פורים שמח בדליקטסן

אוזני המן, משלוחי מנות, מסכות, רעשנים - סיבוב קצר בדליקטסן ואתם מצוידים לפורים. אל תשכחו לקחת בקבוק או שניים של יין טוב, לקיום המצווה

אוזני המן, משלוחי מנות, מסכות, רעשנים - סיבוב קצר בדליקטסן ואתם מצוידים לפורים. אל תשכחו לקחת בקבוק או שניים של יין טוב, לקיום המצווה

אין חג שמח ואהוב יותר על הילדים מאשר פורים. ואיך לא, כשאפשר להיות מי שאתה רוצה, להתחפש ולהגשים את כל מאווייך. בעיקר כשאתה ילד, והמאוויים כה  פשוטים - להיות שוטר, כבאי, ליצן, פרפר, נסיך או נסיכה, מלך, מלכה, מלכת הכוכבים, מלכת הפרפרים, מלכת הלילה ומלכת העולמות...

מלבד התחפושות, הרעשנים, השירים והריקודים, ישנם, כמובן, גם אוזני ההמן ומשלוחי המנות, והמצווה החביבה על המבוגרים -לשתות עד דלא ידע.

בלב החג, ישנו הטקסט של המגילה שכמו כל שובר קופות כולל את כל האלמנטים שמבטיחים שאת הסיפור הזה יזכרו לעד: אצולה, תככים ומזימות, אשה יפה, חזקה והירואית (מי אמר יום האשה הבינלאומי?), מלחמה וניצחון (תלוי את מי שואלים, כן?).

ומשושן הבירה חזרה לתל-אביב - כמה תוספות ושדרוגים קלים, עם קצת עזרה מהדליקטסן, ויש לכם פורים מושלם.

הסמל של החג: אוזני המן

האוזן של המן (מי שיודע מאיפה קיבלה את השם הזה, שירים את ידו) היא ללא ספק הסמל של החג. עוגיית בצק פריך משולשת במילוי פרג עשיר (ובמקרה שלנו, גם באגוזים וקינמון). 

חרף הדימוי העממי ולמרות המוניטין הבעייתי של אוזני המן מייצור המוני, כשמכינים אותן נכון ומשתמשים בחומרי גלם איכותיים, אוזני המן הן עדיין מעדן שקשה לעמוד בפניו. 

אוזני המן של הבייקרי - שמכינים אותן נכון ומשתמשים בחומרי גלם איכותיים, אוזני המן הן מעדן שקשה לעמוד בפניו. צילום: עידית בן עוליאל

משלוחי מנות באריזה צבעונית

משלוח מנות היא אחת מן המצוות הנהוגות בפורים: "עַל-כֵּן הַיְּהוּדִים... עֹשִׂים אֵת יוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ אֲדָר, שִׂמְחָה וּמִשְׁתֶּה וְיוֹם טוֹב; וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת, אִישׁ לְרֵעֵהוּ" (אסתר, ט', י"ט).

ואם כבר לקיים את המצווה אז למה לא לארוז אותה בסטייל: קבלו את משלוח המנות של הדליקטסן, קופסת פח צבעונית מלאה בהפתעות שכל ילד ישמח לקבל.

רוצים לדעת מה מסתתר בפנים? צילום: עידית בן עוליאל

סוכריות גומי צבעוניות. צילום: עידית בן עוליאל

מאראקס עץ. צילום: עידית בן עוליאל

משלוח מנות של הדליקטסן: מראקאס עץ, אוזני המן, סוכריות גומי צבעוניות, מסכה ולבבות שוקולד. צילום: עידית בן עוליאל

לשתות עדלאידע

בשביל ילדים עדלאידע היא תהלוכת פורים מושקעת. בשבילנו המבוגרים, זו הזדמנות נוספת לשתות וליהנות עד-דלא-ידע, כי מתי בפעם האחרונה מישהו עודד אותנו לשתות לשוכרה ועוד בשם המצווה? 

בדליקטסן אפשר למצוא שפע של יינות אדומים, לבנים, מבעבעים ורוזה, כאלה שישמחו לבב אנוש.

מתי בפעם האחרונה מישהו עודד אותנו לשתות לשוכרה ועוד בשם המצווה? צילום: שירן כרמל

מסכות, רעשנים, שירים וריקודים

כדי להיכנס לאווירת החג כדאי להצטייד באביזרים מתאימים (מסכות, רעשנים) ובפעילות אמנותית תואמת (שירים וריקודים). הילדים לא יצטרכו הרבה יותר מזה, בנוסף כמובן לתחפושת ולאוזני ההמן. המבוגרים יגלו, לעיתים אחרי כמה לגימות, שקשה להם לא להצטרף. פורים שמח!

רעשנים. צילום: עידית בן עוליאלרעשנים צבעוניים מעץ. צילום: עידית בן עוליאל

צעצועי פורים 1צעצועים לפורים, ניתן לרכוש בחנות בלבד. צילום: עידית בן עוליאל

צעצועי פורים 2ליצן קטן שלי, אולי תרקוד איתי? צילום: עידית בן עוליאל

***