בחירת זמן ואופן אספקה

כדי להתחיל להזמין יש לבחור תאריך ואופן האספקה

ארוחת ראש השנה בג'ינס

ארוחת ראש השנה בג'ינס

שעת צהריים, אוגוסט, השבוע הכי חם בשנה. האורחים התבקשו להגיע לבושים ויפים ובזמן. נבחרנו, צוות מצומצם ואינטימי, לטעום ולאשר את תפריט החג, רגע לפני כולם. מה כבר יכול להשתבש?

הרעיון היה ברור: יום צילומים שידמה את ארוחת ראש-השנה. המטרה: להכין כתבה למגזין שלנו, שתראה איך ארוחת החג יכולה להיראות - שולחן חגיגי, כלים יפים, אנשים יפים בבגדים יפים, אוכל טוב, יין ואווירה טובה. אירוח מושלם. שום דבר שלא עשינו כבר בעבר.

עד כאן התוכניות. בפועל – הדברים נראו קצת אחרת.

***

יום שני, משאית הדליקטסן פורקת סחורה בבית של רותי וגיא. בלולו וגיא מקבלים את המצרכים: עופות טריים, כתף בקר מהאיטליז שלנו, אורז לבן, חמוציות ותבלינים, ירקות קיץ, פירות יפים, ארגזי פלגרינו ופאנה וגם כמה בקבוקי יין, כי בכל זאת - חג.

אחרי קיצוץ, חיתוך והכנות, הסירים החלו להתמלא והבית נעטף בניחוחות חגיגיים. עידית מתעדת כל רגע, רותי מפשפשת בין המוני הכלים בחיפוש אחר הסט המושלם, כשהקונספט ברור – אוכלים בגינה.

רותי בדיוק סיימה את השיפוץ בבית והגינה שלה, משובצת בעצי מנגו ורימונים ועציצים עם עשבי תבלין, נראתה כמו תפאורה מושלמת לאירוע שלשמו התכנסנו.

התפאורה המושלמת לארוחת ראש השנהשולחן חגיגי, כלים יפים ואווירה טובה. צילום: עידית בן עוליאל

ומצד שני - שעת צהריים, אוגוסט, השבוע הכי חם בשנה. האורחים, איש איש וענייניו, ויתרו על בגדי החג ונשארו בקז'ואל (מעתה הכתבה תיקרא: ראש-השנה בג'ינס. שלא לומר בשורטס).

אורן הגיע מהדליקטסן עם סל השלמות של הרגע האחרון, שלי חזרה מישיבת צוות בהוטל מונטיפיורי, לילך ואלעד בדיוק אספו את עמיחי מהגן. הילד, מה לעשות, התעקש להישאר בנדנדה שבגינה במקום להצטרף לשולחן. אלעד בטי-שירט, שלי בטלפון ועידית ממשיכה לצלם. העדשה מלאה לחות. הכוסות, שזה עתה פולשו, נתכסו דוק גם הן. הכל נוטף ונוזל וחם, כל-כך חם.

למרות הכל, המשכנו באומץ בתוכנית: התיישבנו לאכול.

***

את השולחן הערוך עיטר סט כלים בגווני ירוק, עם צלחות מאוירות וכלי הגשה תואמים. האוכל הוגש בקפידה - כל מנה והכלי שנבחר במיוחד כך שיהלום אותה.

הארוחה נפתחה בתפוח עם חלת דבש, כדי להיכנס לאווירת החג. אחריהם הוגשו, כמנה ראשונה, סלמון בעישון חם על סלט תפו"א עם גזר, אפונה ומלפפונים חמוצים.

המנה הבא, היתה מרק עוף צלול עם קרפלך במילוי בשר ולאחר מכן, הוגשו למרכז השולחן שתי מנות עיקריות:

עוף צלוי עם אורז וחמוציות; צלי בקר קייצי עם עגבניות, שומר ושפצלך.

את הארוחה ליוו משקאות שהתאימו לשעה ולאירוע: יינות לבנים קרים, סן פלגרינו ומים מינרלים.

שולחן ערוך ומלא בכל טוב לכבוד תחילת השנה החדשהשולחן ערוך ומלא בכל טוב לכבוד תחילת השנה החדשה. צילום: עידית בן עוליאל

שבעי רצון מעצמנו ומהאוכל, חשנו לעת הקינוח והחלטנו פה אחד להמשיך את האכילה והצילומים בתוך הבית, באווירה פחות מחייבת, בסלון (ובמזגן!).

על מגשים יפים, הונחו כוסות זכוכית אישיות עם מלבי טבעוני עם קונפי תפוחים ופיסטוקים, וגם עוגת השוקולד העשירה של הבייקרי (שעשויה עם שוקולד ולרונה 100% אמיתי). בצד, כמובן, פירות העונה - במקרה זה קוביות אבטיח וסברס נוטפי עסיס.

אז זו הייתה ארוחת החג המדומה שלנו. טעימה מאוד, משפחתית ויפה כל-כך.

הקינוחים: עוגות שוקולד עשירה, מלבי עם קונפי תפוחים ופיסטוקים, מגש עם פירות העונהכוסות זכוכית אישיות עם מלבי טבעוני, עוגת שוקולד של הבייקרי וקוביות אבטיח וסברס נוטפי עסיס. צילום: עידית בן עוליאל

 

***

שתפו את הכתבה
פוסטים אחרים שאולי יעניינו אותך
  1. מתכונים לראש השנה: עוגיות שושנים של הבייקרי
    מתכונים של הבייקרי

    עוגיות השושנים הקלאסיות של הבייקרי יפות לכל עונה אבל מתאימות במיוחד לתקופת החגים וכיף לפתוח איתן שנה חדשה. אם אתם מתכוונים לארח הכינו מראש כמות כפולה

    קרא עוד
  2. מתכונים לראש השנה: עוגת דבש של הבייקרי
    מתכוני הדליקטסן

    לא כולם אוהבים עוגות דבש, אבל עוד לא מצאנו מישהו שלא אהב את עוגת הדבש לימון של הבייקרי. היא טובה ומתוקה אבל גם חמצמצה, אוורירית ומרעננת. ואם זה לא מספיק אז גם מדובר באחת העוגות הכי קלות להכנה

    קרא עוד
  3. מתכון לראש השנה: טארט דבש של הדליקטסן
    מתכונים לראש השנה

    משנה לשנה אנחנו מצפים לחזרתיות הזו, לסימון החגיגי של תחילת השנה, לחופש שאחרי החופש. אבל השנה הזו אנחנו לא לגמרי שם. כי החגים מגיעים השנה בתלבושת אחרת, בעיקר פחות צפויה. במקום לתכנן סידורי הושבה, אנחנו בונים תוכנית א׳ ועוד שתי תוכניות גיבוי. לכל מקרה שלא יהיה, לכל החלטה שתתקבל על יד מי שמקבל החלטות בשבילנו. בונים תפריט לעשרים אורחים, אבל גם כזה לחמישה או אפילו לזוג. כי לא משנה מה יהיה, השנה הזו תבוא ותתחיל ואנחנו נהיה שם כדי לקבל את פניה, עם צלוחית דבש בתחילת הארוחה וטארט דבש מתוק מתוק בסיומה.

    קרא עוד