טוקיו מאוהבת (בשוקולד)

Lost in translation - מורן פוגל יצאה לבית הכלבו המסורתי והענק מיטסוקושי שבשכונת היוקרה גינזה שבטוקיו, כדי לסקר את ההכנות ל-Valentine's Day

תשכחו ממה שחשבתם על הוולנטיין, כאן אין מחזרים רומנטיים עמוסי מתנות, אין פרחים ותכשיטים, יש רק שוקולד. 

היפנים אימצו את החג אי שם בשנות החמישים, אבל בדרך אבד משהו בתרגום - ביפן אלו הנשים שקונות מתנה לגברים, ולא כל מתנה אלא אך ורק שוקולד.

השבוע שלפני יום האהבה אחראי לחצי מהמכירות השנתיות של יצרני השוקולד, מה שאומר שריח של שוקולד מציף את העיר. תורים ארוכים של נשים מול דוכני השוקולד בכל פינה הם מחזה שגרתי בטוקיו בימים הקודמים ל -Valentine's Day. חנויות הכלבו הגדולות מפנות קומות שלמות לטובת מכירות השוקולדים.

מלבד זה, Valentine's היפני הוא לא בהכרח חג רומנטי והשוקולד ניתן לא רק לבן הזוג אלא גם לבוס, לקולגות, לחברים ולבני משפחה. ישנם שני סוגים של שוקולדים שנותנות הנשים:

"Giri choco" - שוקולד שניתן מתוך חובה ורגש כבוד, כביטוי לנימוס בסיסי הנובע מקודים תרבותיים חשובים, ואין לראות כאן שום משמעויות נסתרות.

"Honmei choco" - שוקולד שניתן למי שבאמת אוהבים ובדרך-כלל גם יהיה הרבה יותר מושקע ומיוחד מאשר הסוג הראשון.

כך זה נראה כמה ימים לפני החג בבית הכלבו הענק והמסורתי מיטסוקושי (Mitsukoshi) אשר בשכונת היוקרה גינזה. מאות דוכני שוקולד, אלפי נשים וקונדיטורים מפורסמים שמגיעים לחלק חתימות.

יום האהבה היפני - דוכני שוקולד, אלפי נשים וקונדיטורים מפורסמים בחגיגת השוקולד בבית הכלבו המסורתי מיטסוקושיאחד ממתחמי השוקולד שהוקמו לרגל הוולנטיין. כמו שאפשר לראות, אפשר למצוא שם רק נשים. צילום: יניב פוגל

 

אחד ממתחמי השוקולד שהוקמו לרגל הוולנטיין

אחד ממתחמי השוקולד שהוקמו לרגל וולנטיינס 2חלק חשוב בטקס הקנייה שמור לעטיפה המושקעת, שביפן חשובה לא פחות ממה שיש בתוכה. פנו לעצמכם כמה דקות, זה יקח זמן...צילום: יניב פוגל

 

חלק חשוב בטקס הקנייה שמור לעטיפה המושקעתאפילו השוקולטיירים מגיעים לחלק חתימות. צילום: יניב פוגל

 

אפילו השוקולטיירים מגיעים לחלק חתימות - valentine's day בטוקיו

ואי אפשר בלי תמונות של שוקולדים ולבבות, בכל זאת וולנטיינס

שוקולדים ולבבות

שוקולדים ולבבות 2

חבילות שוקולד יפניות מושקעות ליום האהבה

 

אל דאגה גם תורם של הגברים להשקיע יגיע. בדיוק חודש מאוחר יותר בWhite Day"", אלו הגברים שמפנקים את הנשים וגומלים להן במתנות.

מהגברים נדרשת קצת יותר יצירתיות, כי בכל זאת היה להם חודש שלם להתכונן. הם לא יכולים לצאת לידי חובה בקניית שוקולד ולרוב יאלצו להשקיע קצת יותר מחשבה ומשאבים בקניית מתנות יקרות יותר. 

***