעה אחת קודם, אחרי שהגזמנו כהוגן היום), אבל בינתיים הרווחתם יום מתוק של הפעלה, חידוד חוש הטעם של הילדים, ארוחה טעימה להפליא, ובעיקר זיכרון כיפי שהילדים ייהנו לדבר עליו, אה, כן – ועוד משהו קטן: הבונוס האמיתי הוא שלמשך יום אחד השתחררתם קצת מהלחץ שהולך וסוגר על כל הורה אי שם באוגוסט, ביליתם יום של כיף עם הילדים (שהתגלו מתוקים מכל תוספת...) וגם עם עצמכם, כפי שהייתם אי אז בימים, כשכל מה שרציתם לעשות הוא להיכנס הביתה, להשיל מעל לרגליכם את הסנדלים התנ"כיים, ולזלול גלידה היישר מתוך אותו קרטון מלבני: וניל, שוקולד, מוקה או פונץ-בננה... 

הגלידה של קרם

 

ניר קיפניס, עיתונאי ("מעריב", "בלייזר") ושותף באתר "סנהדרינק" משדר ברדיו תל-אביב, מלווה את ענף הקולינאריה וחיי הלילה כבר קרוב ל 25 שנים ומשתדל ליהנות מכל רגע.

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. זכרונות ילדות בטעם מנגו
    אוכל שילדים אוהבים

    הקינוח הזה מתאים מאד לחום של אוגוסט, קל מאד להכנה (בהנחה שיש לכם מכונת גלידה עבור הסורבה) וכשתגישו אותו לאורחים ובני משפחה הם לא ינחשו שהוא בכלל טבעוני

    קרא עוד
  2. עוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות שוקולד צ'יפס הן מסוג הדברים שיש עליהם קונצנזוס, פשטות מנצחת שמשלבת טעם נהדר והכנה פשוטה. הנה לפניכם מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן של הבייקרי, כאלה שכולם יאהבו

    קרא עוד
  3. קפה עולה. 11 מגמות עכשוויות בקפה
    הנקראים ביותר

    הפופולריות של המשקה גואה, מספר צרכני הקפה עולה בהתאמה וכך גם הטרנדים והחידושים הנלווים לשתייתו. על פי תחזיות המומחים, בשנה הקרובה נשתה יותר תערובות בהתאמה אישית, באופן מודע ומקיים, נתייחס למשקה האהוב כמזון בריאות, נבקר בחוות גידול בעולם, נשתתף באירועי טעימות קפה ונרכוש מנוי לפולים איכותיים עד הבית.

    קרא עוד