סדר כהלכתו אצל רותי ברודו

בערב פסח האחרון התכנסנו בבית של רותי, לליל סדר עשוי כהלכה. מחובר היטב למסורת אבל באווירה קצת שונה, עם יין טוב ואוכל מצוין

בערב פסח האחרון התכנסנו בבית של רותי, לליל סדר עשוי כהלכה. מחובר היטב למסורת אבל באווירה קצת שונה, עם יין טוב ואוכל מצוין

עם כל הכבוד למסורת, ולמרות שביסודו ליל הסדר הוא אירוע שמבוסס על שילוב מבטיח של מרכיבים - אוכל, יין, סיפור טוב ואנשים אהובים - צריך להודות שלא תמיד מדובר באירוע שקל ליהנות ממנו.

לטוב ולרע, זהו ללא ספק ערב החג האולטימטיבי, עם ארוחת החג האולטימטיבית - שזה הגיוני, כי הם נועדו לציין סדרת אירועים מכוננים בתולדות העם והקולינריה שלו. זהו ערב שמצליח לדחוס בכל שנה מחדש מקסימום מסורת, בני משפחה ורגשות ליחידת שטח, ומקסימום של מזון למערכת העיכול.

זה לא חייב להיות כך, כמובן, ומותר לגוון. אפשר להישאר מחוברים למסורת ועדיין להיות יצירתיים - באווירה ובעיצוב, בחברה ובתפריט, ואפילו במקום שבו קוראים את ההגדה. מי אמר, למשל, שהסדר צריך להתחיל ולהסתיים ליד שולחן אוכל?

על הספה, עם כוס יין טוב והגדה

יהיה נדוש קצת לומר שהעובדים של קבוצת R2M הם כמו משפחה, אבל האמת הפשוטה היא שהמציאות לא רחוקה מזה וכמה מאתנו כבר הולכים יחד דרך ארוכה. לעשות את ליל הסדר יחד כשהפעוטות מתרוצצים סביבנו, הרגיש משפחתי ביותר מדרך אחת.

התכנסנו בשעת בין-ערביים בבית של רותי ברודו (מייסדת קבוצת R2M יחד עם מתי ברודו), כמה חברים מהעבודה וילדיהם.

הבית היה אפוף ניחוחות מהבישולים של השפים גיא פולק, רונן בלולו וסטס בנימינוב. רותי, שאחראית על העיצוב, הפרחים והאווירה, בחרה בקפידה הכל, עד הפרט האחרון - האגרטלים, מפת השולחן, מפיות הבד, הצלחות, הכוסות והסכו"ם.

פתחנו בסלון, אחרי שהתרווחנו על הספות עם הגדה וכוס יין שבחר עבורנו אלעד שוהם (מנהל המשקאות של R2M). כי אם כבר להיות מסובין, אז שיהיה על ספה רכה ועם כוס יין טוב.

על שולחן הסלון הונחו מצות, ביצים קשות במילוי סלט ביצים, וקערת הפסח המסורתית. את סלרי העלים, החליפו בתור הכרפס מקלות סלרי. הילדים פיצחו אגוזים, שקדים ובוטנים. המבוגרים הרימו כוסית (ועוד אחת ועוד אחת) תוך כדי קריאת ההגדה.

פסח בדליקטסן

פסח כהלכץתו אצל רותי ברודו




פסח כהלכתו אצל רותי ברודו למגזין דליקטסן


רותי ברודוצילום: שירן כרמל

לקראת הארוחה עברנו לשולחן החג הערוך בקפידה. הקטנטנים ישבו בשולחן משלהם, מותאם לילדים.

תפריט ארוחת הסדר של רותי סטה קצת מהמסורת הפסחית, וכלל מנות אביביות וקלות על טהרת המוצרים הטריים. המרק לא כלל קניידלעך ונפקדו גם הגפילטע, החריימה וצלי הבקר. קשה לומר שסבלנו.

התפריט:

מרק דלעת אסייתי

מרק דלעת אסייתי

 

ארטישוק א-לה גרק, עגבניות מיובשות, פלפל מוחמץ, זיתים ופטרוזיליה

ארטישוק א-לה גרק דליקטסן

 ארטישוק א-לה גרק דליקטסן

שוקי אווז קונפי עם תאנים מוחמצות, קינמון וציפורן

אווז קונפי

שוקי אווז קונפי עם תאנים מוחמצות, קינמון וציפור

שוקי אווז קונפי עם תאנים מוחמצות, קינמון וציפור

סלט לבבות חסה בויניגרט חרדל

סלט לבבות חסה בויניגרט חרדל

הילדים אכלו שניצלים ותפו"א וקצת ירקות טריים

הילדים אכלו שניצלים

חזרנו לסלון לקינוח: טרייפל מסקרפונה ופירות טריים נהדר, שהוגש עם פורט.

חג שמח

***